Helson Shark Diver

WP_20130109_002_zps0ac69d5a.jpg


Et bilde av min Helson beater passer som første post på tidssonen. Det var tross alt browsing på dette forumet som fikk meg inn på Helson-sporet et par år tilbake i tid.....
 
Se der du.
Velkommen og det var en skikkelig kul sak.
Post gjerne flere bilder om du har tid.
ELSKER bilder:eek:
 
Reim til Helson SD Bronze 42mm?

42mm Shark Diver Bronzo type grønn på veg i posten:)
Men - trenger reim til denne. Skinnreim. Ser @Tagliano har ei flott i denne tråden. Har du link til kvar ein kan bestille denne?
Andre som har gode tips til reim (22mm)?
Om eg ikkje hugsar heilt feil så hadde @Arild (?) også eit flott eksemplar med ei fin reim. Var etter eg prøvde denne på GTG det vart beslutta at ein slik må inn. Kvar kjøpte du reima di Arild?

Dersom nokon har gode tips til flott reim - eller bilder av eiga klokke, så hadde det vert supert. Har aldri handla reim (bortsett frå Nato) før. Ser det er masse info og linkar til produsentar under Panerai i forumet, men eg har rett og slett ikkje peiling på reimer.

På førehand takk:)
 
Redigert av en moderator:
Har samme spørsmål som Jørn og lurer på om noen vet om noen kule brune skinnremmer(som tåler vann?) og med bronsebuckle? Er til utgaven på 42mm
 
Dersom nokon har gode tips til flott reim - eller bilder av eiga klokke, så hadde det vert supert. Har aldri handla reim (bortsett frå Nato) før. Ser det er masse info og linkar til produsentar under Panerai i forumet, men eg har rett og slett ikkje peiling på reimer.

På førehand takk:)

Jeg er veldig godt fornøyd med min "2010 Serie" med minimal stitch fra Gunny Strap:

helson-19_02_2013_zpsee0907f2.png

01_zps60c08537.png

03_zps61995d0f.png


Min er riktignok 24mm, men han lager i den størrelsen du ønsker.

Før jeg fikk den brukte jeg stort sett denne, fra Helson:
helson-30_01_2013_zps9f358a6d.png


Denne er nok ikke til salgs, men den gir jo kanskje inspirasjon til hva som kan passe.

Ellers synes jeg oliven zulu- eller natorem gjør seg bra til bronzekassen :)
 
Denne er fra Heroic18
Riktignok er denne 24mm, men jeg tror de har den i 22mm også
:)
helson1910.jpg
 
Redigert:
Det viser seg at det ikke var noen vei utenom å bestille en 40mm...

Er det noen Helson-eiere som kan si noe om leveringstid?