Har dressur ønsker tips til hverdagsur

Medlem
3. juli 2010
Sted
Norge
Hei godtfolk,
Har i dag et Omega dress ur som jeg fikk til konfirmasjonen som jeg mer og mer har begynt å bruke som hverdags ur. Ønsker å kjøpe et hverdagsur som er klassisk, tidløst og med god annenhåndsverdi til +/- TNOK 35 (ex mva). I utgangspunktet ønsker jeg å beholde det lenge, men vet jo ikke om jeg angrer på kjøpet og da er det greit å ha noe som er greit å selge videre.

Denne har jeg i dag (tatt med mobilkamera...):
IMAG0029.jpg

Har sett meg ut følgende modeller:
IWC Portuguese med hvit skive
Rolex GMT master II (liker godt)
Rolex Explorer II (liker godt, litt for "sær"?)
Rolex Sub (liker godt, mange som har?)
Omega Seamaster Pro (synes de kanskje blir litt for vanlige)
Panerai (har ikke veldig store håndledd synes 44mm blir for stort, og med mindre blir modellen kanskje litt ukurant igjen?)

Vil dere si at disse går under kategorien "klassisk, tidløst og med god annenhåndsverdi"?

IWC Portuguese med hvit skive
Rolex GMT master II (liker godt)
Rolex Explorer II (liker godt, litt for "sær"?)
Rolex Sub (liker godt, mange som har?)
Omega Seamaster Pro (synes de kanskje blir litt for vanlige)
Panerai (har ikke veldig store håndledd synes 44mm blir for stort, og med mindre blir modellen kanskje litt ukurant igjen?)

Vil dere si at disse går under kategorien "klassisk, tidløst og med god annenhåndsverdi"?

Ja, det vil jeg si :) Med Rolex som soleklar vinner i kategori annenhåndsverdi, spes Sub og GMT.

Enig med Anders!

Rolex har alt du er ute etter, supert hverdagsur, super annenhåndsveri og du kan velge etter mange flotte modeller til en pris +- 35000.

Lykke til:)

Takker for input. Hvor kjøpes disse NATO remmene for å tone litt ned flashy effekten og gjøre GMT'en litt mer personlig?

Personlig går jeg å drømmer om en IWC Big Pilot. Nydelig ur med den absolutt peneste krona noen gang lagd.

Vil en klokke som er regelmessig fortollet inn til Norge ha en høyere annenhåndsverdi eller er det "et fett"?

Det vil nok ikke ha noe å si, er klokken under 2 år har du internasjonal garanti. Så eneste forskjellen er om den er kjøpt i Norge og du har forbrukerkjøpsloven på din side om noe skulle skje med klokken innen 5 år.

PS: En utrolig flott Omega du har, titter etter en slik selv.

Ville gått for Panerai'en....Rolex er pent, men mye mer "vanlig". Iogmed at du skal ha en "daily beater" holder jeg en knapp på Panerai også fordi den er noe rimeligere (eller tar jeg feil?). Du kan heller bruke litt tid på å finne den riktige Rolex'en etterhvert når du har fått skikkelig klokkedilla..

Jeg har lite håndledd (tynt), men synes ikke det er noe problem med størreslen på Panerai'en og bruker den MYE...også til dress...men det er smak og behag...kan legge ut en wristshot hvis ønskelig...dessuten har kona brukt Panerai'en noen ganger og det er sinnsykt kult/sexy med damer og "store" tøffe herreklokker...(aner en liten fetisj ;))

Faen. Nå kom det sikkel på iphonen.
Hva skjedde egentlig med denne tråden?

Flere bilder av jenter eller hvordan det gikk med klokkekjøpet? Jeg merker at jeg er litt interissert i klokka og meget interissert i flere bilder.