- Medlem
- 10. mars 2011
Love is in the air herfra altså
Kjenner Panerai syken komme sigende...hvor lang inkubasjonstid er det mon tro?
// KAB
Vi to skal klippe plen, gå på konsert, gå i t-skjorte, vi skal på pub (type mørke brun) skifte de... kjøre til dekk hotellet.
Rakk du det? Ser den er på Finn!
Men kanskje litt tidlig å skifte dekk nå, i alle fall her sørpå..
@Bestiarara78 - so what? De gamle kan jo ha vært korroderte og fæle? Sikkert en grunn til byttet? Vanskelig å finne nye tritiumvisere nå.
@DJM
Haha.. Så denne først nå
Vi fikk gått i t-skjorte tror jeg, artig hvordan ting blir i ettertid.
Men jeg er helt avhengig av dato på klokken i jobb sammenheng (joda mobil og data funker også) og denne er ikke dressy nok for jobb føler jeg.
Dessuten ble dette et impuls kjøp fra min fetter.
For en kommentar @Bestiarara78 . Kjapt google søk så ser du jo at de fleste PAM submersible med Tritium har utskiftet hendene da tritiumen har flakket eller falt av fordi hendene er bygget av stål og ikke hvit gull som feks rolex og oksideringen skjer da mye raskere (og mer ille, kan mann si det?)
Av nysgjerrighet hva legger du i at "men taper veldig mye i verdi"? 10% 50% 90%? og av hvilken verdi?
Det er ikke en kritik men bare at når en klokke skifter så viktig ting som visere er da taper i verdi. Klokka er veldig pen uansett men jeg ville ikke ha gitt mer en 32/33k for den klokka. Det er helt sant at tritium flakker mye raskere enn luminova.
Denne er en seriale F dvs produsert i 2003/2004 (ca 12 år gammel). Jeg syns at visere har flakket ganske fort her. Det er mange 1998/1999 modeller som har visere med tritium på igjen.
Uansett når mann sender inn til Panerai (eller AD) for en komplett sjekk av klokker det har skjedd mange ganger at de har skiftet deler som ikke skulle ha byttet (for eks. visere eller dial på historiske modeller) og de sender aldri de byttet deler tilbake. Mann må alltid være veldig forsiktig med å sende klokker som Panerai til service... vet aldri hva som kan skje!
Som sagt denne er veldig pen klokka men jeg hadde aldri slått til pga visere som ikke er fra samme alderen.
Kaster ikke du stein i glasshus når du snakke om modifisering av visere? ref din pam 111 til salgs tilbake i tid
Jeg sender deg en PM neste gang og vi er ferdig her.Ferdig med denne diskusjonen nå tenker jeg.
Faen å, jeg pleier å ta meg et lite slikk nå og da før jeg legger megSånn HMS-messig bør man vel vokte seg vel for å få i seg tritiumholdig støv.. ikke slikk på viserne, og oppbevar de et stykke bortenfor der du oppholder deg til vanlig.