Hei sonen. Jeg er ny, og har kjøpt noe fint...

Medlem
20. jan. 2015
Innlegg
9
Hei,

ville bare introdusere meg selv, og vise frem min nye stolthet.

For å si litt om meg selv først – har rundet 30 og jobber kreativt i Oslo-området.
Har alltid hatt sansen for estetikken og kunsten som går med i konstruere og vedlikeholde disse små mekaniske underverkene vi bekler oss med. I det siste har økonomien tillatt meg å dykke enda litt dypere i denne sidehobbyen, og jeg har virkelig tatt for meg av internetts kunnskap. Tidssonen og WUS er faste stoppesteder i hverdagen, og jeg lærer noe nytt hele tiden.

Poenget var jo å finne min første, skikkelige klokke, som så mange før meg. Det er jo som de fleste har kjent på ikke et lett valg. Etter 4-5 måneders studie og opplæring i horologiens mangefasetterte verden begynte jeg endelig å nærme meg.

Viktig for meg var at både look, feel og historie skulle sitte som støpt før jeg bestemte meg endelig. Etter mye om og men stod jeg mellom en klassisk diver – Submarineren (114060, no date) og Speedmaster Professional (311.30.42.30.01.005). Begge har sterk patos og tidløst design, og jeg hadde vært en stolt hane uansett hvilken av de som prydet armen min. Det er riktignok ikke tirsdag, men dere kan jo gjette hvor jeg endte opp. En sterkere historie enn måneklokken skal man lete lenger etter, og jeg elsket hvordan den lå på håndleddet når jeg endelig dro rundt i byen for å prøve litt forskjellige enheter på armen.

Ville vel egentlig bare takke alle her inne for kunnskapen dere deler. Det har vært en reell glede å få ta del i et forum som dette, hvor gentlemanprinsippet står sterkt og høflighet er en dyd. Givende og positive folk over hele fjøla – jaggu en takknemlig atmosfære å være en del av (selv om jeg har vært en passiv leser frem til nå).

Spesielt hyggelig er det når folk deler fine bilder, og særlig med unike straps. Jeg har i den anledning lyst å spørre etter gode tips til straps for Speedyen. Farge(r), stoff, mønster og kjøpested er ønskelig å se/snakke mer om. Nå som jeg kan bære en juvel som Speedmaster Professional så er jo det neste naturlige steget å finne noen personlige vrier og teste ut forskjellige looks.

Jeg avslutter med å si at jeg elsker min nyervervelse, og allerede etter to dager kjenner jeg båndet vokse til denne livløse metallklumpen. Mye takket være opptrekkingen hver morgen (folk «advarer» jo mot den effekten). Ser frem til å finne flere klokker, og den neste kan jeg vel allerede si at kommer til å bli en beater i diver-form. Mer info kan ventes når den er i boks. Må bare få den shippet inn fra Miami først...


Ha en strålende helg, alle sammen!


Ps: Stor takk til Protid Storo, som kom varmt anbefalt fra mange her. De var både hjelpsomme og serviceinnstilte over flere besøk, og man får en helt annen følelse enn hos andre forhandlere. De hjalp meg også å lande klokken kjapt nok fra leverandør til å unngå prisstigningen som nettopp kom fra Sveits. Sånne ting drar selvfølgelig veldig opp. Som nevnt er ikke alle forhandlere like takknemlige å snakke med. Her nevner jeg Bjerke spesielt, fordi karma er vel ikke det de har mest av på konto. Uten at de skal svartmales helt, altså.

Hvis dette emnet bør være plassert et annet sted på forumet, så beklager jeg på forhånd.

Edit: Ble flyttet, takk til admin :)

Edit 2:
Bilder!

Rett ut fra butikk, gatemodus.

DXkmiFP.jpg



Fotoshoot, første dag på jobb med Speedy

IafJVjP.jpg
 
Redigert:
Grattis med en klassiker! Det blir aldri feil med en måneklokke (jeg angrer enda på at jeg solgt min)!
 
Gratulerer med flott Speedy!

Selv syntes jeg speedyen blir bølletøff på svart perlon fra watchbandit.com.

image_zpsc330d0cd.jpg
 
Sweet :) Grattis med feit klokke, min første ble en sånn en det også, samme butikken, snaue fire uker siden :)
 
Først og fremst, gratulerer med Speedmaster! Jeg har kjøpt en del nato-remmer fra cheapestnatostraps.com. Hvis du kjøper fem stykker får betaler du for fire, og med rabattkode får du 20 % avslag. Tror koden er facebook15, men er usikker. Det kommer opp et vindu hvor du kan like facebooksiden hennes, og da får du samtidig rabattkoden. Med frakt endte mitt forrige kjøp av fem remmer på 341 kroner, altså perfekt med tanke på tollgrensen.
 
Først og fremst, gratulerer med Speedmaster! Jeg har kjøpt en del nato-remmer fra cheapestnatostraps.com. Hvis du kjøper fem stykker får betaler du for fire, og med rabattkode får du 20 % avslag. Tror koden er facebook15, men er usikker. Det kommer opp et vindu hvor du kan like facebooksiden hennes, og da får du samtidig rabattkoden. Med frakt endte mitt forrige kjøp av fem remmer på 341 kroner, altså perfekt med tanke på tollgrensen.


Sjukt bra tips!
Noen farger du mener gjør seg særlig godt? Hiv gjerne med noen bilder :)
 
Speedyen gjør seg bra på det aller meste. Hvis du finner en nato du liker, er sjansene store for at den vil passe fint.

Her på Bond-nato (fra webshopen her):


Jeg er veldig fornøyd med chestnut-natoen jeg kjøpte, og synes den passer bedre enn fudge.
Chestnut her


Fudge her. Ikke spesielt fornøyd med den. Synes den blir for mørk.


Ellers er det mange bilder og idéer du kan få av å lese denne tråden. Lagt ut bilde av de øvrige jeg har i den tråden, på side 38. Godt fornøyd med natoene også, selv om den gule kan bli litt vel tydelig. Kommer litt an på hva slags bruk de er tiltenkt, ser for meg at den gule kan passe fint til sommeren.
 
Velkommen på TS! Gratulerer, nå fikk jeg lyst på den selv;) Må prøve den på armen neste gang jeg skal til den lokale pusheren.