Helson Shark Diver

Medlem
18. sep. 2009
7ea5238a.jpg

8fd52cc5.jpg

20ebcfe5.jpg

b571bc11.jpg

f84a292a.jpg

6a6c37b2.jpg

ae43fe81.jpg

Småtassen kom med fedex i dag. Imponerende størrelse og finish på en særdeles rimelig klokke. Utrolig mye substans for pengene!:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Uret har Miyota 8215. Kan også fåes med eta 2824. Jeg valgte den rimeligere Miyotaen simpelthen fordi jeg ikke har noe kjennskap til verket.
Uret er 45 mm bredt og 18 mm tykt. Lugsene er 24 mm. Og den tåler imponerende 2000 meters vanntrykk. I tillegg til mesh bracelet følger det med pen gummi rem med spenne. Alt pakket i en meget praktisk og stilig mappe.:cool:

Den er tung og diger som bare f... Men ligger behagelig på armen etter litt finjustering av lenken. Blåfargen er meget smakfull og gjør seg godt. Lumen er sinnsykt bra!
I det hele tatt et meget godt gjennomført ur til prisen. Sommerens beater!:cool:

Utrolig rå klokke! Faktisk så rå at jeg ble inspirert til å kjøpe en selv :p

Valgte meg utgaven med hvit skive og eta 2824-2 verket.

Fant litt info om, samt en sammenligning av de to urverkene her; http://www.17jewel.com/two.html

Utrolig rå klokke! Faktisk så rå at jeg ble inspirert til å kjøpe en selv :p

Valgte meg utgaven med hvit skive og eta 2824-2 verket.

Fant litt info om, samt en sammenligning av de to urverkene her; http://www.17jewel.com/two.html

Denne testen var faktisk utgangspunktet for mitt valg. Jeg har allerede to ur med 2824, en med og en uten chronometer utførelse. Prøv også denne siden watchotaku, som har fantastisk mye bra info, bla om disse verkene.:cool:

Så ut som en skikkelig solid sak det der, Frodo! Liker godt at de leverer med flere alternativer på lenke/strap. Veldig tøft med mesh, men det må jo dra opp vekta noe sinnsykt på en allerede så substansiell klokke?? Blir nesten Ploprof-tilstander...:)

Grattis med nytt!

Så ut som en skikkelig solid sak det der, Frodo! Liker godt at de leverer med flere alternativer på lenke/strap. Veldig tøft med mesh, men det må jo dra opp vekta noe sinnsykt på en allerede så substansiell klokke?? Blir nesten Ploprof-tilstander...:)

Grattis med nytt!

Den er blytung...
Baklokket er meget imponerende.:cool:

Tillater meg å si "argh", etterfulgt av gratulerer! "Argh" kommer av at jeg føler jeg MÅ ha en Shark Diver, og ser derfor helst at det ikke blir overflod av dem over alt, men skal noen ha den er det jo selvfølgelig best at det er noen herfra! :D Gratulasjons-delen trenger vel ingen forklaring. Det er en utrolig enkel, men svært pen klokke. Virker som mye for pengene og en robust sak. Personlig lurer jeg litt på den som er litt brun/rootbeer-aktig med hvite markeringer. Litt classy feel på den. Dessverre blir det neppe anledning til å bringe godsaken i hus før til neste sommer, da jeg det neste året skal iføre meg kongens klær og følgelig ikke får anledning til å nyte den. Gidder ikke at den skal bli ødelagt i marinen. Kjøpt meg en dritt-diver til det :)

Og nå er også min ankommet :) Satte den på gummi, da jeg ikke ble helt komfortabel med mesh-lenka.

Bilde0024.jpg

Grattis Jayeff! Skikkelig tøff og solid sommerklokke dere har fått nå!

Takk :)

Merker godt at den er stor og tung. Uvant med så stor klokke på armen, kjenner jeg. Veide den nettopp på kjøkkenvekta og resultatet med gummirem ble 192 gram :eek:

Takk :)

Merker godt at den er stor og tung. Uvant med så stor klokke på armen, kjenner jeg. Veide den nettopp på kjøkkenvekta og resultatet med gummirem ble 192 gram :eek:

Til sammenligning veier en Submariner (16610) ca 135 gram med lenke, mens en Ploprof på mesh klokker vel inn på ca 275 gram.

Grattis til både Frodo og Jayeff!!! Utrolig fete klokker! Merker jeg har lyst på en slik selv, men da jeg av en eller annen merkelig grunn har klart å opparbeide et snev av selvbeherskelse, så tror jeg at jeg skal klare stå imot :)

Veide den nettopp på kjøkkenvekta og resultatet med gummirem ble 192 gram :eek:

192 gram er ingen ting! Bare å spenne den ordentlig fast :)