Ja, dette burde jeg jo kanskje oppklare
@Pippen,
@mikabango :
Jeg kjøpte denne klokka av en litt ubehagelig fyr på Finn. Da var ikke garantikortet datert, men annonsert som den var fra 2004. Det visste jeg i grunnen var feil siden urverket som satt i den var DUW 4101, og det var ennå ikke utviklet i 2004. Klokken hadde imidlertid serienummer 2004.
Jeg lurte litt på hva som var eksakt salgsdato for klokken og kontaktet AD Ellies i Tyskland. Jeg fikk opplyst at dato var 03.04.2019.
Da fikk jeg jo lyst til å få kortet datert siden det er godt innenfor garantitiden. AD var villig til det, men lurte på om jeg ikke bare kunne datere kortet selv og legge ved e-post korrespondanse som verifisering. Det var ikke det jeg hadde foretrukket, men etter litt fra og tilbake endte vi opp med å ordne det slik. Hovedsaken for meg var jo at garantien var datert og garantert for. Eventuelle kjøpere får selvfølgelig videresendt korrespondansen mellom meg å AD Ellies.
Jeg tilbød meg å videresende denne korrespondansen til personen på Finn som kalte meg en svindler (altså tidligere eier), men han ville ikke engang sende meg sin adresse. Jeg vet ikke om denne mannen er sint fordi han tok slik feil av kjøpsdato/serienummer eller lignende. Han utgav seg jo for å vite "alt" om klokker. Han har i alle fall vært lite behagelig å ha med å gjøre.
Det irriterte meg også at Finn fjernet annonsen uten å gi meg sjans til å oppklare saken tidligere eier klaget inn. Men annonsen ble klarert etter et par dager.
Burde nok skrive inn at dato er skrevet inn av undertegnede etter avtale med AD i annonsen.