Hittegodsauksjon - Rolex Sub fikk stor oppmerksomhet ...

Ooops, betalingsmur der ja.

Får kjøre litt klipp og lim:

KRISTIANSAND: - 47.000 første gang, 47.000 andre gang, 47.000 tredje gang. Solgt!, roper auksjonarius Per Langeland og slår klubba i det provisoriske bordet.

Vi er på politiets hittegodsauksjon på Dalane nord for Kristiansand.



Hittegodsauksjon%206.jpg

Den tjue år gamle Rolex-klokka, taksert til 60.000 kroner, gikk til slutt for 47.000 kroner.
FOTO: Richard Nodeland

Den 20 år gamle Rolex-klokka med åtte diamanter og tre rubiner har nettopp fått ny eier.
Samtidig har mange av de fremmøtte fått svar kveldens store spørsmål: Hva vil Rolexen, taksert til 60.000 kroner, gå for?

- Godt fornøyd
Kjøperen, som insisterte på å være anonym, kunne røpe at han var godt fornøyd med handelen.

- Det var et godt kjøp. Jeg kom ene og alene på auksjonen for klokka, så jeg er glad jeg fikk tilslaget, sier kjøperen.

Og selv om det var en god gjeng som holdt ut de to timene auksjonen varte, var flesteparten kommet for å gjøre et godt kupp på de rundt 50 syklene som skulle auksjoneres bort.
 
Redigert:
Vet ikke hva de går for jeg, men det virket ikke som noe kupp akkurat. Og er det noen auction-fee kjøper må betale?
 
Den klokka har en litt sjeldnere Serti-dial (fabrikkmonterte diamanter), men nå er vel ikke komboen bling og TT det som holder seg best i pris.
 
Jeg var selv tilstede på auksjonen, klokka var sliten.
Min erfaring er at kjøperne av Serti dial er begrenset, noe som ofte fører til at
De til slutt selges billigere enn en vanlig Sub 2 tone. Ikke det at jeg noengang har eid en serti dial, men jeg har fulgt med på Finn.no i noen år ;)
Ps jeg var der ikke i 2 timer, men kom 6 minutter før Suben kom opp av posen.
 
  • Liker
Reaksjoner: westmouth
Hvis kjøper var fornøyd er det jo bra, men når man tenker at den sikkert trenger en service, lenka er god og strekt og klokken garantert kommer uten b/p så ville ikke jeg bydd noe særlig mer enn 30k.
Kan jo hende at noen har fått et tilfelle av auksjons-syndromet og dratt på litt;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Preben Lidi