Nah, ser ikke poenget med nostalgi fra før jeg ble født. Delta Intregrale derimot - drømmen fra da jeg var 12.
Integrale er uberkul, men kan jo være litt lunefulle. Hadde jeg skulle hatt 3-4 hobbybiler så hadde det stått en i garasjen, men dit kommer man ikke.Er en Lancia Delta Integrale til salgs på finn nå. Tungt å la være!
Du er ikke den første som har tenkt tanken her på forumet; Vurderer å selge alt.
Selv solgte jeg unna litt klokker og kjøpte drømmebil i fjor, og har ikke angret.
Bedre med litt færre klokker i bankboksen, og en blank søndagsbil i garasjen tenkte jeg..
Men fornufig? Neppe. Det hadde nok vært mer fornuftig å kjøpe (og innimellom selge) klokker da disse stort sett holder seg bedre i verdi enn bil (jeg er glad i Rolex), og spesielt med tanke på alle bildeler man oppgraderer etter kjøp... Selv en moderne trackday-klar Porsche har jeg funnet ut at det finnes mye moro deler til. Og alt til Porsche er bittelitt dyrere enn andre tyske merker..
Man lever bare en gang! Kjør på!
Integrale er uberkul, men kan jo være litt lunefulle. Hadde jeg skulle hatt 3-4 hobbybiler så hadde det stått en i garasjen, men dit kommer man ikke.
Hva er drømmebilen, dvs hva ble det?
jeg hadde for noen år siden en 996, den ble solgt fordi jeg var redd for alle kostnadene. Tanken nå er å finne en bil som jeg har troen på på lang sikt. Dvs at den vil holde verdien sånn passe. Dog er jeg nå klar over at ting skjer. Samtidig så er jo Porsche og Rolex markedet så vanvittig oppblåst at en 20-40% nedgang i markedspris bør man tåle.
Når det gjelder bil så trenger jeg bare semi trackday bil. Jeg har flere hundre runder på baner i Norge og utlandet, men er ikke noe rask. Så pss9/10 på bilen holder mer en nok.
Klinte til med GT4. Solgte nok litt mer enn et par klokker, men dog... Ville ha en litt nyere bil (med fungerende esp/antisladd) og tåle banekjøring uten for mye mods eller reparasjober - har mindre tid til å sskr enn før, og ville ha mindre bekymringer for f.eks. godkjenning/kontroll..
Skulle jeg noensinne ha en porsche, måtte det bli en GT-bil, og har alltid tenkt at det er uåoppnåelig. Men man lever bare en gang, og i stedet for å kjøpe f. eks. BMW M2 og bruke en formue på oppgraderinger (samt garantert verditap), så ble jeg etter hvert klar over hva GT4 var. Ekte GT-bil til en laaaangt under GT3-pris. Kanskje uten for mye verditap på sikt.. Moderne, midtmotor, morsom, rått understell og bremser, lett, pen, laget for trackdays, manuell, rask, bøttestoler, 6pkt belter osv. I tillegg så er det null problem å kjøre langt med bilen (komfortabel), og den har ikke insane mye power, så man kan faktisk gi flatt jern og ha det moro på landeveien også. Men mer enn nok power til å kjøre fra det meste på bane, selv om det kanskje skjer i svingene... Lyden må også bare oppheves...
Det skal nevnes at jeg ikke er sååå ofte på bane, er ingen ekspert, og prøver å ikke bry meg for mye om rundetid.. Men moro er det!
Kult! Rød kjøpt på AutoXo?Klinte til med GT4. Solgte nok litt mer enn et par klokker, men dog... Ville ha en litt nyere bil (med fungerende esp/antisladd) og tåle banekjøring uten for mye mods eller reparasjober - har mindre tid til å sskr enn før, og ville ha mindre bekymringer for f.eks. godkjenning/kontroll..
Skulle jeg noensinne ha en porsche, måtte det bli en GT-bil, og har alltid tenkt at det er uåoppnåelig. Men man lever bare en gang, og i stedet for å kjøpe f. eks. BMW M2 og bruke en formue på oppgraderinger (samt garantert verditap), så ble jeg etter hvert klar over hva GT4 var. Ekte GT-bil til en laaaangt under GT3-pris. Kanskje uten for mye verditap på sikt.. Moderne, midtmotor, morsom, rått understell og bremser, lett, pen, laget for trackdays, manuell, rask, bøttestoler, 6pkt belter osv. I tillegg så er det null problem å kjøre langt med bilen (komfortabel), og den har ikke insane mye power, så man kan faktisk gi flatt jern og ha det moro på landeveien også. Men mer enn nok power til å kjøre fra det meste på bane, selv om det kanskje skjer i svingene... Lyden må også bare oppheves...
Det skal nevnes at jeg ikke er sååå ofte på bane, er ingen ekspert, og prøver å ikke bry meg for mye om rundetid.. Men moro er det!
Hus er i boks, 2 kids er også i boks. Så nå må far kose seg.@Milhouse skulle eg kjøpt en nyere bil i dag så hadde valget lett falt på en 991 eller 992 ( turbo om lommeboka streker til)
Det berre funker og det vil holde seg i åresvis. Er verdifall et problem så har en alltid 997 turboen eller 964 om man skal ha noke gammalt.
Eventuelt om en ligger pussekluter og koseturer så ka som helst frå Ferrari med 12 sylinders motor . Kan ikkje trå feil der.
Sjølv har eg gått i fella med å kjøpe oppussingsobjekt rett før famileforøkelse og huskjøp. Den står pent i garasjen og venter på bedre tider . Og eg har andre biler som er kjørbare og gir glede nok dei få gangane dei blir lufta.
Kult! Rød kjøpt på AutoXo?
@Milhouse skulle eg kjøpt en nyere bil i dag så hadde valget lett falt på en 991 eller 992 ( turbo om lommeboka streker til)
Det berre funker og det vil holde seg i åresvis. ....
I know, så lenge på den blå med likt utseende. Men fant ut at med den vingen bør jeg kjøre grisefort på bane.@Milhouse. Er du medlem i PCN så vart der nettopp lagt ut en polarsølv 993 c2 oppgradert til lek på bane i helgene .
I know, så lenge på den blå med likt utseende. Men fant ut at med den vingen bør jeg kjøre grisefort på bane.
Nettopp. Jeg kjører ikke fort nok til å ha en så stor ettermontert vinge.Vinger skal brukes. Det er for mange som bare har dem som image.
8