Heritage diver

MrMstone

Støttemedlem
Medlem
30. juni 2013
Innlegg
3.334
Sted
Asker
Får vel poste en unboxing, selv om samme klokke har vært unbox'a her på forumet tidligere.
Jeg har den siste tiden fått veldig sansen for vintage/heritage klokker, og det er artig at man kan få tak i slike i ny produksjon.

I flere år har jeg vært en ivrig mosjonist på landeveissykkel (men lagt opp nå, enn så lenge..), og høydepunktet har alltid vært kaffestoppen. En god kopp kaffe mens man er på tur på en trivelig cafè. Dette endret seg brått i dag. Jeg skulle møte selgeren av klokken i dag tidlig, og jeg var 20 minutter for tidlig ute. Da rakk jeg å ta en kopp kaffe. Så det å ta en kopp kaffe mens man venter på å få klokken man skal kjøpe, det kan virkelig måle seg med kaffestoppen på treningstur :)

Klarte ikke vente lenge, så en unboxing ble foretatt i bilen:

null_zps9bc2f38f.jpg

En Longines. Dette er et brand jeg aldri har brydd meg særlig om, og som jeg også har sett på som et litt low end merke. Mulig jeg har tatt feil. Men etter å ha lest meg opp på deres historie, samt veldig gode omtaler og meninger om dette uret, så bestemte jeg meg for å gi det en sjanse - jeg liker utseendet meget godt!

null_zpse797b0a6.jpg

En Longines Legend Diver - med et veldig tiltalende utseende. Noen ganger teller følelser også mye i forhold til ur, ikke kun urveket. Selv om dette vel er basert på et solid ETA verk.

null_zps022b22c2.jpg


null_zps921b171d.jpg

Jeg var ikke fan av reimen som satt på orginalt, så den ble raskt byttet ut. Dette ble også utført i bilen :)
Skal teste dette på NATO en dag også.

null_zpsc09e7174.jpg


null_zpsf2305308.jpg

Så et obligatorisk wrist shot - meget fornøyd!


Så takk til @benbjo her på forumet for handelen!

Ha en fin mandag :)
 
Redigert av en moderator:
Dette må da være tidenes raskeste unboxing?

Må si LLDen gjorde seg MEGET godt på den brune reima der.

Enjoy :)
 
Grattis med nytt! og tror nok uret kan hjelpe på å løfte dine tanker om Longines som har gjort mye morsomt opp gjennom åren :)
 
Gratulerer så masse! Skal si den gjorde seg med en slik reim, jeg tror jeg må vurdere noe slikt selv :)
 
Gratulerer med et utrolig pent ur!

Det er helt umenneskelig vanskelig å la være å kjøpe en Legend Diver selv. Jeg hadde en i handa og skulle bare vente litt, men så fikk jeg beskjed av kommunen at jeg måtte ta selvkost på en oppgradering av sanering. Alt klokkekjøp ble satt på vent..

I mellomtiden driver jeg med selvtortur å ser på andre som pakker opp sine klokker.... :rolleyes: