Har muligheten at kjøpe en Speedmaster fra 71-72, 145022-71ST hva er en OK pris?

Hei,

Har muligheten at handle en Speedmaster Pro av en bekjent. Hva skulle vart en "fair" pris på denne vare?

https://www.dropbox.com/sh/6azb9rz3xc35f8l/AAB2V4BbCgRgtq9UOghCno8Ga?dl=0

Hade satt pris på at noen av dere eksperter kunde hinte til noe :) Klokke mangler boks og har ingen papirer.

Modell: 145022-71ST

Robert

Hei,

Litt mer info. hadde hjulpet. Når hadde den service sist? Kommer den med lenke? Regner med at viserne er skiftet. Innvendig tikker vel cal. 861, slik at det er ikke tale om noe samlerobjekt. Jeg kjøpte selv en Speedmaster 145.022 cal. 861 forrige uke. Den hadde fullservice i 2012, og fremstår i noe bedre stand. Basert på hva jeg selv ga, som jeg tror var uttrykk for markedspris, og under forutsetning av at din kandidat er head only, uten b&p og utskiftede visere, vil jeg anslå at fair pris er mellom 13-16k. Lar meg arrestere dersom jeg overser noe :)

Redigert:
Hei,

Litt mer info. hadde hjulpet. Når hadde den service sist? Kommer den med lenke? Regner med at viserne er skiftet. Innvendig tikker vel cal. 861, slik at det er ikke tale om noe samlerobjekt. Jeg kjøpte selv en Speedmaster 145.022 cal. 861 forrige uke. Den hadde fullservice i 2012, og fremstår i noe bedre stand. Basert på hva jeg selv ga, som jeg tror var uttrykk for markedspris, og under forutsetning av at din kandidat er head only, uten b&p og utskiftede visere, vil jeg anslå at fair pris er mellom 13-16k. Lar meg arrestere dersom jeg overser noe :)

Hei og stort takk for svar! Setter veldig pris på en uavhengig mening! Selger mener klokken har original visere og at den har nylig vart på service.

For mig ser det ut såsom du sier at visere er skiftet ut. Det medfølger ikke lenke.

Jeg synes også viserene ser nyere ut enn skiven.

Jeg solgte tilsvarende klokke fra 71 for et års tid siden. Den gikk for 13.5k etter å ha ligget en stund. Den hadde original lenke (1171), uten b&p og ukjent servicehistorikk, men gikk veldig bra og verket så bra ut. Kanskje litt bedre kosmetisk stand også.

Nå har jo Speedy hatt en prisoppgang i det siste med ny utgave og dårlig krone, så sier meg enig i Trymulf sin vurdering. Kanskje i nedre ende på skalaen.

Jeg hadde kjøpt den for 15k. Får du kjøpt dne billigere kan du alltid selge den igjen til meg.