Høstdepresjon

Så til noe jeg har gledet meg lenge til. Å det er Nobu sin signaturrett. Black Cod!
Black Cod går under navnet Blå torsk ( noplopoma fimbria) her hjemme. Den smaker langt fra som en torsk. Heller mer som en havabbor. Fisken liker seg best i gjørmete forhold i det nordlige Stillehavet på dybder på 300 til 2700 m

chjeu.jpg

2e3v51c.jpg

Vanskelig å beskrive smaken. Men det smaker langt fra torsk. Litt fett som ål, men smaker ikke som ål. Bra med sødme og noe syrlighet. Flaker seg fint når man biter i den. Nam nam.
For de som har spist Black Cod på Hanami, Dinner eller Nodee. Ja disse er dårlige kopier av den sushimesteren Nobu lanserte i 1994 (første gang publisert i bokform i 2001).

Neste rett ut er håndrullet inside out California roll med krabbe og avokado.
Ikke noen spesielt å melde her. Kjedelig. Grei konsistens, men du dæven så nedtur etter Black Cod. Skulle heller ha spist denne før Black Cod som er så sterk på smak. Tror servitøren gjorde en blunder her.
2mg62b9.jpg

I mellom her to vi en liten drikkepause. Ba om en ny Kirin, å madamen fortsatte med ett nytt glass Sancerre Grand Chaille 2011.

Denne retten hadde jeg også gledet meg stort til: Softshell Crab Harumaki med kremete Wasabi
ivy1rl.jpg

For å ikke bli oppfattet som en matsnobb så ble dette en liten nedtur i deprisjonens dal.
For mye "fritte" og fete smaker som blandes sammen. Kunne gjerne hatt noe som brøt opp det hele med syre.
Orker nesten ikke å skrive mere om denne retten. For jeg som elsker softshell crab burde jo sittet igjen med "cum face" smil etter denne retten.

Ba pent om en ny Kirin å drakk bort skuffelsen. Men i alt så er hele besøket formidabelt bare pga Yellowtail og Black Cod!

Redigert:
Mette ble vi. Å videre skulle vi. Vi hadde snakket om å dra tilbake til Cambden Market siden det er flere år siden vi har vært der sist. Å siden det er et stykke å reise ditt tok vi bussen for én gang skyld. Artig å være litt "turist" i London óg.
For de som ikke kjenner tl Camden Market og historien ta en titt her

r9lix5.png

121vipc.jpg

The Ritz London: 150 Piccadilly

2j4xzjr.jpg

The Westbury, rett frem til høyre: 37 Conduit Str.

21v5m8.jpg

Oxford Circus

• Liker
Reaksjoner: Zawatch
Ankom Camden Market etter nesten 40 minutter sightseeing på bussen C2. Oh´Lord! Her var det mange folk. Mange flere enn for seks, syv kanskje åtter år siden jeg var her sist.

2hd1bie.jpg

Etter å ha stampet rund folk i ett kvarter overtaler jeg madamen til å ta en pit-stop på ett vannhull.
Var helt nødt til å få i meg en øl, eller to. For dette orker jeg ikke. Orket nesten ikke å ta noen bilder heller.

23u64n4.jpg

Cafféen, pub eller hva man skal kalle den hadde greit med øl, vin, kaffe, te og noe bakevarer. I tillegg hadde de wifi så jeg kunne surfe litt mens madamen gikk på en rask shoppetur på markedet.

j5uwb8.jpg

wvpnq1.jpg

1zlxgxs.jpg

• Liker
Reaksjoner: Rød og Loevhagen
Etter å ha vært forlatt alene med min øl kommer madamen tilbake med et stort smil. Hun hadde vist gjort et varp å funnet seg en vintage kåpe. Å det beste var at den var Birth year kåpe. Synd det var mitt årstall.. He he.
o94sgz.jpg

Men alle ting må komme til en ende. Å det måtte shopping-opplegget til madamen. Så vi tråkker oss ut av Camden.

T-banen ned til Oxford Circus. Tråkke litt rundt å i Reegent street.
152hpg7.jpg

"Gli forbi...."

Jeg fikk handlet noen skjorter for vi så dro videre til Borough Market. Tror jeg har skrevet om Borough Market tidligere. Hvis ikke så kan jeg si at markedet stammar helt tilbake til 11-hundretallet. Å der markedet ligger nå i Borough High Street har det vært siden 13-hundretallet.
I tillegg til matmarked så finnes det flere gamle pub´er, vinbarer, caffeer, restaurant i området. Vi dro ned hitt for å besøke en vinbar vi ofte er innom når vi er i London: Bedales of Borough Market

5mx2rd.jpg

En ting som jeg synes er ekstra all-right med denne vinbaren er at de har i tillegg til de mest kjente vinene, også et utvalg med mindre og unge vinprodusenter. Så denne gangen gikk vi får en Syhra, rødvin fra Swartland regionen, Nord for Cape Town. Produsenten heter The Three Foxes. Å jeg har aldri hørt om de før nå.
Vinen var mørk lilla, duft av plommer, bjørnebær, kirsebær, litt blomstrete, lær, lakris og nellik. Balansert i gangen, og rund lang ettersmak. Kan minne litt om en toscaner.. Mye vin for pengene så absolutt.
Å det beste. Jo den fungerer ekstremt godt sammen med en ostetallerken :)

fc1jeq.jpg

Fem forskjellige oster ble det. Mmmm
  1. Colston Basset: ku, pa + pasteurisert + England + fyldig + mineral
  2. Tunworth: ku + pasteurisert + England + trøffel
  3. St. Claude: geit + upasteurisert + Frankrike + delikat + kremete
  4. Montgommery’s Cheddar: ku + upasteurisert + England + nøttete + fruktig ettersmak
  5. Beenleigh Blue: sau + pasteurisert + England + fruktig

Redigert:
Veldig interessant lesning! "Depresjonstråden" din er i ferd med å bli en av mine favoritter på TS:)

• Liker
Reaksjoner: Edzilla
Etter å ha hygget oss på Bedales ved Borough Market tok vi undergrunden fra London Bridge til Green park.
358bh1u.png

Rett ved utgangsdøra på tbanestasjonen Green Park ligger det en Tesco med alle rettigheter :cool: Så rett inn. Finne frem en flaske Ale for å rusle hjem på hotellet. For en by!
6geglz.jpg

Søndag er reisedag. Så da tar vi 13:30 flyet hjem.
Ta det med ro. Slappe av i badekaret, en tett barbering, å kaffe på senga.
4fvpf6.jpg

Etter å ha pakket seg ned, å sjekket seg ut fant vi et bedre sted å spise frokost. Denne gangen gikk vi for å testet ut Cafe De Pierre som ligger på andre siden av gata for The Ritz London i Piccadilly. Lokalene var bedre enn frokosten. Men helt innafor var det. Kostet ikke all verden heller.
15nrgb7.jpg

Men neste gang tar vi heller en brunch hos naboen. The Ritz.
Merk kleskoden hos The Ritz. Dette liker @Hopalong

"Reflecting the elegant nature of the hotel’s architecture The Ritz London has a dress code in different areas of the hotel as follows: Gentlemen are required to wear a jacket and tie (jeans and sportswear are not permitted for either ladies or gentlemen) for afternoon tea in The Palm Court and for lunch and dinner in The Ritz Restaurant and Terrace. In all other areas of the hotel (The Ritz Restaurant breakfast service, The Rivoli Bar, The Long Gallery) and The Ritz Club, smart casual attire is suitable. Please note that trainers or sportswear are not permitted in any of the hotel or Club’s restaurants or bars."

Sitter her hjemme å kjenner suget etter ny hverdagsbeater som er vanntett.
Har fått litt sansen for Rolex 114300 i fargen Grape....
D71_8262.jpg

Er jeg gal i hodet hvis jeg kjøper denne??

• Liker
Reaksjoner: sjuli_123
Takk @Bjorn og dere andre som setter pris på tråden min.
Er i grunn ment som "selvmedisinering" :confused: