Jeg har ikke en i bestilling jeg heller for å si det sånn. All honnør for forsøket, men den burde i det minste hatt 2000m
Jeg er Helson-fan, men denne likte jeg ikke. Selv om jeg digger Ploprof.
Det der var jo klisse likt, vil ikke dette faktisk bidra til at Helson svekker ryktet sitt? Jeg kan ikke skjønne at produsenter ønsker å gjøre slikt, har de ikke mer kreativitet enn det?
Helson har dårlig rykte fra før av.
Sharkmaster er kopi av Omega Seamaster (Baby PloProf), og Skindiver er kopi av Blancpain Fifty Fathoms. I tillegg så har han (Peter) ført kjøpere bak lyset ved å ikke trykkteste klokkene sine.
I mine øyne har klokkene veldig lav finish (iallefall de to-tre jeg har hatt i hånden), og de er overpriset. Men han selger sikker som hakka møkk uansett.
Ja, det stemmer.
Sharkmasteren var en av de modellene som lakk etter litt svømming. Det finnes en veldig lang tråd på WUS ang. dette. Peter la seg flat og innrømte at de ikke var blitt trykktestet ihht dybde-raten som var merket på urskiven.
Sharkdiveren til Helson er jo et mer eller mindre originalt design, så han kan jo hvis han vil. Men det er vel slik at de trenger å låne design for å holde hodet over vann økonomisk sett. Slik er det nok med Steinhart og de andre som driver med mye av det samme. Men Steinhart har i det minste en kvalitet som reflekterer prisen.
Jaja, jeg skal slutte nå. Måtte bare ventilere litt frustrasjon. Beklager folkens