Jeg har en Foudroyante- og en Chrono-Felix som begge er 11 mm tykke og sitter behagelig på mitt 17 cm håndledd. Jeg ville tenkt at Erwin på 9 mm ville passe bedre som en slank dressklokke, men jeg har brukt Foudroyanten på svart rem til dress uten problemer. Felix er jo evt. bare 7 mm.Heisann!
Har såvidt begynt tankeprosessen rundt en dressklokke til meg selv.
Etter å ha siklet, drømt og funnet ut at jeg ikke gidder å spare penger i 10 år på en dressklokke fra enten Patek, A. Lange, Vacheron eller H. Moser.
Så har jeg stadig kommet tilbake til at Habring er et bedre alternativ den siste tida.
Og da har hodet spinnet rundt tankene om en Foudroyante-Felix eller en "enkel" Erwin.
Til daglig så har jeg en Rolex Explorer 214270 som eneste klokke og trives med hvordan den ligger på håndleddet.
Så da har jeg et par spm. rundt disse.
Hvordan er komforten på disse?
Kan de i det hele tatt "godkjennes" som dressklokker?
Når de trenger service må de vel tilbake til Østerrike(?)
Er det noen andre ting jeg trenger å tenke på rundt disse eller dressklokker generelt så tar jeg gjerne imot tips (er ikke så bevandret innenfor denne kategorien)
Puristene vil nok mene at en dressklokke skal være i edelt metall
På mine to sitter barett-hullene relativt høyt på hornene, og det bidrar til at den ikke ligger så høyt på¨armen.
Service bør kunne tas lokalt siden urverket er basert på 7750 som er kjent farvann for alle urmakere. Du får med servicedeler som pakninger, krone og ekstra visere, så det er meningen at du ikke trenger sende den tilbake til Østerrike for service.
Jeg har handlet direkte med Habring, det er bare å sende en mail eller ta en telefon, så får du svar fra Maria.
Chrono-Felixen ble montert og levert på fire uker fra bestilling i 2019, men jeg tror kanskje leveringstiden har gått litt opp det siste året.