Helgull Daytona - Kult ? Eller bare utrolig Tacky ?

Medlem
26. jan. 2009
Sted
Ålesund
Tror overskriften sier det meste..

Hva synes dere om helgull modeller. Og da spesielt Helgull Daytona. Har nemlig en på lur som jeg vurderer å slå til på, vil gjerne vite deres tanker på godt og vondt :D

Jeg er en ren stål-mann selv. både på grunn av estetikk og pris. lider av den "keltiske forbannelsen" (melkehvit hud uten pigmenter som blir rosa og aldri brun i sola) og syns ikke gull ser noe bra ut med de fargene. Men har lagt merke til at jeg synes folk som er mørke i huden ofte kler gull bedre. smak og behag.

Tror overskriften sier det meste..

Hva synes dere om helgull modeller. Og da spesielt Helgull Daytona. Har nemlig en på lur som jeg vurderer å slå til på, vil gjerne vite deres tanker på godt og vondt :D

Jeg digger det! Go for it :D

Om det er den på finn.no med brun skinn rem så er det go go go ifra meg hvertfall, men kunne ikke hatt den selv da jeg har for lys hud for gull klokker.

Ser nå at det ligger 3 Daytonaer i helgull ute, den til 89' er i mine øyne den fineste.

Go for it!! :D Gleder meg til å se bilder, da jeg etter alt snakket om helgull Rolex her på forumet i det siste har kommet mer og mer inn på tanken selv :D

Helgull kan være utrolig fint i visse settinger, jeg se for meg en avslappet sensommerkveld med drinker på brygga, litt sommerfarge i huden :)
Ikke noe jeg ville ta på meg til jobben. Men til fest? Helt klart!

Jeg likte denne Daytonaen: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=23504501

Den aller fineste skiva, spør du meg. Nyyydelig! Daytona kler kontrastfargede subdials.

01_-1689266315.jpg

Men egentlig synes jeg nok helgull Submariner muligens er hakket hvassere. Forfinet gull i litt grovere kasse gir herlige kontraster.

Helgull kan være utrolig fint i visse settinger, jeg se for meg en avslappet sensommerkveld med drinker på brygga, litt sommerfarge i huden :)
Ikke noe jeg ville ta på meg til jobben. Men til fest? Helt klart!

Jeg likte denne Daytonaen: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=23504501

Den aller fineste skiva, spør du meg. Nyyydelig! Daytona kler kontrastfargede subdials.

01_-1689266315.jpg

Men egentlig synes jeg nok helgull Submariner muligens er hakket hvassere. Forfinet gull i litt grovere kasse gir herlige kontraster.

Det var skiva si, det :)

Du må ha de originale endeleddene om du ønsker looken som over, men jeg kan tenke meg at de fleste remmer kan tilpasses til dem. Eller er det vel helt ok å sette på kul racingrem uten de spesielle endeleddene?

Korreksjon: kassen er tilpasset enten lenke eller rem ser det ut til, se her. Men du kan jo kjøpe en med lenke og sette på en vanlig rem. Og som på bildet under kan du sette en lenke på en rem-utgave, med litt rart resultat som egentlig dekkes av bezelen. Men du kan vel ikke sette et rem-endeledd på en kasse beregnet for lenke.

BezelEndLinksOn.jpg

BezelEndLinksOff.jpg

Mer lesing:

http://forums.timezone.com/index.php?t=msg&goto=3174163&rid=57276#msg_3174163

Klokker i helgull passer best til middlealdrende menn med tykk lommebok og stor pondus, f. eks skipsredere og den slags (Fredriksen)

^ Du er inne på noe der JonasV, men jeg synes heller de passer best på Arabere, Indere og nyrike Russere :D

Jeg ser også for meg en småsleip gammling med feit pondus og pengepung :) Upraktisk valg av materiale også, tungt og mykere IMHO.

Vi hadde en tråd om gull tidligere, og det ble vist endel helgull ur som etter min mening ikke behøver være forbeholdt gangstere. 1680 med nipple dial f.eks., her på et bilde funnet av lobergen:

14bl55x.jpg

Så vakkert! Nå vil nok en moderne Sub gi et litt annet inntrykk, men jeg tror fortsatt det kommer til å funke brillefint :D

Helgull Rolex er jo helmaks i mine øyne :D:D

Dog kunne jeg aldri gått med noe slikt selv, uavhengig om jeg hadde hatt råd eller ikke.

Kult på andre, men ikke på meg ;)

GO FOR IT REIDAR! å post plenty med bilder, inkludert wrist shot!