Høstdepresjon

I morgen er det besøk til dama i London en uke, har du et godt tips til f.eks spa hotell evt noe annet man gjør i London etter å ha vert der en del ganger og har sett det meste? Denne tråden er definitivt blitt den beste London guiden @Edzilla !!

Hyggelig at du liker tråden @Lynch
Vedr. spa hotell så spørs det litt på budsjettet. Finnes flere Boutique Hotel som har egen spa-avdeling.
Men de fleste er rimlig kostbare hvis dere ønsker å overnatte i tillegg.

Tips fra madamen @Lynch
"Mandara SPA på Park Plaza (westminister), K-west Hotel SPA like ved Westfield shopping senter, Corinthia hotel, Athenaeum hotel.

I morgen er det besøk til dama i London en uke, har du et godt tips til f.eks spa hotell evt noe annet man gjør i London etter å ha vert der en del ganger og har sett det meste? Denne tråden er definitivt blitt den beste London guiden @Edzilla !!

Frokost eller lunsj hos Bar Italia i Soho er en unik opplevelse. :) I samme gata har du også Barrafina som har fantastisk tapas.

Ser at Goodman var nevnt tidligere her. De har helt sykt god biff. Har aldri spist bedre. Belted Galloway Porterhouse. *drooooool*

• Liker
Reaksjoner: Edzilla
Frokost eller lunsj hos Bar Italia i Soho er en unik opplevelse. :) I samme gata har du også Barrafina som har fantastisk tapas.

Ser at Goodman var nevnt tidligere her. De har helt sykt god biff. Har aldri spist bedre. Belted Galloway Porterhouse. *drooooool*

Bar Italia skal besøkes i januar. Å må vel også finne tid til å spise tapas på Barrafina. De har også én stjerne i Michelin-guiden har jeg lest.

Bar Italia skal besøkes i januar. Å må vel også finne tid til å spise tapas på Barrafina. De har også én stjerne i Michelin-guiden har jeg lest.

Fant ikke ut at de hadde en stjerne før jeg hadde kommet hjem igjen og lest om de på Google. Kan forstå det mtp maten og service. Kan hende at du må stå i kø der, men jeg syntes ikke det var noe problem siden når du kommer innenfor døra i køen så kan du stå langs med veggen hvor det er litt bordplass, slik at du kan starte å bestille drinker eller småretter. Det eneste lille jeg kunne putte fingern på var at vaktelen jeg spiste kunne hatt litt mer salt på seg. På den andre side så har jeg tidligere blitt negativt overrasket mtp stjerner. Spist på l'atelier joel robuchon i London for et på år siden når den fortsatt hadde 2 stjerner. Kunne ikke fatte og begripe at den var verdig det på det tidspunktet (far fikk f.eks stekt foie gras som var helt kald i midten - sånt skal ikke skje). Ironisk nok ble de satt ned til 1 stjerne i guiden etter.

Fant ikke ut at de hadde en stjerne før jeg hadde kommet hjem igjen og lest om de på Google. Kan forstå det mtp maten og service. Kan hende at du må stå i kø der, men jeg syntes ikke det var noe problem siden når du kommer innenfor døra i køen så kan du stå langs med veggen hvor det er litt bordplass, slik at du kan starte å bestille drinker eller småretter. Det eneste lille jeg kunne putte fingern på var at vaktelen jeg spiste kunne hatt litt mer salt på seg. På den andre side så har jeg tidligere blitt negativt overrasket mtp stjerner. Spist på l'atelier joel robuchon i London for et på år siden når den fortsatt hadde 2 stjerner. Kunne ikke fatte og begripe at den var verdig det på det tidspunktet (far fikk f.eks stekt foie gras som var helt kald i midten - sånt skal ikke skje). Ironisk nok ble de satt ned til 1 stjerne i guiden etter.

Å stå i kø for et bedre måltid gjør jeg gjerne. Eller hva sier du @Havvo ? Var det verdt å vente på bordplass i baren på The Palomar?

Håper di sa ifra @ahpadt på L'Atelier de Joël Robuchon i Covent Garden. For denne retten er jo en av Joel sine signaturretter.

Vi sa i fra og det kom en ny som var bra, men syntes ikke at slikt skal skje i utgangspunktet.

Uten tvil, helt enig @ahpadt
Men selv de beste feiler noen gang. Å jeg tviler sterkt på st Joël var på jobb i Covent Garden den kvelden ;)

Haha, den siste setningen måtte jeg lese tre ganger. ("Med alle disse stemmene i hodet mitt blir jeg aldri ensom" osv...)

• Liker
Reaksjoner: MrMstone
På samme dag som vinteren kom til byen hadde jeg besøk av byens hyggeligste "trikker".
Jeg fryktet for at to store trafoer hadde ryktet. Siden alt av utebelysning på huset hadde gått i sort (LED-spotter og halogenlamper). Men heldighvis viste det seg at det "kun" var styringssystemet som hadde gått ned for telling.
Godt at det bare er penger..... :confused:

25p5l3b.jpg

dpep06.jpg

Her kommer fortsettelsen på F.P. Journe artikkelen hos WatchTime

Save Your Energy – An Eight-Year Quest: An Insider’s Look at F.P. Journe, Part 6
November 23, 2015 By Advertising Department Leave a Comment
How can François-Paul Journe justify making a quartz watch when he is considered to be one of the greatest watchmakers alive? Simple: Perspective! Or, more to the point: How could he not? Watchmaking history had a major breakthrough when the quartz movement was invented and one doubts that even Abraham-Louis Breguet would not have jumped on this system if he had the know-how. Quartz movements are not as recent a development as many people think. The first quartz clock was built in 1927 by Warren Marrison and J.W. Horton at Bell Telephone Laboratories. Large and impractical in use, it nonetheless offered superior accuracy. Note that the first Swiss quartz clock only came after World War II, followed in 1969 by the first quartz wristwatch movement, Caliber 35A, Nr. 00234, from Seiko in Japan.

The Elegante movement

This revolution almost killed the Swiss watch industry, which was controlling more than 50 percent of the worldwide market. Mr. Journe — being so infused with horological history — could not ignore this major innovation. But he had to bring to it something new in his new quartz-powered ladies’ watch collection, the Élégante. The beauty of the quartz movement is that it gives a low-torque, constant energy. But where does the energy come from? The battery. So there were two ways to go about it – either change the source (the battery) or change the way it is used. The problem with creating a new battery is that there is no way to know whether it would still be produced in 30 years’ time. Thus, Mr. Journe decided to select a robust, yet easily accessible battery. But he set about working on limiting the consumption. When the watch is not worn, the battery stops (meaning the hands come to a standstill while the internal memory keeps track of the time) after about 30 minutes. During the standby mode, the microprocessor continues to keep time, while the mechanical parts — gears, rotors and hands — stop moving in order to save energy. When the Élégante is again worn, it automatically sets itself to the correct time, taking the shortest path — either clockwise or counter- clockwise — again, for the purpose of energy conservation.

The two circuit boards

Another very “Journe-like” innovation is the addition of an additional movement. In a typical quartz watch, there is one movement moving the second hand, which also, through a train of gears, moves the minutes and hours. This causes friction, and friction equals loss of power. By totally separating the seconds from the minutes and hours, Mr. Journe does not need the train of gears. It is interesting to note that, whether the complication is a Grande Sonnerie or the Chronomètre Optimum, the same problems emerge – logical causes and effects. With those systems, the Élégante may last up to 18 years! Problem solved.

It did not come easily – hence the necessity for eight years of research and development. Even the rose-gold plating on the circuit board is a novelty that created many conductivity problems. But of course, Mr. Journe would never use a yellow gold plating with a rose gold case in the Souveraine or Octa collections — especially when exposing the movement through a sapphire crystal (unlike any other quartz watch on the market).

The Elegantes titanium with rubber inlay and diamonds in all colors available

• Liker
Reaksjoner: sunshine og lobergen