Gullkorn fra barnemunn.

Hørt av en jente utenfor Kaffebar'n på Kolbotn:

"Mamma, hvorfor heter det kaffebar(')n? - det er jo bare voksne der inne."

‎-Ser dere det høye tårnet der borte gutter? Det er et boretårn.
-(Mellomstemann) Boretårn?
-(eldstemann) Sånn som man bruker for å finne olje?
-Helt riktig. Men hvorfor tror dere det står her like ved veien, rett utenfor Stavanger? Det er jo bare fjell og ikke noe olje her?
-(tenkepause)

-(minstemann) Det må være noen svensker som har satt det opp

Kona har nettopp operert ut en svulst bak øret og har et ferskt arr på siden av halsen på ca. 3 cm.

På besøk hos noen i familien hennes sier 5 åringen i huset og peker på arret: "Var det der du tok ut babyen din? Mamma tok meg ut av magen, men jeg vet det finnes en til plass babyen kan komme ut"

Busted...

Mamma, hvorfor titter den mannen på rumpa di?

Sagt av en ca. 7-åring med en utrolig flott mor rundt 25.

:rolleyes:

Var på Sandvika storsenter og så etter presang til kidden til et vennepar, ved siden av meg stod en far med en liten jente som kikket på et stort bilde av Kaptein Sabeltann... "Pappa se! Kabelsatan!"

Så fra nå av heter piraten Kabelsatan her i huset:)

Sønnen min på nå 2 kom nettopp med ny versjon an denne figuren.

"Kasse rasse tam."

Ellers hadde han en fin på vei ut fra gardermoen. Han så en due og ropte:" gakk,gakk."
Er det gakk gakk da spør jeg.
"Ja. Høne" svarer gutten. Skakke være lett.

Treåringen hjemme hos bestemor på middag etter å ha tilbragt ferien med tvilsomme onkler:

- Var det godt med fiskegrateng, vennen?

- Mm, ja. Det va djævelsk godt.

Vi har som tradisjon å gå i Langangen kirke julaften for å få opp stemningen.

For et par år siden hadde en gruppe med barn laget forskjellige instalasjoner med Jesus tema i kirken.
Presten forklarte hva de forskjellige instalasjonene var. Var spesielt en som skilte seg ut som var blitt forklart av en av barna til presten. Dette er Jesusbarnet og de 3 "visne" men.

Etterpå spurte presten barna i kirken om det var noen som viste hvor Jesus var født...Da kom det kontant fra en av barna....Porsgrund..:D

Treåringen og fireåringen kan hvis de vil.

- Æ vil se prinsessefilm!
- Nei, æ vil se Elias!
- Dokk må bli enig, ellers blir det ingen video.
- Æ e enig i prinsessefilm.
- Æ e enig i Elias.
-Nei, å være enig betyr at dokk må velge det samme!
- Æ vil ha en TV til.
- Enig.

Haha.

Vesla har fått med seg ett og annet om anatomi, men ikke alt:

Pappa? Når vi drikker vann faller et ned i magen, ikke sant?
Og når vi drikker melk faller det ned i puppene?

Sønn på 5 år har snart bursdag, og var i går kveld rimelig opphengt i gaveønsker, selskap mm, noe som førte til at han hadde litt vansker med å sovne.

Etter å ha kjørt karusell et utall ganger, med tilhørende brumming fra far, sier han: "Skal bare ordne puta en gang til pappa, så skal jeg ligge stille som en mus. En død mus....."

Min venninne og jeg kjører bil, og det er kø og hun er litt stresset så sier hun KJØR DA DITT GAMLE SKINN!!
4-åring i baksetet... "Gammelt skinn" De lærer tidlig!;)

Kona og jenta vår på 4 var på sykebesøk da det kom inn en råkjekk lege (i følge damene der inne), min datter var enig.
Etter noen minutter dukker han opp igjen og den ene av damene sier til ham "jenta på 4 synes du var så kjekk".

Da kom det kjapt fra min datter "Ja, men mamma synes du vare kjekkere" :D

Følte kona taklet det bra da hun svarte "hysj, ikke si noe til pappa"…