Hate it or love it?

Love is in the air herfra altså :)

Kjenner Panerai syken komme sigende...hvor lang inkubasjonstid er det mon tro?

// KAB
 
  • Liker
Reaksjoner: Finansmannen
Flott klokke!!! Men det er ting som ikke stemmer! Visere har blitt byttet. De skulle være tritium men de er Luminova.
Sorry men taper ganske mye verdi.
 
Vi to skal klippe plen, gå på konsert, gå i t-skjorte, vi skal på pub (type mørke brun) skifte de... kjøre til dekk hotellet.

Rakk du det? Ser den er på Finn! ;)

Men kanskje litt tidlig å skifte dekk nå, i alle fall her sørpå..

@Bestiarara78 - so what? De gamle kan jo ha vært korroderte og fæle? Sikkert en grunn til byttet? Vanskelig å finne nye tritiumvisere nå.
 
  • Liker
Reaksjoner: Finansmannen
Rakk du det? Ser den er på Finn! ;)

Men kanskje litt tidlig å skifte dekk nå, i alle fall her sørpå..

@Bestiarara78 - so what? De gamle kan jo ha vært korroderte og fæle? Sikkert en grunn til byttet? Vanskelig å finne nye tritiumvisere nå.

@DJM
Haha.. Så denne først nå :)
Vi fikk gått i t-skjorte tror jeg, artig hvordan ting blir i ettertid.
Men jeg er helt avhengig av dato på klokken i jobb sammenheng (joda mobil og data funker også) og denne er ikke dressy nok for jobb føler jeg.
Dessuten ble dette et impuls kjøp fra min fetter.

For en kommentar @Bestiarara78 . Kjapt google søk så ser du jo at de fleste PAM submersible med Tritium har utskiftet hendene da tritiumen har flakket eller falt av fordi hendene er bygget av stål og ikke hvit gull som feks rolex og oksideringen skjer da mye raskere (og mer ille, kan mann si det?)

Av nysgjerrighet hva legger du i at "men taper veldig mye i verdi"? 10% 50% 90%? og av hvilken verdi?
 
  • Liker
Reaksjoner: Bestiarara78
@DJM
Haha.. Så denne først nå :)
Vi fikk gått i t-skjorte tror jeg, artig hvordan ting blir i ettertid.
Men jeg er helt avhengig av dato på klokken i jobb sammenheng (joda mobil og data funker også) og denne er ikke dressy nok for jobb føler jeg.
Dessuten ble dette et impuls kjøp fra min fetter.

For en kommentar @Bestiarara78 . Kjapt google søk så ser du jo at de fleste PAM submersible med Tritium har utskiftet hendene da tritiumen har flakket eller falt av fordi hendene er bygget av stål og ikke hvit gull som feks rolex og oksideringen skjer da mye raskere (og mer ille, kan mann si det?)

Av nysgjerrighet hva legger du i at "men taper veldig mye i verdi"? 10% 50% 90%? og av hvilken verdi?

Det er ikke en kritik men bare at når en klokke skifter så viktig ting som visere er da taper i verdi. Klokka er veldig pen uansett men jeg ville ikke ha gitt mer en 32/33k for den klokka. Det er helt sant at tritium flakker mye raskere enn luminova.

Denne er en seriale F dvs produsert i 2003/2004 (ca 12 år gammel). Jeg syns at visere har flakket ganske fort her. Det er mange 1998/1999 modeller som har visere med tritium på igjen.
Uansett når mann sender inn til Panerai (eller AD) for en komplett sjekk av klokker det har skjedd mange ganger at de har skiftet deler som ikke skulle ha byttet (for eks. visere eller dial på historiske modeller) og de sender aldri de byttet deler tilbake. Mann må alltid være veldig forsiktig med å sende klokker som Panerai til service... vet aldri hva som kan skje!

Som sagt denne er veldig pen klokka men jeg hadde aldri slått til pga visere som ikke er fra samme alderen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Finansmannen
Det er ikke en kritik men bare at når en klokke skifter så viktig ting som visere er da taper i verdi. Klokka er veldig pen uansett men jeg ville ikke ha gitt mer en 32/33k for den klokka. Det er helt sant at tritium flakker mye raskere enn luminova.

Denne er en seriale F dvs produsert i 2003/2004 (ca 12 år gammel). Jeg syns at visere har flakket ganske fort her. Det er mange 1998/1999 modeller som har visere med tritium på igjen.
Uansett når mann sender inn til Panerai (eller AD) for en komplett sjekk av klokker det har skjedd mange ganger at de har skiftet deler som ikke skulle ha byttet (for eks. visere eller dial på historiske modeller) og de sender aldri de byttet deler tilbake. Mann må alltid være veldig forsiktig med å sende klokker som Panerai til service... vet aldri hva som kan skje!

Som sagt denne er veldig pen klokka men jeg hadde aldri slått til pga visere som ikke er fra samme alderen.

Kaster ikke du stein i glasshus når du snakke om modifisering av visere? ref din pam 111 til salgs tilbake i tid :confused:

Det var en spøk, men seriøst neste gang du vil påpeke noe kan du bare sende en PM, føler nå du ødelegger/ned snakker klokken min som jeg har ute for salg.
Hadde jeg vært en "fraud" fair enough, men alt jeg har gjort/skrevet har vært i beste intensjoner.

Uansett jeg svelger denne og velger å sette ned prisen på annonsen min til 35.000 pga infoen du forteller meg, jeg betviler ikke din kunnskap, men som sagt, jeg liker ikke fremgangsmåten din.

Ferdig med denne diskusjonen nå tenker jeg.
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj
Sånn HMS-messig bør man vel vokte seg vel for å få i seg tritiumholdig støv.. ikke slikk på viserne, og oppbevar de et stykke bortenfor der du oppholder deg til vanlig.
 
  • Liker
Reaksjoner: Finansmannen
2j4zxc2.jpg