High End sykler

Medlem
10. aug. 2009
Innlegg
2.205
Sted
Bergen
Det finnes en tråd om sykkel og sykling i snikk-snakk men det bør være en tråd om den delen av sykkelindustrien som minner så mye om urmakerverden.
Jeg åpner ballet med en artikkel om Passoni:

http://rouleur.cc/journal/bicycles/passoni-titanio-feature-article

b918d6e9a63f9fcab619b0575d535d59.jpg


Passoni%20-%20XXTi%20detail%2021.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Fosen
For spesielt interesserte, men for en trefetisjist som meg er dette helt rått. Tipper den koster like mye som et lite hus.

sano-cycles09.jpg


sano-cycles03.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Chalshus
Jeg ble hektet etter å ha syklet nordsjørittet i år og har bestilt meg en sykkel fra Waltworks.com kanskje ikke high end men iallfall noe annet enn standard. Har ikke spekket sykkelen enda men tenker på 1x11 giring med grip shift
 
Kul tråd!
Er litt preget av å ha familie som driver sykkelbutikk, så er ikke så ofte jeg blir satt ut av en sykkel, men dette skjedde ved Trek´s stand nå i helga, under Birkebeineren. Der så jeg en Trek Madone 9, som rett og slett er helt vill. Trek må ha brukt helt enorme resurser på å oppnå en sykkel som aero. Her er alt gjennomtenkt, og får andre aeroracere som Spezialiced Venge og Cervelo S5 til å virke kjipe. Alt fra integrert DI2-kontrollenhet i rammen, til integrerte bremser og integrert setepinnejustering. Det som var kulest er når du svinger, så kommer det ut flaps i front av sykkelen. Aner ikke hvor mye funksjon dette har, men utrolig fascinerende, se vedlagt youtubevideo (vises etter 32 sekund):

Denne aerosykkelen med sine feite rør og gaffel og med all mulig aerokrimskrams veier inn på kun 6,79 kg! Magisk. Dette høres kanskje sykt ut for noen, men prisen på 98 000 for sykkel med Duraace Di2 kr virker rett og slett dritbillig.

Legger også ved litt bilder, av min nye drømmesykkel.
trek-madone-9.jpg

1435607543445-1pu0x5hsua5xz-960-540.jpg

trek_madone_9_series_bars.jpg
IMG_0868.jpg


1435607543509-widnqyf6axx1-960-540.jpg

trek-madone-cockpit.jpg
 
Kul tråd!
Er litt preget av å ha familie som driver sykkelbutikk, så er ikke så ofte jeg blir satt ut av en sykkel, men dette skjedde ved Trek´s stand nå i helga, under Birkebeineren. Der så jeg en Trek Madone 9, som rett og slett er helt vill. Trek må ha brukt helt enorme resurser på å oppnå en sykkel som aero. Her er alt gjennomtenkt, og får andre aeroracere som Spezialiced Venge og Cervelo S5 til å virke kjipe. Alt fra integrert DI2-kontrollenhet i rammen, til integrerte bremser og integrert setepinnejustering. Det som var kulest er når du svinger, så kommer det ut flaps i front av sykkelen. Aner ikke hvor mye funksjon dette har, men utrolig fascinerende, se vedlagt youtubevideo (vises etter 32 sekund):

Denne aerosykkelen med sine feite rør og gaffel og med all mulig aerokrimskrams veier inn på kun 6,79 kg! Magisk. Dette høres kanskje sykt ut for noen, men prisen på 98 000 for sykkel med Duraace Di2 kr virker rett og slett dritbillig.

Legger også ved litt bilder, av min nye drømmesykkel.
trek-madone-9.jpg

1435607543445-1pu0x5hsua5xz-960-540.jpg

trek_madone_9_series_bars.jpg
IMG_0868.jpg


1435607543509-widnqyf6axx1-960-540.jpg

trek-madone-cockpit.jpg

Dette er sykkelporno! Namnam! Ja, takk, jeg tar 2 sånne. Må ha jo en på rulla i kjelleren til regnværsdager også. Pris på 98.000,- er ikke avskrekkende. Må ha kostet et 3-sifret millionbeløp å utvikle denne. Er ikke noe fan av Trek da jeg synes de fleste modellene er kjedelige og altfor mainstreame, men denne var rett og slett lekker.
 
Hadde vært rått med en Passoni, @lobergen !

Jeg har alltid vært svak for Cinelli sin XCR ramme med rør i rustfritt stål.

599-399-XCr-frame.jpg


cinelli-xcr-2.jpg
 
Hadde vært rått med en Passoni, @lobergen !

Jeg har alltid vært svak for Cinelli sin XCR ramme med rør i rustfritt stål.

599-399-XCr-frame.jpg


cinelli-xcr-2.jpg


Cinelli XCR har også lenge vært min drøm.
Jeg møtte Danilo Colombo fra Passoni i sommer og fikk se alle modellene, det er litt vanskelig å fortsatt bli glad i en masseprodusert plastramme støpt i Kina ( uansett om det står Trek, Cannondale eller hva som helst på den) når man har holdt en titanramme som er polert i 30 timer av en ekspert i Italia. Å se Juan Antonio Flecha og sin egen Passoni på Eurosport hver dag under TdF og Vuelta får meg til å vurdere seriøst en bestilling ( 2016-2017?).

Med så mange feinschmeckere på TS er det nok noen godbiter: er det noen Baum, Parlee, Speedvagen, Colnago-eiere her inne?
 
Det er vel CRVs gamle Odonata? Har i så fall ligget noen hundre mil og sett det bakhjulet akkurat langt nok unna til at det ikke ga noen drifting effekt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Chalshus
Det stemmer. Senior er akkurat like høy, så sykkelen hadde samme mål som hans gamle Rossin fra tidlig åttitall. Sykkelen lå på finn for noen år siden til en meget lav pris, så det var bare å slå til.
 
Litt internt, CRV er en av mine beste kompiser og tidligere importør av Seven. Årsaken til at jeg for tiden har tre Seven stående i garasjen...
 
  • Liker
Reaksjoner: Chalshus
00008925.jpg


Rimelig happy med siste innkjøp her, dog uten carbonhjul. Di2 var en positiv overraskelse.

Flott sykkel :) Er bakbremsa montert under ved kranken? Har hatt Di2 i tre år snart, kommer aldri til å kjøre noe annet. Gikk du for Ultegra eller DuraAce? Nå har jo SRAM kommet med trådløs elektrisk giring, så blir spennende å se om Shimano henger seg på det :)
 
Flott sykkel :) Er bakbremsa montert under ved kranken? Har hatt Di2 i tre år snart, kommer aldri til å kjøre noe annet. Gikk du for Ultegra eller DuraAce? Nå har jo SRAM kommet med trådløs elektrisk giring, så blir spennende å se om Shimano henger seg på det :)

Takk for det :) Det stemmer. Ute av syne, men lett tilgjengelig for vedlikehold. Jeg gikk for Ultegra. DuraAce får bli neste oppgradering om noen år. Shimano kommer nok garantert med en løsning. De har jo senderen klar allerede (EWW001 - D-fly)
 
Har en Seven jeg og, kjøpt av CRV. En hvit Sola stål, kjøpt for ti år siden. Har gitt meg mange fine opplevelser. Men nå ligger den i deler nede i boden.