Da foreslår jeg at du kjøper den hengeren uten merking også slår du deg til ro med det. Er jo det beste for alle. Lykke til med handel.
Da foreslår jeg at du kjøper den hengeren uten merking også slår du deg til ro med det. Er jo det beste for alle. Lykke til med handel.
Er fullstendig klar over at logikk ikke alltid hører hjemme i samlerverden. Men det jeg sa i førstepost var bare at jeg syns det er sykt mye mer ekstra å betale for et gravert baklokk. Men historien er veldig kul. Og når du sier at Bund er langt ifra Luftforsvaret så stemmer det jo ikke for det er bare baklokket som er forskjell. Og selvfølgelig følelsen da. Det blir aldri det samme med en Bund.Nå er jeg jo lykkelig eier av begge. Til telemarkshelten er jo det å si at logikk i samlerverden bør man ikke lete etter...
Du er inne på noe vesentlig men bommer - Ja, det er bare baklokket som er forskjell - dette viser også at forskjellen er noen få offisielle Norske militærur kontra "mange" offisielle Tyske militærur. Dette gir nok en helt klar logikk med hensyn til verdi- og tilgjengelighet.Er fullstendig klar over at logikk ikke alltid hører hjemme i samlerverden. Men det jeg sa i førstepost var bare at jeg syns det er sykt mye mer ekstra å betale for et gravert baklokk. Men historien er veldig kul. Og når du sier at Bund er langt ifra Luftforsvaret så stemmer det jo ikke for det er bare baklokket som er forskjell. Og selvfølgelig følelsen da. Det blir aldri det samme med en Bund.
Jeg ser den og er enig i at de norske er mye sjeldnere og derfor blir verdt mer. Så de er jo verdt det folk vil betale. Selv om jeg syns det er stivt ned nesten 100k.Du er inne på noe vesentlig men bommer - Ja, det er bare baklokket som er forskjell - dette viser også at forskjellen er noen få offisielle Norske militærur kontra "mange" offisielle Tyske militærur. Dette gir nok en helt klar logikk med hensyn til verdi- og tilgjengelighet.
Tom
Jeg hadde heller lagt 100k i en Luftforsvaret enn i en Ceratona. Ikke at man får en Ceratona for det, men likevel. Vintage ftw!Jeg ser den og er enig i at de norske er mye sjeldnere og derfor blir verdt mer. Så de er jo verdt det folk vil betale. Selv om jeg syns det er stivt ned nesten 100k.
Nå lar vi markedet bestemme hva en Heuer luftforsvaret er verdt. Eller eventuelt kan dere starte en egen tråd for formålet.
Kanskje @Langtransport heller kan poste noen bilder av sitt eksemplar?
Går en Heuer Luftforsvaret på auksjon på Klokkeriet nå.
https://www.facebook.com/groups/Klokkeriet/permalink/1467597599960042/?sale_post_id=1467597599960042
Hva endte den på? Det var ikke den med mismatch serienummer mellom lugs og baklokk vel? Den lå på Finn i forrige uke.
Jo det er den. Auksjonen er ikke over enda. Ligger på 74k akkurat nå.
Høyeste budgiver kunne visst ikke gjøre opp for seg. Endelig salgspris uviss.