Har Seiko offisielle sider med Diver-klokkene?

Alf

Medlem
27. mai 2012
Innlegg
8
Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg en Seiko SKX007 med Oyster-armbånd. Da det er litt lett å gå seg vill i alle betegnelsene, tenkte jeg at jeg skulle sjekke med Seiko sine offisielle sider på nettet. Men der finner jeg ikke noe informasjon om Diver-klokkene i det hele tatt:confused: Er det noen som har en passende link?

Alf
 
Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg en Seiko SKX007 med Oyster-armbånd. Da det er litt lett å gå seg vill i alle betegnelsene, tenkte jeg at jeg skulle sjekke med Seiko sine offisielle sider på nettet. Men der finner jeg ikke noe informasjon om Diver-klokkene i det hele tatt:confused: Er det noen som har en passende link?

Alf

Tror den som leveres med oyster SKX007K4?

K1 = gummi

skx007k1-big1_178_280.jpg


K2 = jubilee-lenke

skx007k2-big1_176_280.jpg


K3 = president-lenke

skx007k3-big1_170_280.jpg


K4 = oyster-lenke

skx007k4-big1_175_280.jpg


Legg på en J bak, så er den fra Japan, eks SKX007J1 så er den fra Japan på Gummi.

Mitt tips er å gå for det billigste uret du finner, for deretter å kjøpe deg oyster lenke fra enten wjean eller yobokies. EDIT: Koster ca 500kr og har solid end links:)
 
Takker så mye Jon Ali og JonasB - da skjønner jeg litt mer av hva som er hva:D. Rart at Seiko ikke har beskrevet disse populære klokkene på nettet! Ble litt forvirret av at også nettstedene tydeligvis surrer med betegnelsene...

Generelt ser jeg at J-modellene er litt dyrere enn K-modellene. Slik jeg har forstått det skal det ikke være annen forskjell enn at J-modellene har litt mer skrift og er beregnet for det japanske markedet.

Tenker jeg går for en K1 og kjøper en Oyster-lenke i tillegg.

Alf