Helt ny versjon av Pie-Pan!

Ingen ny Pie Pan så langt i hvert fall.

"@omegawatches: OMEGA has announced they have created a world premiere watch movement resistant to magnetic fields greater than 1.5 tesla!! #OmegaAntiMag"

Visstnok motstandsdyktig mot selv magnetismen fra en MRI-maskin. Stålet i kassa vil vel fremdeles smelle hardt inn i maskinen om man står for nærme?

Redigert:
Av deg jeg har hørt er den nye klokken en stor skuffelse i fothold til den nydelige gamle klassikeren:(

Det ligger bilde av en18k De Ville pie-pan på Watchuseek under Omegaforumet. Det er to aktuelle
tråder, en fra åpningen av en Omegabutikk i Atlanta og den andre er en spesifikk De Ville pie-pan
tråd. Flere interessante kommentarer, bilder etc.

Altså ingen Connie pie-pan, dessverre.

sedna1.png

Selv om den er en slags skuffelse, er den egentlig ganske kul. 38mm er ganske perfekt for en slik sak også.

Oi. Mulig den vil vokse på meg over tid, det vil ikke være første gang det skjer, men denne er ihvertfall per nuh ikke særlig fin i mine øyne. De fire polerte flatene på bezelen ødelegger flyten i designet og roter til inntrykket. Ikke bare ser de "feil" ut på bezelen, men de bryter også opp rekken av romertall på bezelen. Hva er poenget?

Mye positivt og fint med den også. Kasseformen er jo kjempeflott, og størrelsen perfekt.

Mister noe av det diskrete og understated som originalen har,
Kohe sa det dog fint at den kanskje vokser ... greit å gå inn med åpent sinn :)

Tror at man må klare å løsrive mindsettet fra "den gamle"... Dette er da en lekker klokke som står på egne ben?

Den står definitivt på egne ben, det skal den ha. Det koker bare ned til om det nye designet faller mindre, like bra eller bedre i smak enn det gamle. Og akkurat det er jo heldigvis en subjektiv greie. For meg er det hovedsaklig én ting som kludrer det til, og det er disse polerte klossene på bezelen. De er designmessig unødvendige IMO, og klokken hadde vært renere i linjene (mer klassisk) og penere uten.

Det sagt, om noen faller pladask for denne så vil jeg ikke ha problemer med å forstå det. Gleder meg forøvrig til å se "live" bilder av den, kanskje skifter jeg mening slik som med sky-dweller. :eek:

Redigert:
Forbeholder meg retten til å ombestemme meg, men denne når ikke den gamle Connien opp til knærne.

Mulig at boenna_69 har helt rett i at den ikke skal sammenliknes med den gamle, men for meg-som virkelig så frem til en nytolkning av den klassiske Pie-Pan, så var dette skikkelig nedtur:(

Uff nei... Dette var en stor skuffelse... Dropp bezelen, og få en rund kasse.

Kassen synes jeg faktisk er ganske lekker. Sitter og glor på bildet og prøver å se for meg hvordan den hadde sett ut med en helt ren, børstet bezel uten tall eller klosser på sidene. Tror det kunne blitt helt rått. :eek: