Takk for tipset, da ble det ny DAC på meg. Når diverse anmeldelser kaller Daccord-FF for "a real bargain at 600 bucks", så må jo 320 euro være et kupp.(Meier har forøvrig sommersalg nå, endel produkter selges ut med kraftig rabatt for å rydde plass for satsningen hans fremover på mer rendyrkede high-end-produkter. Om noen er i markedet for kompetent konstruert og skikkelig bygget hodetelefon-forsterkere og/eller DAC, ville jeg absolutt tatt en kikk. Jeg har ingen forbindelse utover å være en lykkelig kunde.)
Takk for tipset, da ble det ny DAC på meg. Når diverse anmeldelser kaller Daccord-FF for "a real bargain at 600 bucks", så må jo 320 euro være et kupp.
Tror det blir testing av crossfeed-funksjonen, kjente meg igjen da jeg hørte på problem-klippene på infosiden hans om crossfeed.Jeg ville tro du blir fornøyd, som enhver velkonstruert DAC føles den helt transparent, ingen hørbar støy, ei heller noen hørbar farging av lyden på noen måte (med mindre man begynner å teste ut crossfeed eller den (meget enkle) tonekontrollen som er inkludert for å kompensere for opplevd bassdemping når crossfeed er aktivert.)
Begge disse funksjonene er forøvrig implementert digitalt og ganske så nennsomt.
Ellers er opplevd kvalitet høy. Jeg regner med å ha glede av denne i mange år fremover.
Er ikke 99,999% av alle DACer nå til dags helt transparente? Skal vel være noe alvorlig galt om ikke?
-Just dét. Alle forsøk på å snakke om noen signaturlyd i en DAC er etter min (relativt informerte, siv.ing. Radioteknikk/signalbehandling) mening enten et forsøk på å villede publikum (DACen høres ut som alle andre) eller feilkonstruksjon (enten med overlegg eller av vanvare - men resultatet er altså at den ikke høres ut som alle andre...)
Eg trur faktisk det var større forskjell før på lydkvalitet på dac . (...)
Når det kjem til Riaa derimot er forskjellen store .
Vis vedlegg 303001
Gøy med hifi Linn Sondek LP12, Naim Stageline, Naim Uniti 2, Spendor SP2/3R2 og selvbygget benk her. Vegghylle til platespilleren er på vei.
Tips, isoacoustics orea etc under som alternativ til hylle. Den benken du har laget er jo veldig clean, så en hylle kan muligens rote det til?Vis vedlegg 303001
Gøy med hifi Linn Sondek LP12, Naim Stageline, Naim Uniti 2, Spendor SP2/3R2 og selvbygget benk her. Vegghylle til platespilleren er på vei.
-Just dét. Alle forsøk på å snakke om noen signaturlyd i en DAC er etter min (relativt informerte, siv.ing. Radioteknikk/signalbehandling) mening enten et forsøk på å villede publikum (DACen høres ut som alle andre) eller feilkonstruksjon (enten med overlegg eller av vanvare - men resultatet er altså at den ikke høres ut som alle andre...)
Det er jo et analogt steg i DAC'ene, og der kan det gjøres mye rett, eller galt......
Takk for tips! Har pønsket litt på avkobling, Linn har faktisk en egen variant for det også, Trampoline. Den er som du sier dempet med fjær, og jeg har dempeputer på høyttalerne, så det er ikke noe stort problem med vibrasjoner, men jeg tror det beste vil være vegghylle. Har montert noen svært kraftige spikerslag i den veggen. Hvis det ser for rart ut får jeg fjerne hyllen og sparkle igjen hulleneTips, isoacoustics orea etc under som alternativ til hylle. Den benken du har laget er jo veldig clean, så en hylle kan muligens rote det til?
LP12 er jo også dempet med fjær så ikke den spilleren som MÅ på vegghylle nødvendigvis
-Det kan det, men da er det langt på vei med overlegg eller av vanvare - eksempelvis at man forsøker seg på en eller annen eksotisk topologi uten helt å ha forståelse for den eller noe slikt. (Eller for den saks skyld å forsøke å møte et urealistisk prispunkt!)
Verken rekonstruksjonsfiltre eller småsignalforsterkning med en båndbredde på et par titalls kHz er rakettforskning. (Spesielt ikke om du oversampler for å kunne slippe unna med et enklere filter!)
Du tar som utgangspunkt at Hi-Fi er en rasjonell greie