Hei alle, dette er da mitt første innlegg her på tidssonen.
8904/73 som luktet på turen til utlandet havnet da hos meg
Bakgrunnen for dette var at jeg hadde bestemt meg for å kjøpe en klokke til minne om min nylig avdøde far, noe som representerte han og skulle minne meg på han hver gang den var på lanken.
Dette var en prosess jeg i utgangspunktet hadde tenkt til å bruke lang tid på da alt er veldig ferskt, og jeg hadde så smått begynt å tenke i de baner av noen modeller og årstall som kunne være passende.
Mens jeg hadde en kompis på besøk for et par dager siden, og jeg søkte på årstall på finn.no kom jeg over en Heuer Luftforsvaret, en klokke jeg alltid har syntes har vært utrolig spennende. Da jeg så graveringen på baklokket (Bodø Lufthavn 9.AUG 1974 / 21.SEP 1978) fikk jeg frysninger nedover ryggen. Var rask til å bla opp i min fars vernepliktsbok, og joda, min far var stasjonert på Bodø Lufthavn 74-75. Han var utplassert i LVA, og voktet flystripen fra kanonene.
Min far var svært militær og fly-interessert, kunne alle flytyper på rams, samtidig hadde han voktet flystripen mens Oddli og uret tok av og landet. Jeg vet at han ville funnet historien, klokken i seg selv, og alt medfølgende "memorabilia" utrolig interessant.
Det ble veldig sterkt for meg, og etter en veldig hyggelig telefonsamtale samt et vel så hyggelig møte er dette eksemplaret med tilhørende historie vel bevart hos meg. Uret skal bæres i min fars begravelse den kommende uke, vil være min evige påminnelse om min far og skal aldri selges.