Helson Watches

Medlem
30. mai 2009
Sted
Stavanger
OK, folkens....

Avtrekkerfingeren sitter løst når det gjelder en modell fra Helson. Den velkjente Shardiver er det jo flere her på forumet som har i flere versjoner. Det har også ifm passarounden blitt nevnt Buccaneer GMT modellen, og nå ser jeg at de har startet med pre-order av den forekommende Sharkmaster også.

En liten sammenligning:

4865143871_9f08ee5cef_o.png

SHARK DIVER

Helson%20Shark%20Diver.jpg

Helson2_Logo.jpg

W02.jpg-thumb-450x301-4684.jpeg

Helson21.jpg

BUCCANEER GMT

buccsilver.jpg

Buc_BCL.jpg

SHARK MASTER

HELSON+Sharkmaster+03.jpg

HELSON+Sharkmaster+01.jpg

Dere som har Helson ur, hva er deres erfaringer og inntrykk?

Post gjerne bilder av deres Helson ur her i tråden... :D

Jeg er meget godt fornøyd.
Riktignok valgte jeg Miyota versjonen og har lurt litt etterpå om det var riktig.
Men jeg angrer ikke. Rett og slett som variasjon fra 2824. Det robustet verket passer godt til kassen, som minner om en panservogn.
Overraskende nok er den likevel brukbart komfortabel på armen.
Presisjonen er det for tidlig å si noe nøyaktig om. Men noen store avvik er det ikke.
Finishen på kassen er ikke i toppklasse, men vesentlig bedre enn prisen skulle tilsi. Det samme gjelder skiven og viserne.

Egentlig er jeg faktisk ganske imponert over den.:D
bfe3b5bb.jpg

14041494.jpg

f84a292a.jpg

Etter det jeg har klart å lese meg til de siste dagene, så er Helson Shark Diver overlegen i forhold til sine konkurrenter i samme prisklasse (og dyrere). Med konkurrenter mener jeg ikke etablerte og kjente merker som sinn, breitling osv, men av mindre produsenter.

Etter å ha vurdert en Helson over lang tid har tiden kommet og en SharkDiver er bestilt. Må gi all honnør til Peter Helson som yter utrolig bra service og svarer kjapt på spørsmål på mail. Nå gjenstår kun den eviglange ventingen....

Eneste jeg ikke liker på sharkdiveren er mesh/oyster lenka. Har lite til overs for at de har kombinert to vidt forskjellige lenkedesign på samme lenke. Men en megafet jürgen mesh er allerede vurdert.. :D:D:D

Bilder og review kommer så snart uret er i hus og utprøvd :D:D:D:D

Huff Stipey, vi får holde sammen i ventingen. Jeg bestilte min i går... Blir to unboxinger her på forumet da. Spent på hvilke versjon du bestilte (fargemessig) og har lyst å spørre, men vil vente til unboxingen! :p

Apropos Peter Helson så er han en kanonfyr! Svarer på mail til alle døgnets tider, og gjør alt han kan for å svare skikkelig. Utrolig service! :)

Huff Stipey, vi får holde sammen i ventingen. Jeg bestilte min i går... Blir to unboxinger her på forumet da. Spent på hvilke versjon du bestilte (fargemessig) og har lyst å spørre, men vil vente til unboxingen! :p

Apropos Peter Helson så er han en kanonfyr! Svarer på mail til alle døgnets tider, og gjør alt han kan for å svare skikkelig. Utrolig service! :)

Ajaj, da begynner det å bli flust med helson ur på forumet :D.... Blir spennende å se hva du også har valgt. Kan røpe at jeg gikk for en med ETA verk...

Du ventetid du ventetid. Bare mandag i dag. Sjekker mailen tyve ganger i timen for å se om klokken er sendt. Det handler kun om logistikk!

(forresten; er din sendt? :p)

Du ventetid du ventetid. Bare mandag i dag. Sjekker mailen tyve ganger i timen for å se om klokken er sendt. Det handler kun om logistikk!

(forresten; er din sendt? :p)

Jeg bestillte min på fredag, den ble sendt på lørdag (fikk sporingsnr på mail av Peter)...

Foreløpig status:

Aug 9, 2010 12:19 PM, In transit, LANTAU ISLAND HK

I dag kom Sharkie hjem til far for første gang :D:D:D

Det tok nøyaktig 1 uke fra jeg bestillte til den var på hånda mi, noe som jeg mener er sinnsykt raskt med tanke på vårt inkompetente postvesen....

Jeg rakk dessverre ikke noe unboxing bilder siden jeg var alt for ivrig etter å få den på hånda....

Dette er som nevnt tidligere en svær hockey-puck av en klokke og er på grensen til hva jeg kan bære... Denne ble kjøpt for ett formål og det er at den skal brukes slik den er ment for å brukes. Ikke noe forsiktig-per her i gården med andre ord.

Lumen er det råeste jeg har sett. Det er rene magliten!!!!!!

Men nok tullprat fra meg, her er noen kjappe bilder.....:D:D:D

4887492509_72f5bebde8_b.jpg

4888093668_924d883fc9_b.jpg

4887492799_3525cb81d8_b.jpg

Den er griselekker! Fikk min i dag jeg også, men ikke fått stilt den inn ennå... Iom at jeg hadde med meg en Breitling SOH hjem i går, så har ikke Shark Diveren fått så mye oppmerksomhet ennå dessverre. Det får den i morgen! :)

Har dere andre justert/byttet lenken selv? I så fall tar jeg gjerne mot tips! :) Aldri gjort det selv før...

utrolig flotte klokker ,mye klokke for pengene
likte godt den sorte selv, blir en bestilling her på meg også;)

Den er griselekker! Fikk min i dag jeg også, men ikke fått stilt den inn ennå... Iom at jeg hadde med meg en Breitling SOH hjem i går, så har ikke Shark Diveren fått så mye oppmerksomhet ennå dessverre. Det får den i morgen! :)

Har dere andre justert/byttet lenken selv? I så fall tar jeg gjerne mot tips! :) Aldri gjort det selv før...

Må først si at jeg har lite til overs for designet med mesh/oyster comboen på lenka. Når det er sagt ble jeg positivt overrasket over byggekvaliteten på lenka. En skikkelig solid lenke som overgår de fleste lenkene i lavprissjiktet. Enkel og grei å justere med skruejern, ganske rett frem og innlysende.

utrolig flotte klokker ,mye klokke for pengene
likte godt den sorte selv, blir en bestilling her på meg også;)

Gled deg. Fantastisk value for money. Jeg bestillte med ETA verket, og den var tight og fin å winde. Ingen slark av noe slag. :D:D

Gratulerer og velkommen til Helson-panzerkampfwagen klubben!:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Takker Frodo,

Sharkie har i løpet av helgen fått 4 sjødykk med total dybde på 30 meter, og det ser ut som den har holdt tett sålangt :D:D. Tviler på at jeg klarer å utnytte hele potensialet på 2000 m men det er jo betryggende å ha god margin :D:D:D.
Må si igjen at lumen er helt sinnsyk, og at den holder særdeles lenge. Kunne nesten bruke den som lommelykt under dykkingen...:eek:

Grattis, Stipey!

Etter å ha fått holdt en Shark i handen så ble jeg meget sugen selv. Ser ikke vekk for at det kan bli en orange type på meg i løpet av høsten...

Pokkers Tidssonen....! :D