Hamilton Khaki Officer Automatic

Medlem
23. mai 2013
Innlegg
166
Sted
Norge
Etter å ha tapt et større antall bud-runder på ebay, sto lykken meg endelig bi og jeg fikk tilslaget på en Hamilton Khaki Officer Auto. Tror jeg havnet på 320 USD inkl frakt for et splitter nytt eksemplar, så klager ikke. Har sett noen gå enda billigere, men dette var likevel nesten gratis.

Hvorfor denne klokken? Jeg liker størrelsen og det enkle, tydelige, men minimalistiske designet denne klokken har. Historien bak var også viktig, dette til tross for at Hamilton i dag ligger under Swatch.

Eneste aberet var at den kom på lenke, da jeg gjerne skulle hatt den på den sorte skinnreimen. På en annen side har jeg nå en lenke, og skinn/natoreiemer er lett å skaffe. Det er dog ingen hull tvers gjennom lug'sa, så barettene synes litt mer vanskelige å få tatt ut, men jeg får det vel til. Mørk-brun nato i skinn, samt grønn zulu er bestilt her fra sonen.

Katta er allerede ute av sekken, så da går jeg rett på sak:

bilde2_zps0e0a9d39.jpg





bilde3_zpsa1048726.jpg





Jeg burde vel slengt på en episode av Band of brothers, men Nådeløse menn får duge. Her følger et wrist shot
bilde4_zps2ece6c84.jpg



Synd, trist, leit, men jeg er ingen fotograf! ;)

Hvis noen har tips om verktøy eller en lur måte å få tatt ut barettene på, så takker jeg for det!


Edit: Liten oppdatering her med et bilde av Hammy'n på olivengrønn nato

HamiltonKhakiOfficerAutogreennatowristshot_zpsf530d488.jpg
 
Redigert:
Gratulerer med flott klokke. Jeg har en lik med skinnreim. Prisen var heller ikke noe å si på. Hadde jaggu kjøpt meg en til om jeg hadde fått tilslag på den prisen :)