Hi-Fi tråden

Det kan virke som om displayet på min Beo4 Remote har tatt kvelden.

Teksten på displayet fadet gradvis vekk. Byttet batterier, og fjernkontrollen fungerer helt fint ellers, men displayet er fortsatt svart.

Noen som har vært borte i noe lignende? Har forsøkt å søke litt rundt, men vanskelig å finne noe konkret info.

beo-4-full-screen.jpg

Hadde samme problemet med min. Bang Olufsen fikset det på garantien. Hvis det ikke er på garanti kan de bytte display for noen hundrelapper (tror jeg det er).
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
Jeg ville nok også gått for brukt BL9, ja, @GrandCarrera @LarsOlav .

Er ingen ekspert på hva man bør ta høyde for ved bruktkjøp her, men jeg pleier å ta en ekstra prat med selger samt ta en titt på membranene. Har kjøpt både en dyr BL10 og et par billige BL4000 med stort hell, B&O holder seg generelt veldig godt.

Personlig sikler jeg på disse trådløse for tiden (BL18). Får ikke tak i de brukt, men til gjengjeld koster de nesten halvparten av nye BL20 - selv med eikelameller. Vakrere høyttalere skal man lete lenge etter. Har noen BL8000, altså på sett og vis forgjengeren, og er veldig godt fornøyd med de.

bang-olufsen-beolab-18-speakers-xl.jpg

Har et par av disse og de er helt fantastisk! "WAFen" er høy og de låter magisk! Vurderer å utvide med en sub for de kunne gjerne hatt litt mer bass i seg, men den ser jeg jo du har alledere :)

Trådløst fungerer også veldig greit. Aldri opplevd direkte problemer med det. Har koblet mine til en Beoplay V1.
 
Jeg har tenkt å investere denne uken i et nytt Hi-Fi anlegg. Maks budsjett er 25 tusen kr. Hva slags høyttalere og forsterkere anbefales? Det er en stue på ca. 25 kvm. Jeg hørte på B&W Cm8S2 i helga, og dette var virkelig gode høyttalere.
 
Jeg har tenkt å investere denne uken i et nytt Hi-Fi anlegg. Maks budsjett er 25 tusen kr. Hva slags høyttalere og forsterkere anbefales? Det er en stue på ca. 25 kvm. Jeg hørte på B&W Cm8S2 i helga, og dette var virkelig gode høyttalere.

Med et budsjett på 25K så hadde jeg til en stue på 25kvm, i dag gått for aktive høyttalere, for eksempel Dynaudio Exite X14:
http://www.soundgarden.no/hoyttaler/aktiv-hoyttaler/dynaudio-exite-x14a-aktiv-hoyttaler-walnut.html
Disse fås i ulike valører.

Koble disse til en DAC med de innganger som du trenger og som kan brukes som volumkontroll, for eks. Hegel HD12:
http://www.soundgarden.no/stereo/d-a-konverter/hegel-hd12-dsd-d-a-konverter-sort-2896.html

Da vil du ha penger igjen på budsjettet til høyttaler stativ og kabler (velg balanserte), som jo også koster noen tusen.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: trippelj og Chalshus
Jeg har tenkt å investere denne uken i et nytt Hi-Fi anlegg. Maks budsjett er 25 tusen kr. Hva slags høyttalere og forsterkere anbefales? Det er en stue på ca. 25 kvm. Jeg hørte på B&W Cm8S2 i helga, og dette var virkelig gode høyttalere.

Alle høyttalere idag til 16000 er bra.

Men hva slags design er du ute etter? Er flott finish viktig for deg?
Kan det være et alternativ å kjøpe brukt?
Er det en fordel at høyttalerne står plassert inntil bakvegg?

Hva trenger du? Kun høyttalere og forsterker? CD-spiller? Platespiller?
 
Takk @Chalshus for spørsmål og @Gin for råd. Ja, kona vil gjerne ha hvite, gulvstående høyttalere uten noen form for stativ. Jeg trenger kun høyttalere og forsterker foreløpig. Kona vil også ha cd-spiller, men tror det er noe hun vil gå bort fra på sikt. Platespiller er ikke aktuelt. Skulle gjerne kjøpt brukt, men har ikke kompetansen som skal til.
 
Takk @Chalshus for spørsmål og @Gin for råd. Ja, kona vil gjerne ha hvite, gulvstående høyttalere uten noen form for stativ. Jeg trenger kun høyttalere og forsterker foreløpig. Kona vil også ha cd-spiller, men tror det er noe hun vil gå bort fra på sikt. Platespiller er ikke aktuelt. Skulle gjerne kjøpt brukt, men har ikke kompetansen som skal til.
Dynaudio får du i hvit, hva skal du med forsterker? Har du en PlayStation e.l duger denne som CD spiller, hvis du også har en skikkelig DAC.
Lykke til!
 
Disse høyttalerne spiller meget bra, har fin byggekvalitet og har bassporten på undersiden så de ikke er så følsomme på plassering. (Høyttalere med bassporten på baksiden får boomy bass om de plasseres for nærme bakvegg).

12k er under halv pris av nypris, og de er 92cm høye. Befinner seg i Oslo.



Ellern lager svært mange produsenter hvite høyttalere nå til dags.

Hvor i landet holder du til?
 
Jeg er tilhenger av produsenter som lager både elektronikk og høyttalere. Da får sluttbrukeren synergieffekten av produkter som er laget for hverandre.

Rega er eksempel på et sånt merke og nyprisene begever seg midt i ditt prisleie. Om dere liker utseende på høyttalerne, responerer systemene med spilleglede, snert og jevnt over meget engasjerende og musikalske kvaliteter.

rega_rs5.jpg


Her ser du størrelsen litt bedre:
nebo5_03.jpg


Disse koster 12900 nye. Lillebroren, ligger på 9500,- I og med at høyttalerne har refleksporten fremover, kan høyttalerne plasseres nærme bakvegg.

Forsterker: Brio R til 7000,- eller storebroren Elex R til 11000,-. Jeg ville nok valgt Brio R..

Rega kan kjøpes direkte fra http://www.mono.no
 
Har et par av disse og de er helt fantastisk! "WAFen" er høy og de låter magisk! Vurderer å utvide med en sub for de kunne gjerne hatt litt mer bass i seg, men den ser jeg jo du har alledere :)

Trådløst fungerer også veldig greit. Aldri opplevd direkte problemer med det. Har koblet mine til en Beoplay V1.

Heldiggris! Har nå gitt opp all impulskontroll og bestilt et par som jeg får i desember. Forutsetningen fra kona er at jeg blir igjen noen dager før jul og sliper gulvet i stua mens hun og ungene er hos svigers. Kan heldigvis få litt hjelp med slipingen. Har den suben, ja, men problemet er at den er i hjemmekinoanlegget i kjellerstua. Måtte nesten hatt en ny til disse... Og en B&O Moment å koble til..... :confused:

Jeg har tenkt å investere denne uken i et nytt Hi-Fi anlegg. Maks budsjett er 25 tusen kr. Hva slags høyttalere og forsterkere anbefales? Det er en stue på ca. 25 kvm. Jeg hørte på B&W Cm8S2 i helga, og dette var virkelig gode høyttalere.

Enig med @Gin angående aktive høyttalere og DAC. Hegel-DACen ser bra ut og har også fjernkontroll. Det er et must spør du meg, men mange DACer som ikke har dette. Et annet alternativ som er noe billigere (men kanskje minst like bra?) er denne fra Emotiva, som nå også er på tilbud. Må bestilles fra USA - jeg har bestilt derfra to ganger.

"Precision balanced 24/192 fully differential DAC with professional balanced outputs"
http://emotiva.com/products/dacs/electronics/dacs/stealth-dc-1
 
Heldiggris! Har nå gitt opp all impulskontroll og bestilt et par som jeg får i desember. Forutsetningen fra kona er at jeg blir igjen noen dager før jul og sliper gulvet i stua mens hun og ungene er hos svigers. Kan heldigvis få litt hjelp med slipingen. Har den suben, ja, men problemet er at den er i hjemmekinoanlegget i kjellerstua. Måtte nesten hatt en ny til disse... Og en B&O Moment å koble til..... :confused:

Grattis! Lav pris å betale, å måtte slipe et gulv altså, spør du meg :p Spent på å høre dine erfaringer med de.
 
  • Liker
Reaksjoner: FMS
Jeg er fullt klar over at dette kanskje ikke er rett tråd, men da det er høyttalere det er snakk om velger jeg å poste allikavel. Jeg er på utkikk etter en trådløs høyttaler for å ha med på farta. Noen som har erfaringer med Bose SoundLink Mini II, eller har tips til noen andre høyttalere i samme prisklasse?
 
Er det tilfeldigvis noen av dere som har hørt både Usher Mini Dancer 1 og B&W 805D og har en formening om en sammenligning?
 
Noen som har erfaringer med Bose SoundLink Mini II, eller har tips til noen andre høyttalere i samme prisklasse?

Har den ikke selv, men har hørt den i aksjon. Lyden er formidabel i forhold til størrelsen.

I et nostalgisk anfall hentet jeg en bunke gammel vinyl fra barndomsheimen, gikk til innkjøp av platespiller og koblet den til en Marshall Stanmore. Ikke akkurat Hi-Fi, men den spiller vanvittig høyt og jeg er godt fornøyd. Håndfaste knotter for bass, diskant og volum (slipper å knote med mobilen) og mange tilkoblingsmuligheter. De lager en mindre, portabel versjon over samme lest (Kilburn) også.

AEAD9848-067A-4278-9F3C-639FAE5D3A09_zpss1kubcbd.jpg
 
Har den ikke selv, men har hørt den i aksjon. Lyden er formidabel i forhold til størrelsen.

I et nostalgisk anfall hentet jeg en bunke gammel vinyl fra barndomsheimen, gikk til innkjøp av platespiller og koblet den til en Marshall Stanmore. Ikke akkurat Hi-Fi, men den spiller vanvittig høyt og jeg er godt fornøyd. Håndfaste knotter for bass, diskant og volum (slipper å knote med mobilen) og mange tilkoblingsmuligheter. De lager en mindre, portabel versjon over samme lest (Kilburn) også.

AEAD9848-067A-4278-9F3C-639FAE5D3A09_zpss1kubcbd.jpg
Takk for tips!