Heuer chronograph - Luftforsvaret

Grattis med et kult og historisk unikt ur!
Morsomt med norsk Heuer. Åpenbart samleobjekter med sjel.

Classic Heuers: Norwegian Issued Heuer Flyback

Ble nysgjerrig på denne. Fikk lyst til å avsjekke med ex-kolleger i Luftforsvaret om litt bakgrunn. Kanskje noe nytt utover nettartikler kunne dukke opp...
:cool:

Flott bidrag Moore, keep e`m coming. Trenger all den hjelp jeg kan få. Mine gamle flyvere har ennå ikke fått ut fingeren, to be continued....
Tom

Gratulerer Tom! En Luftforsvaret Bund står høyt på min liste også. Ser for meg en custom "bund" rem av en gammel P38 taske.;)

Gratulerer Tom! En Luftforsvaret Bund står høyt på min liste også. Ser for meg en custom "bund" rem av en gammel P38 taske.;)

FnuSnu jobber med saken, han har levert topp kvalitet til min Bronze Benarus og dette blir sikkert i samme kvalitet. Kan trygt anbefale CustomStraps fra FnuSnu....han har sikkert venteliste men det er absolutt "money for bucks" i forhold til utenlandske leverandører.
Er litt usikker på en "Bund" reim, men FnuSnu har fått frie tøyler. Uansett, MR du er alltid velkommen til en mini GTG.
Tom

Apropos Bund - det kan være meget stilig!

SpeedmasteronBund1.jpg

Her er en liste over Luftforsvaret Flyback jeg har sett her og diverse andre fora.

975*/72

889*/73

885*/73

883*/74

897*/74

924*/74

983*/74

33882*/76

33885*/76

899*/76

33863*/77

36720*/78

36717*/78

Redigert:
Fantastisk nydelig ur!

Tom, tror muligens du stakk av med en jeg har vurdert å kjøpe (no hard feelings ;) ). POKKER at klokkekontoen er bunnskrapt om dagen! :(

Vanskelig å ikke like disse... Kjempelekkert er det. Har desverre gitt meg forbud mot annet enn flipping om dagen...:rolleyes: