Gullklokke til 20 000kr med billig Kina-urverk, Philippe Matie??

Medlem
7. juni 2008
Innlegg
349
Sted
Stavanger
En russisk kollega av meg kom med ny klokke på armen i går.. Under en ferietur til Riga i helgen hadde han endelig kjøpt seg en fin klokke. Han hadde da betalt ca 23 000 NOK for klokken vist under.. Den har glassbaklokk som viser to udekorerte små Kina-automatikk urverk. Gullmerker på kassen "750" og "Italy", ellers var det ingen annen merking enn på forsiden.

Stusser over dette merket. Bortsett fra noen små bilder hos forhandlere i Hellas, Polen og Azerbadjan finnes det ingen informasjon på internett om dette merket..?

Hvem, med vettet i behold setter urverk til ca 20-kroner inn i en gullkasse.. Og hvordan kan det være et marked..? Riktignok er det sikkert mange smakløse nyrike russere, men men..

Han er etter eget utsagn veldig klokkeinteressert, men jeg fikk ikke noe klart svar på hvorfor han hadde valgt dette merket, annet enn at han syntes den var fin.. (Min 1985-modell GMT-Master 16750 har han enda ikke kommentert. Han synes nok den er smakløs, og er høflig nok til å frastå fra å kommentere... :)

f_3886.jpg
 
Redigert:
Denne går Meistersinger med sin ene visere en høy gang,
denne har jo null visere på "hovedsirkeln" :)

Open heart og dual time zones med. Dette er jo en slager!
 
Vel, om klokken ikke var fin, så er i alle fall prisen det!
Og det kan vel også tenkes at det er noe gull i legeringen også. Trist historie. Det høres litt som et litt "Patek- liknende navn", og et er vel også hensikten.

Jeg håper han er fornøyd. Kanskje du kan gi han en "norsk" Timex? Det er en fin Norsk klokke!

:cool:
 
Kondolerer til ham, håper du ikke har "avslørt" dette kjøpet. Er vel dette som er katta i sekken :p
 
Ouch.. Han legger nok det å være klokkeinteresser som å bruke 23 bananer på en klokke. Men en WIS er han nok ikke :)
 
Ikke spør hva klokken KOSTET, spør heller hvor mye han betalte. Tror nok dette dreier seg om en klokke med kunstig høy listepris.
 
Ai aiaiaia.. Det her var "annerledes" for å si det på en pen måte.
Hvor stor er denne egentlig? Ser ut som noe de selger på storeklokker.no.
 
Ikke spør hva klokken KOSTET, spør heller hvor mye han betalte. Tror nok dette dreier seg om en klokke med kunstig høy listepris.

Enig, har en kompis som kjøpte en lignende tulle merke på sånn 90% avslag sak! Betalte bare 5000,- eller noe sånn! Var jo tidenes deal! :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:
 
Lord almighty.. Klokke uten visere der altså.. Og med sånn nesten, men allikevel ikke tourbillion.. ;) Nå er ikke jeg noen klokkesnobb og syns folk skal gå med den klokka de liker, meeeeen dette var da jævlige greier.
 
Han har fått det han har betalt for. De ligger på rundt 15 000 kr på polsk side (som ligner på finn/ebay).

En flott sveitsisk dressklokke starter jo på 50 000 kr. Så 23 000 kr....helt ok.
 
Han har fått det han har betalt for. De ligger på rundt 15 000 kr på polsk side (som ligner på finn/ebay).

En flott sveitsisk dressklokke starter jo på 50 000 kr. Så 23 000 kr....helt ok.

Hvis du MÅ ha gullur og vil ha "Swiss Made", trenger du ikke å spytte ut 50000Kr.
Du burde se litt på hva Certina, Tissot tilbyr der…

Kvarts eksempel til småpris.
Klokker - ur. Nettbutikk med herreur og dameklokker. Jubileumsur i gull; dameur og herreklokker.Time is Rnning. Produkt - Certina klokke. Herre gullur C158.9289.65.31 - Urmaker Rnning AS Horten/Vestfold

Tissot 40mm kasse med dato-dag
Tissot Visodate Automatic for $*4,335 for sale from a Trusted Seller on Chrono24

Tissot Visodate Men's Rose Gold Silver Automatic Heritage Watch T9104307603300 - Luxury Of Watches

Disse Tissot går for 23-26000… Moms over det…Blir det 30000 nokka, eller ikke så mye mer enn sin kinesisk tull.
Verdt det? JA.