HJÆLP!!!

Medlem
15. mars 2009
Sted
Asker
Søker kyndige råd fra forumets Rolex-eksperter. Vurderer kjøp av en "vintage" Submariner, og vil gjerne ha en fra herrens glade år 1979.

Vurderer én konkret klokke nå, men vil gjerne ha en vurdering, siden jeg ikke har filla peiling. Det er ikke et absolutt must for meg at klokken er urørt, men den bør være original og ikke tuklet for mye med.

Ifølge selger er klokken (en 5513, med serienummer 60xx xxx) utstyrt med en original Mark III skive, men han er usikker(?) på om det er en maxi skive. Jeg elsker patinaen til denne klokken ut fra bildene. Hva angår lenken er det ikke så viktig, da jeg tror denne vil kle en nato godt.

Hvis noen i tillegg tør driste seg ut på en verdivurdering setter jeg pris på det.
rolex-submariner-5513-maxi-1.jpg

rolex-submariner-5513-maxi-3.jpg

rolex-submariner-5513-maxi-6.jpg

rolex-submariner-5513-maxi-8.jpg

rolex-submariner-5513-maxi-5.jpg

Anyone?

Jeg har sett den klokken ligge ute en stund, så pruting bør være mulig.
Synes den har en helt herlig skive med flott patina og ser vel ikke overpolert ut heller.
Var faktisk inne på å betale forlangende på et tidsspunkt men fant noe annet.

Det er ikke en maxi. Men et vakkert ur uansett. Nydelig patina.
Bezel insert kan ha vært byttet. Men kronen, skiven og viserne ser originale ut.
Man kan selvfølgelig aldri vite, men jeg får en bra følelse utifra bildene.

Pris..?? Sånn midt på tyvetallet et sted!?:D

Lykke til!

Takk for tilbakemeldinger!

Ja, han er villig til å gå en del ned på pris i forhold til hva den opprinnelig ble lagt ut til, men den er fortsatt noe dyrere enn den på TTT, og prisen Frodo nevner. Og hvis jeg legger til full mva blir det selvfølgelig en del mer.

Skal ta en runde til med selger, for å se hva jeg kan få til...

Mogens, på disse bør du få sjekket gjengene i baklokket. Har sett noen (men ikke mange) av disse hvor det ser ut som om de er oksydert på selve undersiden av lokket. Akkurat som på noen 6694. Blir de først svake og man bruker de orginale baklokksverktøyene fra Rolex drar man for over og skader gjengene. Faktisk bedre å bruke Bergeon sin åpner her, som gir en bedre feel. Dette får du sikkert hjelp til hos Bjerke. Nydelig ur, med et godt verk. Lykke til :)

Har aldri forstått hva som er maxi og mini, selgere kaller jo skivene maxidial i hytt og gevær. Noen som kan legge ut et bilde av en maxi og en vanlig 5513-skive og undervise litt om forskjellen?

Sjekk her, så får du svar!

ab042dd3.jpg

Har aldri forstått hva som er maxi og mini, selgere kaller jo skivene maxidial i hytt og gevær. Noen som kan legge ut et bilde av en maxi og en vanlig 5513-skive og undervise litt om forskjellen?

"Maxi" på 5513 til venstre. I hermetegn siden maxi-begrepet ført ble innført med LV subben - og senere brukt på vintage

milpair-KO.jpg

(og siden Frodo var før meg slipper jeg å legge ut linken....interessante saker forresten :) )