Har for øyeblikket ingen klokke..

Er det kun nytt som gjelder?
I så fall synes jeg du har to gode forslag allerede! :)

Hvis ikke så får man jo ihvertfall pent brukte Omega SMP og PO i denne prisklassen.

(in before "spar mer, kjøp sub" kommer, hehe.)

Sinn U-serie er jo et glimrende valg :D

Alternativt kan du jo se på klokkene fra Scaffhausen (IWC Aquatimer).

Takk for svar alle sammen :D

Er godt mulig jeg går for den Planet Ocean'en der, hvis ingen kommer meg i forkjøpet..

.. Og jeg elsker Aquatimer, hvis jeg nå skulle bestemme meg for å spare litt til er den nok førsteprioritet.

Denne ville jeg gått for var jeg deg! Råtøff dykker med et udekorert Grand Seiko urverk. Skal GODT gjøres å finne mer klokke for 14000kr (før moms).

SeiyaJapan | Grand Seiko | G-Shock | Seiko Spirit | Prospex | Marinemaster | Citizen | SEIKO 300M Diver Automatic SBDX001, MM300 & Tool

Det der er en veldig kul klokke fra Seiko, ingen tvil om det. Tilnærmet perfekt design til et dykkerur :)

Desverre må jeg si at jeg ble veldig skuffet av byggekvaliteten på den jeg hadde. Bezelen var veldig slakk. Glidelocken var elendig med mye slark og føltes veldig kjip. Hardlex på et ur i denne prisklassen er utilgivelig (det er en smal sak å få installert safirglass på denne modellen hos f.els Yobokies).

At det er et udekorert GS verk høres kanskje fint ut på papiret, men i praksis er det helt likt et standard ETA 2824-2. Det gikk litt vel fort for min smak på rundt +10 sekunder i døgnet (godt innenfor Seiko's spec på urverket), og en justering av dette verket kan bli en utfordring pga monocoque kassen.

4962093155_a3711ab2cc.jpg

Det som var positivt var finish og design på viserne. Lumen er - som forventet av Seiko - helt RÅ!! Gummiremmen som følger med komplimenterer overall designet. Den er litt stiv, men den mykner kanskje opp etter bruk.

Prismessig er denne overpriset, men om du finner en til 50% på bruktmarkedet så får man grei value.

JM 0.2

Redigert:
Det der er en veldig kul klokke fra Seiko, ingen tvil om det. Tilnærmet perfekt design til et dykkerur :)

Desverre må jeg si at jeg ble veldig skuffet av byggekvaliteten på den jeg hadde. Bezelen var veldig slakk. Glidelocken var elendig med mye slark og føltes veldig kjip. Hardlex på et ur i denne prisklassen er utilgivelig (det er en smal sak å få installert safirglass på denne modellen hos f.els Yobokies).

At det er et udekorert GS verk høres kanskje fint ut på papiret, men i praksis er det helt likt et standard ETA 2824-2. Det gikk litt vel fort for min smak på rundt +10 sekunder i døgnet (godt innenfor Seiko's spec på urverket), og en justering av dette verket kan bli en utfordring pga monocoque kassen.

4962093155_a3711ab2cc.jpg

Det som var positivt var finish og design på viserne. Lumen er - som forventet av Seiko - helt RÅ!! Gummiremmen som følger med komplimenterer overall designet. Den er litt stiv, men den mykner kanskje opp etter bruk.

Prismessig er denne overpriset, men om du finner en til 50% på bruktmarkedet så får man grei value.

JM 0.2

Denne har også vært blant hovedkandidatene, men flott å få høre fra en som faktisk har hatt en. Den ser fantastisk bra ut, men som du sier syntes jeg det er litt for høy pris for en klokke med avvik +15/-10 eller hva det nå var.