Har vært i London i helga og gått i fotsporene til Edzilla. Tenkte jeg kunne tilføye noen klokker som jeg ikke ser i tråden her som jeg prøvde hos William & Son.
Må preface med at den nye William & Son butikken var helt fantastisk fint. Ikke bare for klokker, men de hadde ett meget pent kolleksjon av egen produserte skinnprodukter og. Det eneste som var litt synd var at jeg fikk hjelp av en som ikke snakket så godt engelsk. Men han var veldig hyggelig og hjelpsom.
FP Journe Octa S
Vi starter med FP Journe Octa S som er sportslinjen til FP Journe. Jeg så denne i utstillingsvinduet og tenkte "Hvorfor i alle dager ville noen kjøpe seg en slik når Chronometre Bleu, Chronometre Souverain og Centrigraphe Souverain var utstilt rett vedsiden av."
Men så feil har jeg aldri tatt før. Dette var det råeste jeg har hatt på hånden noen gang. Følelsen av titanium lenken var helt nærmest ikke tilstede. Den veier så lite (60 gram) at det ikke føleles ut som man har noe på hånden i det hele tatt.
Vekten kan sammenlignes med en slik:
Jeg glemte å ta bilde av urverket. Men dere kan lese mer hos
Hodinkee. Så hvis noen av dere skal dra til William & Son, ikke gå glipp av å prøve denne.
Chronometre Souverain
Så ser jeg ikke Chronometre Souverain nevnt tidligere.
Sjelden har jeg hatt en klokke som har sittet så godt på hånden som denne.
Moritz Grossmann Benu Power Reserve
Ser denne er nevnt tidligere.. Men tenkte det kunne være fint å se den i Hvit gull:
Det som var morsomt med denne var at når man drar ut kronen stopper mekanikken i uret å gå. Så etter man har stilt klokken spretter kronen tilbake(i motsetning til vanlig der man kan dra ut kronen og den holder seg på plass smetter den automatisk tilbake når man slipper taket). Da trykker man på den lille knappen ca. kl 4 og da starter verket igjen å gå. Dette var for lettere å stille klokken riktig i følge han på William.
Etter turen til William & Son dro jeg til Marcus. Her hadde jeg uflaks med personalet. Der traff jeg ei som var virkelig uinterssert i å hjelpe meg. Fikk prøvd en Ressence Type 3(som jeg ikke synes var like tøff som på bildene), så dro jeg rett etter.
Og til slutt til David Duggan i Burlington Arcade. Her var det mye morro å prøve på seg og selger som var skikkelig hyggelig og hjelpsom. Alt i alt en skikkelig god helg..
Hvis noen liker indisk mat kan jeg anbefale Dishoom (som ligger ved Liberty kjøpesenteret). Og så hadde vi en fantastisk lunsj på Bocca de Lupo. Jeg ville beskrevet menyen som italiensk tapas.