Godtfolk,
UR
Hamilton Khaki X-wind
Nypris i dag
$1595 retail (har dog sett den til $995 hos Jomashop) + lenke og gummirem m/deployment.
SPESIFIKASJONER
Verk: H-21 (modifisert Valjoux 7750)
Kassemateriale: Stål
Kassediameter: 44 mm
Farge på urskive: Sort
Avstand mellom lugs: 22 mm
Glass: Sapphire crystal
Vannresistens: "Water-resistant 10 bar"
Jewels: 25
Kilde: http://www.hamiltonwatch.com/collection/khaki/aviation/x-wind-auto-chrono/h77616133
ALDER OG HISTORIKK
Kjøpsdato 05.02.2015, 2 års garanti.
TEKNISK TILSTAND
Klokken holder tiden godt, chronograf resetter som den skal.
KOSMETISK TILSTAND
Uret er svært lite brukt og bærer preg av det. Noen hairlines, men klokken fremstår svært pen.
BÆREREDSKAPER OG ANNET
Lenke med ekstra ledd.
Sort skinnrem.
Alt som følger med originalt.
FORHOLD JEG VIL FREMHEVE
Dette er en tøff og maskulin klokke. Den bærer ikke for stort på tross av sine 44mm, men som en riktig pilot har den god tilstedeværelse.
GENERELT
- urverket er snudd 180 noe som betyr at chronograf startes og stoppes med nedre venstre pusher og nullstilles med øvre venstre.
- dag/dato (cw/ccw første hakk) og tid (andre hakk) stilles med venstre krone.
- indre og ytre bezelring justeres med kronene på høyre side (for bl.a kalkulering av crosswind).
OPPGJØR
Jeg ber om kr 6500 for denne og ønsker primært salg, men gode bytteforslag er velkommen!
Uret befinner seg i Lillestrøm/Oslo og F2F foretrekkes, men kan også sende uret på kjøpers regning.
REFERANSER
Jeg er relativt ny på forumet og har derfor bare èn referanse å vise til Men siden referansene er få, er det noe jeg ønsker å få flere av, og da eller helst type gode!
BILDER
Bilde lånt fra www.hamiltonwatch.com
Brun skinnrem leveres ikke med klokken.
Takk for titten!
UR
Hamilton Khaki X-wind
Nypris i dag
$1595 retail (har dog sett den til $995 hos Jomashop) + lenke og gummirem m/deployment.
SPESIFIKASJONER
Verk: H-21 (modifisert Valjoux 7750)
Kassemateriale: Stål
Kassediameter: 44 mm
Farge på urskive: Sort
Avstand mellom lugs: 22 mm
Glass: Sapphire crystal
Vannresistens: "Water-resistant 10 bar"
Jewels: 25
Kilde: http://www.hamiltonwatch.com/collection/khaki/aviation/x-wind-auto-chrono/h77616133
ALDER OG HISTORIKK
Kjøpsdato 05.02.2015, 2 års garanti.
TEKNISK TILSTAND
Klokken holder tiden godt, chronograf resetter som den skal.
KOSMETISK TILSTAND
Uret er svært lite brukt og bærer preg av det. Noen hairlines, men klokken fremstår svært pen.
BÆREREDSKAPER OG ANNET
Lenke med ekstra ledd.
Sort skinnrem.
Sort gummirem med deployment.
BOKS OG PAPIRERAlt som følger med originalt.
FORHOLD JEG VIL FREMHEVE
Dette er en tøff og maskulin klokke. Den bærer ikke for stort på tross av sine 44mm, men som en riktig pilot har den god tilstedeværelse.
GENERELT
- urverket er snudd 180 noe som betyr at chronograf startes og stoppes med nedre venstre pusher og nullstilles med øvre venstre.
- dag/dato (cw/ccw første hakk) og tid (andre hakk) stilles med venstre krone.
- indre og ytre bezelring justeres med kronene på høyre side (for bl.a kalkulering av crosswind).
OPPGJØR
Jeg ber om kr 6500 for denne og ønsker primært salg, men gode bytteforslag er velkommen!
Uret befinner seg i Lillestrøm/Oslo og F2F foretrekkes, men kan også sende uret på kjøpers regning.
REFERANSER
Jeg er relativt ny på forumet og har derfor bare èn referanse å vise til Men siden referansene er få, er det noe jeg ønsker å få flere av, og da eller helst type gode!
BILDER
Bilde lånt fra www.hamiltonwatch.com
Brun skinnrem leveres ikke med klokken.
Takk for titten!
Redigert: