Har dere klokkeforsikring?

Ser for meg at den safen er til stor hjelp når man roter rundt i tvilsomme strøk i Barcelona en sen og mørk kveld! ;)
Dersom man roter rundt i Barcelona en sen og mørk med Rolexen på armen er man ekstremt dum og naiv, hva hjelper vel forsikringen dersom man blir slått ned og ligger der med brudd på hjerneskallen? Var selv i Barcelona i fjor men UTEN Rolex både på dagtid og kveldstid.

• Haha
Reaksjoner: Mann1
Ser for meg at den safen er til stor hjelp når man roter rundt i tvilsomme strøk i Barcelona en sen og mørk kveld! ;)
Poenget mitt var ikke basert på klokkene som sitter på armen din, men for det som ligger hjemme.
Når det gjelder utenfor, og i dårlig strøk som du nevner, er det også ikke pengene som skal fikse alt.
Hva er forsikrings pengene verdt når du ligger på sykehuset med knapp livet i behold?
Der er det også mange forholdsregler man burde vite om, for å ligge på den optimale siden, og unngå dumskap med tunge konsekvenser.
Jeg har ikke tenkt å lage noen list her, fordi det er avhengig av "hvem du er" først og fremst. Jeg kunne faktisk gjør det etter min egen livserfaring i møkkaplasser.
Men for å si det sånn, er det ikke vanskelig for alle å finne ut hvem som blir lett eller vanskelig å rane: det bærer du mest på trynet ditt eller rettere sagt, i øynene dine.
For å si det kort (forsikring eller ikke), har du ikke nok hår i buksen din, burde du unngå Rolex og tung drikking i skitne plasser, kombinert med "tomme lommer".

Dersom man roter rundt i Barcelona en sen og mørk med Rolexen på armen er man ekstremt dum og naiv, hva hjelper vel forsikringen dersom man blir slått ned og ligger der med brudd på hjerneskallen? Var selv i Barcelona i fjor men UTEN Rolex både på dagtid og kveldstid.
Sjekk smilefjeset på slutten der, var kanskje ikke helt bokstavelig ment 🙃

Poenget mitt var ikke basert på klokkene som sitter på armen din, men for det som ligger hjemme.
Når det gjelder utenfor, og i dårlig strøk som du nevner, er det også ikke pengene som skal fikse alt.
Hva er forsikrings pengene verdt når du ligger på sykehuset med knapp livet i behold?
Der er det også mange forholdsregler man burde vite om, for å ligge på den optimale siden, og unngå dumskap med tunge konsekvenser.
Jeg har ikke tenkt å lage noen list her, fordi det er avhengig av "hvem du er" først og fremst. Jeg kunne faktisk gjør det etter min egen livserfaring i møkkaplasser.
Men for å si det sånn, er det ikke vanskelig for alle å finne ut hvem som blir lett eller vanskelig å rane: det bærer du mest på trynet ditt eller rettere sagt, i øynene dine.
For å si det kort (forsikring eller ikke), har du ikke nok hår i buksen din, burde du unngå Rolex og tung drikking i skitne plasser, kombinert med "tomme lommer".
Poenget mitt var at uhell kan skje, også midt i kirketiden på bedehuset. Da kan en slags forsikring være grei å ha hvis man drister seg til å ta ut en juvel av safen en sjelden gang.

Syns man er temmelig naiv dersom man tror at det ikke finnes utro tjenere i forsikringsbransjen som selger informasjon til kriminelle. Hvor stort dette problemet er kan selvsagt være vanskelig å vurdere, men at det er reelt er det ingen tvil om, heller ikke at det er et økende problem.

Etter mitt syn er det ekstremt viktig at INGEN får tilgang til adressen til den personen som eier og oppbevarer klokker hjemme, ikke engang et forsikringsselskap. Her i UK bruker mange å oppbevare verdifulle klokker i bank boks nettopp av slike grunner, alternativt man bruker en safe eller de blir gjemt meget godt. Men hva hjelper det når det står kriminelle over deg med en machete og truer deg til å finne fram klokkene?
De kriminelle blir mer brutale, og alt tyder på at dette bare vil fortsette.

Klart man kan etter et innbrudd få erstatning fra forsikringen men det beste er jo at innbruddet aldri skjer i første omgang.

De fleste voldelige innbrudd der man truer huseier til å finne fram verdisaker skjer nettopp fordi de vet at i det huset befinner det seg verdifulle saker, for eksempel klokker med en verdi på en million eller to.

For 20 år siden jobbet jeg i Fedex i UK, bare på den tiden jeg jobbet der var det flere tilfeller der ansatte fikk sparken på dagen pga det ble oppdager uregelmessigheter som dette, da med sendinger med høy verdi, gull etc, det ble selvsagt ikke anmeldt til politiet for å beskytte firmaets renommé. Vet at bankansatte har vært innblandet i saker også. Når det gjelder forsikringsansatte har det vært flere saker der personlig informasjon har blitt solgt videre til både andre firma og til kriminelle, og nei «Barney Ross» ser ikke humoren i dette.
Men allikevel så syntes du min post om at jeg hadde safe hjemme og var forsikret var så morsomt av en eller anne grunn?

Slik jeg ser det er en normal innboforsikring selvsagt fornuftig. Ingen vet da om du har objekter av høy verdi, som for eksempel klokker. Får man da innbrudd og du har gjemt klokkene veldig godt, for eksempel inne i vegg, under gulvplanker eller muligens i en god safe som er boltet fast så forsvinner det verdier som blir dekket av innboforsikringen, og ingen vil true deg på livet til å hente fram saker som det vet at du har i huset.

Dersom man har spesifikk forsikring på klokker, som kan koste 1-2% av verdien kan man risikere
Men allikevel så syntes du min post om at jeg hadde safe hjemme og var forsikret var så morsomt av en eller anne grunn?
Ja i lys av din «like» så syns jeg det var noe latterlig ja.

Var jo en på klokkeriet som ikke fikk noen nytte av safen, når en raner møtte opp og ba om å få klokkene hans. Var en tråd om det her for en stund siden.

Poenget mitt var at uhell kan skje, også midt i kirketiden på bedehuset. Da kan en slags forsikring være grei å ha hvis man drister seg til å ta ut en juvel av safen en sjelden gang.
Selvfølgelig uhell kan skje, og jeg mener ikke at det er tåpelig å ta forsikring.
Men ved å ta forhåndsregler som safe hjemme, og ha sunn fornuft når det gjelder tur og vandring, skal man i hvert fall senke ned risikoene for å miste noe.
Min mening er at hvis man bare satser på forsikring, er man litt naiv.

• Liker
Reaksjoner: Mann1
Ja i lys av din «like» så syns jeg det var noe latterlig ja.
Jøss jeg trodde virkelig ikke Tidssonen var den type forum hvor man delte ut emojis ikke etter hva man skriver, men hva slags emoji andre gir dine poster?
Du må bare kjøre på. Jeg har ikke tenkt å legge meg på et slikt sandkassenivå å dele ut "hevneemojis".

• Liker
Reaksjoner: Eternamaniac
Jøss jeg trodde virkelig ikke Tidssonen var den type forum hvor man delte ut emojis ikke etter hva man skriver, men hva slags emoji andre gir dine poster?
Du må bare kjøre på. Jeg har ikke tenkt å legge meg på et slikt sandkassenivå å dele ut "hevneemojis".

Det er bra, vi bør holde oss for gode til å ta i bruk hersketeknikker.

Forsikring er greit å ha.
Vanlig innboforsikring dekker verdi opp til 20-laken. Jeg har egen forsikring for de klokkene som har høyere verdi.
Skal jeg på ferie/reise eller ut på ugreie steder (les oslo sentrum eller annet) så tar jeg en av de rimeligere klokkene. (Så det er min egen forsikring)

8

• Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen
Kan dere anbefale en safe til hjemmebruk? Er det verdt å investere i en? En safe på 36 kg vil jo tross alt være 36 kg ekstra for innbruddstyvene å håndtere. Jeg har begrenset med plass, men vurderer en til oppbevaring av klokker, smykker, pass og lignende. Har sett på noe som dette:

Jeg liker ikke digital safe men det ser ut som markedet ønsker bare å selge sånn 🤢
Den må skikkelig boltes da (kjemisk anker) fordi 36kg er fortsatt noe man kan fort løpe vekk med.

• Liker
Reaksjoner: Sindregb
Forsikring er greit å ha.
Vanlig innboforsikring dekker verdi opp til 20-laken. Jeg har egen forsikring for de klokkene som har høyere verdi.
Skal jeg på ferie/reise eller ut på ugreie steder (les oslo sentrum eller annet) så tar jeg en av de rimeligere klokkene. (Så det er min egen forsikring)

8
LO innboforsikring:
1736523048155.png

1736522989155.png

Stoler ikke på at utro tjenere i forsikringsselskap selger informasjon til kriminelle så nei, absolutt ingen forsikring her i gården. Det er ofte avslørt slike i banker og ingenting tyder på at forsikringsbransjen er noe bedre.

Syns man er temmelig naiv dersom man tror at det ikke finnes utro tjenere i forsikringsbransjen som selger informasjon til kriminelle. Hvor stort dette problemet er kan selvsagt være vanskelig å vurdere, men at det er reelt er det ingen tvil om, heller ikke at det er et økende problem.

For 20 år siden jobbet jeg i Fedex i UK, bare på den tiden jeg jobbet der var det flere tilfeller der ansatte fikk sparken på dagen pga det ble oppdager uregelmessigheter som dette, da med sendinger med høy verdi, gull etc, det ble selvsagt ikke anmeldt til politiet for å beskytte firmaets renommé. Vet at bankansatte har vært innblandet i saker også. Når det gjelder forsikringsansatte har det vært flere saker der personlig informasjon har blitt solgt videre til både andre firma og til kriminelle, og nei «Barney Ross» ser ikke humoren i dette.

Det er en interessant påstand du fremsetter; at det er tryggere å ikke ha forsikring enn det er å ha forsikring.

Har du noen kilder du kan vise til som underbygger og styrker hypotesen? 🙂

• Liker
Reaksjoner: Utinaturen