Helson Shark Diver

Callahan

Støttemedlem
Medlem
18. feb. 2011
Innlegg
13.016
Sted
Gullkysten
Helson produserer en rekke "budsjettdivers". IMHO har de mye spennende i sitt prissegment.

Se HER for oversikt over modellene.

Designmessig er jeg størst fan av Shark Diveren.

Den kommer i både 42mm og 45 mm, og med hhv ETA- eller Miyotaverk.

Disse leveres i stål, titan eller bronse, og i mange ulike farger og finisher. Siste nye er at de levers med safirbezel. Artig, synes jeg :)

Et annet litt morsomt poeng med Helson, er at de produseres i uilike "batcher", dvs i begrensede opplag, med forskjellig design/materiale/finish/bezel osv for hver gang.

Jeg oppfatter Helson som et frisk pust, et uhøytidlig merke, som har funnet sin nisje innen budsjettklokker av den litt røffere sorten. Ja, jeg vet at de på et tidspunkt hadde noen problemer med kondens i klokkene, men dette skal være løst.

Jeg må innrømme at jeg har bestilt meg en Shark Diver :cool:

Jeg poster noen bilder av noen morsomme Shark divers her. Lånte bilder fra WUS.

Sommerklokke anyone? :cool:

DSC_1836.JPG

DSC_1905.JPG

DSC_1912.JPG

DSC_1932.JPG

DSC_1854.JPG

DSC_1818.JPG

DSC_1813.JPG

DSC_1902.JPG

DSC_1976-2.jpg

DSC_1878.JPG
 
Ja takk! Ikke umulig at dette blir beateren for 2013 for min del. :D Av en eller annen grunn frister turkis overraskende mye. Samt bronse vel og merke.
 
Har sansen for Helson og er veldig fornøyd med kjøpet mitt. Helson er helt klart en sterk kandidat i budsjettkategorien, og skiller seg ut på en positiv måte.
Supert om de som har en Helson deler med oss andre;)

Håper du har gått for en av de spenstige fargene, Mikkemus!
 
Pt (i denne batchen) er de frekkeste sommerkomboene/safirbezel kun på 45mm modellene, og den blir i anstendighetens navn for heftig for meg i denne omgang. Den er 18 mm høy.. Så jeg har gått for en 42 mm :cool:
 
Jeg liker Shark Diver, og vurderer fortsatt å melde meg inn i Bronze-klubben her på TS :)

De friskeste fargekomboene er kanskje ikke for alle, men jeg har sett fælere klokker enn dette.
 
Kansje en bitteliten smule negativ, men IMO er mange av de fargecomboene dritsytygge :D

Hva er "dritsytygge"? ;)

Smaken er som kjent som baken.

Som tidligere eier av "Hulken" er jeg ikke imot litt farge i tilværelsen, selv om enkelte av disse nok for meg ville vært utpregete sommerklokker :)

Må innrømme jeg er spent på å se den jeg har bestilt "live" :cool:
 
Shark Diver bronzo med brun eller grønn skive liker jeg godt. Jeg synes den kler 45mm best. Denne skal jo være Bad-ass :)
 
Jeg digger Shark Diver. Syns det er de kuleste i line up'n til Helson. De nye fargene er friske og litt dristige.
Hvis jeg skulle hatt en ny sommer klokke hadde den oransje vært i posten allerede. Håper det er den du har gått for Mikke.:cool::cool: Jeg liker 42mm variantene best, men hver gang Entropy poster bilder av sin bronzo kjenner jeg at det rykkker i kjøpefoten.
Her er min 42 med ETA verk:)
1332FAC0-08D8-4D93-96AC-8C3B3CCD4067-17299-000007CF52B8730F.jpg
 
Er veldig fornøyd med min 42mm bronze, dessverre måtte en 42mm i stål vike.
Hadde 45mm versjonen for et par år siden, men den ble rett og slett for stor IMHO.

20121110_171720.jpg


DSC_0251-Version2-1.jpg


20120915_132839.jpg


Beklager reposting av gamle bilder
 
Er veldig fornøyd med min 42mm bronze, dessverre måtte en 42mm i stål vike.
Hadde 45mm versjonen for et par år siden, men den ble rett og slett for stor IMHO.



DSC_0251-Version2-1.jpg




Beklager reposting av gamle bilder

Når du kommer med sånne bilder, er reposting bare et stoort pre :D
Lekkert!!
 
Er det virkelig bronse Helson benytter i enkelte modeller, eller er det messing? Om det er bronse skulle man tro at prisene var litt annerledes såfremt det ikke bare er en form for coating med messing/stål under?

Om jeg kommer til å kjøpe Helson? Vel, de som kjenner meg vet svaret :)
 
Redigert:
Har hatt to Shark Diver´s, en i stål, som ble byttet ut med en 42mm i bronse. Solid kvalitet, og en ekstrem lume! Veldig fine klokker :)

55F323E8-B941-424B-AC11-1CF35AC30DBC-2770-000001886E830642.jpg


E0EBB115-3E50-4BC9-B08E-F27D291D1D23-2770-000001886A8F6E00.jpg


IMG_0527_zps767d9d05.jpg


Her en en tråd ang. bronsekassene:
http://www.tidssonen.no/forum/japan...r-19/helson-bronzo-ikke-bronzo-likevel-10138/

Kort oppsummert, det var noen klokker som ble sendt ut, hvor det ble oppdaget at kassen ikke var fullverdig bronse, disse fikk tilbud om å sende tilbake klokken for å byttet ut til bronse.
 
Noen som vet om disse fargede modellene fortsatt er i salg? Ligger ikke på sidene til Helson og finner ikke noen annen nettbutikk..
 
Oransje selges fortsatt i 45mm, de andre er vel utsolgt - for nå...hvem vet hva neste batch vil inneholde :)
 
Kjempe fornøyd men min lettvekter:)

eb4188a7aeec511f1538fc4ae2e461c3.jpg



Hadde denne også men fikk en allergisk reaksjon på bronse....

IMG_6135.jpg