Har jeg blitt syk og må melde meg ut av TS ?

Medlem
20. juli 2011
Sted
Bærum
Kjære medasylanter:
Etter 3 chronomater, 5 sub'er, 3 datejust, 1 gmt, 1 daytona og 1 pam ramlet jeg borti den nye i.n.o.x
Victorinox ( ja quartz ) og falt pladask ( uten bh a' la G- shock) , blir jeg skøvet ut i kulda eller er jeg 'innafor' ?
Synes designet for en daglig beater er noe av det flotteste jeg har sett ( ser jeg litt Genta design her ? ) og ikke minst prisen som gjør at den kan bæres uten frykt for stort tap i mørke bakgater i sydlige land. (Det følger med en liten lommekniv ( for forsvar ? ) også i tillegg til natorem og den tidligere nevnte wannabe lookalike type G- shock bh).
Eller er det bare et innfall av kortvarig svimmelhet ?
Hjelp.

Sorry, men for meg er svaret her åpenbart.
Kjemisk ubalanse i hjernen, det du EGENTLIG vil ha (basert på at du har falt for inox) er jo en AP ROO! Det er bare å begynne å spare.

Victoriknoxen er flott å se på, men jeg tror ikke jeg tar helt feil om jeg sier at den er inspirert av AP ROO?

Ja det er vel og bra.

Men du kommer nok til et tidspunkt hvor du ikke bare ferdes i mørke bakgater og det ikke lenger er så viktig å ha nøyaktig tid på sekundet.
En tid hvor du begynner å lure, hva skjedde med daytonaen? Er den i et godt hjem? Et tidspunkt hvor du undrende sier til deg selv, hvor ble det av gleden av å ha et mekanisk underverk på armen, og hvor lengselen begynner å ta form igjen.

Da er det for sent, du er ikke lenger låst inne på Asylet og dine gamle medasylanter er kommet så langt i sin søken etter den endelige grail at de har utviklet et eget språk du ikke lenger skjønner.

Du vet jo like godt som alle oss andre at det alltid er noe å strekke seg etter. Dette er vel hvis du er helt ærlig med deg selv ikke endestoppet ditt.

Så gjør som mange andre, kjøp deg en quartz, kos deg med den i stille stunder med en god whisky i et mørkt og avlåst hus og gå deretter ut i lyset og smil bredt med Daytonaen på armen. :D

Sitter og skriver om INOX as we speak, og flere TSere har skrevet litt om den her: http://www.tidssonen.no/forum/klokkediskusjon-7/victorinox-inox-26116/

Personlig kan jeg ikke si at jeg har "falt pladask" for den (det er den for lite mekanisk og for lite haute horlogerie til at jeg gjør ;) ), men jeg er imponert over arbeidet som er lagt ned i den og har vært vært veldig fornøyd med den i daglig bruk den tiden jeg har hatt den. Skulle jeg hatt kun én quartz i samlingen, kunne det veldig gjerne vært denne.

Gitt prisen mener jeg det er et veldig godt kjøp, og det er en klokke jeg uten å nøle kan anbefale til venner og bekjente som har lyst på en solid og tøff klokke som ikke er mekanisk. Folk har ulikt dagligliv og livsstil, og noen ganger kan jo quartz ganske enkelt være det mest praktiske og fornuftige valget.

Prisen er 4790,- og det er jo ikke så hakkande gale. Jeg har det samme dilemmaet selv. Jeg liker konseptet og tanken bak klokka, og har lenge vært på jakt etter et alternativ til g- shock. Designet er vellykket spør du meg, en anelse homage til designeren Gerald Genda( bl.a AP RO) Quartz vekker ingen følelser, men skal man være litt kynisk så er dette en veldig fin klokke som nok tåler mer enn noen mekanisk klokke. Jeg mista f. eks min Helson i badegulvet, og den ble da liggende 2 mnd på verksted. Ikkje bra. Over til Inoxen,- den har en meget pen finish som vanligvis finnes på langt dyrere ur, og kvalitetsfølelsen er der helt klart. Jeg tror jeg kommer til å kjøpe...

Kan fortelle at lysten på nye mekaniske skatter ikke har gitt seg!

Men kan absolutt anbefale INOX!

Er kjempe fornøyd med min, og det er deilig med en klokke man vet tåler det aller aller meste og at man ikke trenger å gå ut i boden med et tau om det skulle skje noe heller. :)

Men "støtfangeren" falt nok ikke helt i smak hos meg heller, synes klokken er for fin uten til å ha den på.

Jeg synes den er dritlekker og falt pladask. Litt som en barsk utgave av PP Nautilus.

1396378699243

Skal jeg klage på noe, så synes jeg logoen sitter litt for nærme kanten av skiva.

Inox

Jeg synes den er dritlekker og falt pladask. Litt som en barsk utgave av PP Nautilus.

1396378699243

Skal jeg klage på noe, så synes jeg logoen sitter litt for nærme kanten av skiva.

Jeg ble fort frisk igjen, joda, klokken er fin den, men etter noen minutter på armen ble den for stor ( les " klompete")
for meg. Hadde den bare vært en millimeter eller tre tynnere og kasse på 41 istedet for 43, da hadde den vært i min smak. Min Panerai på 44 mm fremsto/ føltes som langt mer behagelig på armen til tross for størrelsen.
Da ble det ikke inox denne gangen som beater.