Her må en ha tapt penger så det holder....

JEG PÅPEKER AT JEG IKKE PÅSTÅR AT DET JEG SKRIVER ER GJORT I DETTE TILFELLET, KUN AT DET HENDER!!!

Ikke nødvendigvis et så stort tap, total nypris er 81200. Så kanskje han fikk 10% rabatt pga dårlige tider. Så er det jo ikke unormalt å trekke av momsen. Da er vi faktisk nede i 54810kr i nypris.

Så klokka til 80k kan ha kostet ny 54k.

JEG PÅPEKER AT JEG IKKE PÅSTÅR AT DET JEG SKRIVER ER GJORT I DETTE TILFELLET, KUN AT DET HENDER!!!

Ikke nødvendigvis et så stort tap, total nypris er 81200. Så kanskje han fikk 10% rabatt pga dårlige tider. Så er det jo ikke unormalt å trekke av momsen. Da er vi faktisk nede i 54810kr i nypris.

Så klokka til 80k kan ha kostet ny 54k.

Ikke unormalt å trekke av momsen når han har kjøpt nytt fra AD i Norge? Forklar.

selger er aktiv her - håper admin sletter hele tråden...

Ikke for å være kverulant, men hva er egentlig galt med denne tråden? For selger gir det ekstra reklame at klokken han selger blir diskutert. All PR osv osv...

"Ikke unormalt"?! Jeg har kjøpt klokker i 6-7 år å aldri trekket momsen....

...antar man må ha firma for å gjøre det og folk flest har vel ikke et firma?!??

Det var ikke ment å snakke ned annonsøren.....men Breitling er jo kjent for å droppe i verdi fra en norsk hly listepris!

...antar man må ha firma for å gjøre det og folk flest har vel ikke et firma?!??

Tror ikke Mathfjeld så den var norsk. Selv med eget firma er det ikke bare å kostnadsføre en klokke uten å inntektsbeskatte den. Og da er moms billigere:)

Joda, så den var norsk. Om man har en adresse i utlandet er det jo ikke værre enn å be AD fylle ut et Tax Free Refund skjema som du tar med deg når du skal ut av landet. Tada, momsen tilbake! Correct me if im'm wrong, har aldri gjort dette, men hørt av en VELDIG stor grå forhandler at dette ikke er uvanlig.

Joda, så den var norsk. Om man har en adresse i utlandet er det jo ikke værre enn å be AD fylle ut et Tax Free Refund skjema som du tar med deg når du skal ut av landet. Tada, momsen tilbake! Correct me if im'm wrong, har aldri gjort dette, men hørt av en VELDIG stor grå forhandler at dette ikke er uvanlig.

Det er vel riktig det. Man skal ikke betale moms på et produkt mer enn en gang. Hvis man kjøper et ur i et land man ikke bor kan man slippe å betale moms slik du skisserer. Men poenget er vel at man skal betale moms på produktet i det man tar uret inn i landet man bor i. Har aldri gjort dette selv, men jeg antar man ordner det i tollen.

Hvis du kjøper i Norge og bor i Norge har jeg aldri hørt om at man ikke betaler moms.

Det er riktig.

Men dette er også noe tollvesenet er oppmerksomme på, og jeg vet om folk som har blitt tatt for dette. Da er det ingen nåde!