Flotte alternativ. Jeg hadde nok gått for Bell&Ross herSpørsmålet er, hvilken dykkerklokke er den heftigste? Jeg har 3 jeg vil nominere og de har hver sin unike dykker-gimmick som jeg syns gjør dem eksepsjonelle på hver sin måte.
Breitling Chrono Avenger M1:
Denne lille saken er ganske unik ved at den er vanntett til 1000m og at chronograph funksjonene kan brukes uansett om du er på overflaten eller -900. Dette gjøres ved at i stedet for standardløsningen med en bevegelig metaldel som kobler knappene og maskineriet så er det ingen fysisk forbindelse, det hele skjer ved hjelp av magnetikk. Det er altså omtrendt den eneste klokken hvor stoppeklokken fungerer nede i dypet, og det kan jo være greit.
IWC Aquatimer Deep One:
En spesiell limited edition variant av IWC's kjente Aquatimer dykkerklokker. Denne spesialvarianten har i tillegg til de vanlige Aquatimer funksjonene en trykkmåler som forteller deg hvor dypt du dykker. Noe som er greit, spesielt om man dykker på oxygen i og med at man da slipper å dø av oksygen-narkose.
Bell&Ross Professional Hydromax 11 000M:
Denne lille saken er Bell&Ross sin mest ekstreme dykkerklokke. Den holder verdensrekorden i trykktoleranse med sine 11 100 meter vanntetthet. Dette får de til ved hjelp av en solid kasse som er fylt med en spesiell veske på insiden som skal hjelpe til å holde igjen når trykket blir ekstremt og stålet bare hadde sprukket. Må si jeg ikke tror det er sannsynlig at man finner seg i en situasjon hvor man må dypere enn 1000m uten ubåt slik at de tradisjonelle dykkerklokkene ikke holder, spessielt siden det ikke finnes noe hav som er 11 000m dypt. Når det er sagt er det fortsatt mektig imponerende å klare å bygge noe sånt, noe verdensrekorden beviser.
Foresten, om det er noen som har noen andre verdige utfordrere er det bare å nominere i vei, men husk at dette er for vanlige klokker og ikke de superavanserte dykkercomputerne.
Redigert: