Høstdepresjon

[video=youtube;wQBKNYwH79Q]https://www.youtube.com/watch?v=wQBKNYwH79Q&feature=youtu.be[/video]

Redigert av en moderator:
Flott artikkel!

Jeg har selv lest meg opp på F.P. Journe og Chronometre Bleu i det siste så dette var et hyggelig sammentreff.

Ser at det er et "billig" russisk eksemplar på chrono24...

Synd at Chronometre Bleu ikke falt i smak. Synes den ser finest ut på de lekre bildene. Jeg har selv svær tantalum bezel på
min GG og er veldig fornøyd med det. Deilig annerledes.

Å hvorfor var jeg ikke her??

http://www.hodinkee.com/blog/photo-report-recapping-the-hodinkee-celebration-of-fp-journe-in-nyc

1416339189340

1416339109999

Synd at Chronometre Bleu ikke falt i smak. Synes den ser finest ut på de lekre bildene. Jeg har selv svær tantalum bezel på
min GG og er veldig fornøyd med det. Deilig annerledes.

Vet ikke om det er synd eller ikke. Tantalum som kassen er bygget av er et merkelig materiale som ikke appellerte til meg. Men til gjenngjel er skiven, viserene og verket helt fantastisk.
Derimot ble jeg veldig betatt av et par andre modeller. Spesielt storebroren til Chronometre Bleu; Chronomètre Souverain!
n5mr29.jpg

Flott artikkel!

Jeg har selv lest meg opp på F.P. Journe og Chronometre Bleu i det siste så dette var et hyggelig sammentreff.
Ser at det er et "billig" russisk eksemplar på chrono24...

Jo mere jeg leser om F.P. Journe jo mer fasinert blir jeg av horologi. François-Paul er utvilsomt en av de store mestrene. Å som en bonus er han fortsatt i livet noe som ikke gjelder for Antoni Patek og Adrien Philippe dessverre :cool:

1royg7.png

wao7md.png

2vnqcn9.png

På veien til F.P. Journe og William & Son i London kom jeg over et annet merke:
Laurent Ferrier. Tidligere urmaker hos Patek Philippe som etablerte sitt eget merke i 2008.
Hans første klokke var temmelig imponerende. Galet Classic Double Balance Spring Tourbillon
LCF001-G-778532.jpg

Det fikk prisen for beste manneklokke under den 10th Grand Prix d'Horlogerie de Genève i 2010.

Den modellen jeg fikk litt ekstra tenning på er: Galet Micro-Rotor.
Tror vi skal la bildene tale for seg selv...
micro-rotor-mvt-1920.jpg

LaurentFerrierTraveller-4.jpg

Laurent+Ferrier+Galet+Micro-Rotor+%25287%2529.jpg

[video=youtube;5dc0_g5ZjnQ]https://www.youtube.com/watch?v=5dc0_g5ZjnQ[/video]

@Edzilla - det var ikke mye "Høstdepresjon" over siste film her :)
1499-posts - går det å håpe på "halvannen-WIS"-unbox? :mrgreen:

@Edzilla - det var ikke mye "Høstdepresjon" over siste film her :)
1499-posts - går det å håpe på "halvannen-WIS"-unbox? :mrgreen:

1500 poster, å ingen unboxing @adamskater
Har bestemt meg for at det ikke blir noen ny ventepølse før min neste klokke er i sikte :cool:
Er på streng diett å skal fullføre denne før jeg knuser sparegrisen å kjøper noe nytt.

Stopp Pressen!

Depresjonen er over!
PP 5726 er på armen.
AMEN!

@Edzilla - grattis med nytt!
Måtte flire når instagram-feeden i samme sleng viste deg med ny klokke og @andersmp med nytt blandebatteri på kjøkkenet, byttet dere 1-1? :cool: