Helson Gauge

Medlem
22. juni 2011
Sted
Oslo
Hva synes dere om denne klokken fra Helson?

http://www.helson-watches.com/gauge/

HELSON+Gauge+V2+04.jpg

Litt stivt priset med 1700USD.

Jeg er forvirret. Når jeg ser de hullene kl.6 på kassen så virket det som en mekanisk dybdemåler, men hvor leser man av dybden?

Er det bare en vanlig klokke så må jeg nok engang slakte et produkt fra Helson :(

Jeg er forvirret. Når jeg ser de hullene kl.6 på kassen så virket det som en mekanisk dybdemåler, men hvor leser man av dybden?

Er det bare en vanlig klokke så må jeg nok engang slakte et produkt fra Helson :(

Det er kronen! Liten tool for å skru den inn og ut følger med står det.

Phew. Den var fæl.

@Sponon: Hva er du har å utsette på Helson forresten? Bortsett fra utseende da?;)

Nei dette er absolutt ikke min kopp te heller. Jeg har en gammel dybemåler fra scubapro, som ser helt lik ut, men som dykkerklokke blir dette bare unødvendig klumpete!:p

kumlokk

Vanligvis liker jeg det meste fra Helson, men denne er ufattelig smakløs. Ser ut som en kloakkum. I tillegg blir Ø 47 mm - height 22mm noget voldsomt. Og hva skjer med minuttindikator på skiva (tydeligvis valgfritt)? Det ser kun klønete ut...

Denne er noe av det styggeste jeg vet om.

Beklager, men for meg er dette utelukkende en "gauge" på mengde idiot - bruker man denne frivillig har man nådd godt opp på skalaen ;).

Helson er bare ikke min greie, hverken den ene eller den andre. Og nå har jeg fått en til jeg ikke klarer av. Men smaken er som baken.

Synes den faktisk var ganske kul, litt annerledes, også så fin str da gitt.

Med tanke på at jeg selv rusler rundt med denne tyskerslegga på armen bør jeg kanskje ikke slenge for mye med leppa. Det er en del likhetstrekk...

011-7.jpg

Etter at jeg ble vant med litt strammere rem, slik at klokken holder seg på armen og ikke sklir frem på håndbaken, liker jeg den bedre og bedre. Det største aberet er nok høyden på ca 17mm. Det gjør den litt vanskelig å kombinere med vinterbekledning. Som sommerbeater er den fortreffelig.

Hva Sponon. Likte ikke DU denne;)

Men greit. Jeg gir deg den, her er en Helson til og med jeg skal slite med å like.:D

Jeg mener den har potensiale.

Som dressur.

Nei, fysjom. Hvor dypt skal man for å ha "bruk" for denne da? 5-6 000 meter?

Et OT spm: Hva med digitale ur (type G cock) og dybdemålere, hvilke dyder tåler disse, om det går an å si noe generelt? :D

Et OT spm: Hva med digitale ur (type G cock) og dybdemålere, hvilke dyder tåler disse, om det går an å si noe generelt? :D

Da er det like så greit å bruke en standard bottomtimer. Lite spennende for en WIS å bruke digitalklokker. Min personlige mening bare.

Praktisk sett så funker det dårlig med kombinasjonen av tørrhansker og små knapper som på en G-shock. Sistnevnte har også et lite display.