handle omega speedmaster online?

Medlem
30. juni 2009
Hei godtfolk.

Jeg vurderer å handle en omega speedmaster 3534.70.00, og da jeg ikke er plaget av formueskatt blir jeg fristet av lave priser på diverse nettbutikker (urverket.no, prestigetime.com).

Så søker jeg litt rundt og finner flere forumtråder som sier at man ikke får samme betingelser fra nettbutikker som autoriserte forhandlere.

Dette gjør meg noe usikker på min første klokkehandel og søker derfor oppklaring.
Håper noen kan forklare meg hva jeg eventuellt går glipp av rent praktisk da jeg synes prisdifferansen mellom forhandler og nettbutikkene er svært tiltalende.
Anbefalinger mottas med takk.

Håper noen tar seg bryet, på forhånd takk

Hei og velkommen!
Personlig ville jeg holdt meg langt unna nettbutikker når det kommer til kjøp av mer "eksotiske" klokker.
Jeg er heller ikke plaget av forumueskatt, så jeg visste at når tiden var inne for å svi av mine hardt tjente ståler, så skulle det bli gjort riktig!
Ingenting er så surt som å sitte igjen med anger og uvisshet etter at en har handlet. Er den ekte? Har den vært tuklet med osv.
Og husk at prisene på f.eks urverket.no er uten norsk moms!
Har ingen erfaring med nettbutikken selv, men vet det er forummedlemmer her som sikkert deler.
Mitt tips er, spar til du har nok til å kjøpe en ny hos forhandler, så slipper du å uroe deg i ettertid.

Takk for svaret, om mulig hadde jeg satt pris på litt fakta rundt det å handle et slikt ur på nettbutikk.
Hvilke fordeler og ulemper medfører det å ikke handle fra autorisert forhandler :?:

Handler du fra en grå-marked dealer kan du risikere og gå glipp av fabrikk garantien. Du får en garanti i fra der du bestillte den ifra, som etter min mening er ubrukelig. Man vil jo ikke la hvem som helst tukle med en dyr klokke og gud vet hvilke deler dem bruker. Skal du først handle fra en slik dealer, bør du lese grundig igjennom om hvilken garanti de tilbyr. Jeg har selv handlet fra greymarked dealer, forsikra meg på forhånd at jeg fikk offisiell garanti og alt det du forventer og få med når du kjøper igjennom vanlig AD.. alt i alt kjempe fornøyd med og ha spart masse penger. Det er også lurt og sjekke rundt om hvilke nettsteder som er bedre enn visse andre..

Da takker jeg for svar, ser at folk ikke er så hissige på debatten autorisert forhandler vs nettbutikk.
Blir nok sparing og butikk på meg ja.