Gullkorn fra Finn.no

Kommer jo ganske langt av gårde på en time da, når du drar på til 50 knop;)
Han har oppgitt fart til 45knop. Over 4,5l pr mil, lang fra rimelig i mine øyne og hvertfall langt fra overraskende billig slik det blir lagt frem;)

Den båten går nok en del meir. Der er noke med forsikringene for båter som går raskere så enten er 45knop eks mva eller så er der feil propeller/gear.
En kamerat som har en 47foter med eit par tusen hk fordelt på 3 maskiner oppgir 500liter pr time @ 85+knop. Det koster å kjøre bøse båter med god lyd ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Kenneth R
Angrer litt = lite påslag :rolleyes:

55CB821F-8887-41DD-9E36-27C3AF4AC3F2.jpeg
 
Det der var vel ikke så ille... :) APRO er ripe-/hairlinemagnet, så vanskelig/umulig å holde fri for det hvis den brukes. Viktigere at den ikke er polert hos ukyndige enn at den har noen bruksmerker emm.
Jeg mener at hakk i stålet ikke går under hailines og overfladiske riper. Det er riktignok ganske gode bilder, så kjøper kan selv se hvordan klokken ser ut. Men føler at hairlinebegrepet har blitt omtrent like utvannet som «grail».
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis og lobergen
Jeg mener at hakk i stålet ikke går under hailines og overfladiske riper. Det er riktignok ganske gode bilder, så kjøper kan selv se hvordan klokken ser ut. Men føler at hairlinebegrepet har blitt omtrent like utvannet som «grail».

Sant nok :) Bruksmerker (ev små/lite hakk) er kanskje et mer treffende ordvalg her. Det ser jo ikke veldig dypt ut, så antakelig en enkel sak for APSC, hvis en plages av det.