Helt fersk i klokkeverdnen, ønsker klokke som passer til lær og NATO rem.

Medlem
29. mars 2016
Sted
Norge
Velkommen!
Seiko SKX007 eller 009 er altetende klokker hva remmer og NATO angår, de er vanntett og tåler alt - så nært som skudd.
Bestilles enkelt og veldig greit fra www.creationwatches.com
NATO finner du hos f.eks www.cheapestnatostraps.com eller her i Tidssonens egen webshop.
Skinnremmer pleier jeg å handle av en av sonens egne remmakere, @Olando. De er av god kvalitet og kan anbefales.

Velkommen!
Seiko SKX007 eller 009 er altetende klokker hva remmer og NATO angår, de er vanntett og tåler alt - så nært som skudd.
Bestilles enkelt og veldig greit fra www.creationwatches.com
NATO finner du hos f.eks www.cheapestnatostraps.com eller her i Tidssonens egen webshop.
Skinnremmer pleier jeg å handle av en av sonens egne remmakere, @Olando. De er av god kvalitet og kan anbefales.

Takk for raskst svar!
Er Seiko det eneste merket jeg burde vurdere? Seiko SKX007 så bra ut, men jeg liker å kunne ha flere muligheter å sammenligne med.

Til under 2500 er vel seiko som oftest det beste alternativet. Her er det mye for pengene.

Mulig du kan finne noe ifra Certina eller tissot, men skeptisk til Nato på de rimeligste modellene deres.

Takk for raskst svar!
Er Seiko det eneste merket jeg burde vurdere? Seiko SKX007 så bra ut, men jeg liker å kunne ha flere muligheter å sammenligne med.
Det finnes helt sikkert en god del klokker fra andre merker i den prisklassen, men ikke med mer verdi pr. krone brukt.
Den har og en kultstatus i klokkemiljøet, og er en etterspurt modell. Tipper jeg kan påstå at 95% av alle her inne enten eier eller har eid en slik, nettopp fordi det er en så allsidig og klassisk klokke.
Ta en titt inne på Creations-siden, så får du jo et innblikk i hva du kan forvente å finne til ca. 2500kr.

Det finnes helt sikkert en god del klokker fra andre merker i den prisklassen, men ikke med mer verdi pr. krone brukt.
Den har og en kultstatus i klokkemiljøet, og er en etterspurt modell. Tipper jeg kan påstå at 95% av alle her inne enten eier eller har eid en slik, nettopp fordi det er en så allsidig og klassisk klokke.
Ta en titt inne på Creations-siden, så får du jo et innblikk i hva du kan forvente å finne til ca. 2500kr.

Det ser ikke ut som om creation watches tilbyr Seiko SKX007, den kommer ihvertfall ikke opp når jeg søker.

Det ser ikke ut som om creation watches tilbyr Seiko SKX007, den kommer ihvertfall ikke opp når jeg søker.
Nei, det er en utgått modell, så det kan være du må lete litt.
Vet de ligger på eBay til rundt 1500kr, så går jo an å se der og.
Ellers vet sikkert andre her inne hvor det er mulig å skaffe til veie en.

Noen spesifikke modeller du vil anbefale?
Synes denne er fin litt over budsjett :p og vet ikke hvordan den ser ut på Nato.
http://www.urverket.no/certina-ds-caimano-gent-sort-stal-o38-mm-p-18513.html
certina-C017.407.11.057.00_MED.jpg

Da jeg skulle ha meg en rimelig automatisk klokke falt valget på Orient Mako XL. Kjøpte min fra creationwatches, men ser de fra tid til annen for salgs her inne, godt innenfor budsjettet ditt.

Her på skinn:
U1VaMxDl.jpg

• Liker
Reaksjoner: Preacher