Det der er en veldig kul klokke fra Seiko, ingen tvil om det. Tilnærmet perfekt design til et dykkerur
Desverre må jeg si at jeg ble veldig skuffet av byggekvaliteten på den jeg hadde. Bezelen var veldig slakk. Glidelocken var elendig med mye slark og føltes veldig kjip. Hardlex på et ur i denne prisklassen er utilgivelig (det er en smal sak å få installert safirglass på denne modellen hos f.els Yobokies).
At det er et udekorert GS verk høres kanskje fint ut på papiret, men i praksis er det helt likt et standard ETA 2824-2. Det gikk litt vel fort for min smak på rundt +10 sekunder i døgnet (godt innenfor Seiko's spec på urverket), og en justering av dette verket kan bli en utfordring pga monocoque kassen.
Det som var positivt var finish og design på viserne. Lumen er - som forventet av Seiko - helt RÅ!! Gummiremmen som følger med komplimenterer overall designet. Den er litt stiv, men den mykner kanskje opp etter bruk.
Prismessig er denne overpriset, men om du finner en til 50% på bruktmarkedet så får man grei value.
JM 0.2