Hjelp! Breitling Seawolf Chrono Titan, Superquartz OK??

Medlem
3. april 2012
Sted
Nøtterøy
Har som fersk "klokkemann" fått tilbud om en slik klokke som mitt første "ordentlige" klokkekjøp. Dette er superquartz utgaven fra 2009 med svart skive. Ser utrolig bra ut og prisen er sikkert grei. Jeg skal bruke denne til hverdags da jeg er av oppfatningen at jeg ikke vil bruke så mye penger på klokke hvis jeg ikke skal bruke den

Noen som kan vippe meg den ene eller den andre veien i avgjørelsen;)

Setter pris på innspill!

Tomkjoel

Quartz hadde vært en dealbreaker for min del. Når du først skal legge litt penger i en klokke bør mekanisk urverk være første punkt på lista IMO.

Hei

Skjønner hva dere mener.. Det er jo som om det er tatt ut av hodet mitt;) hadde løpt og kjøpt hvis det hadde vært med automatisk urverk men nå er jeg ikke sikker.. Og da svarer jeg vel egentlig på mitt eget spørsmål skulle jeg mene:rolleyes:

Men så er det den andre lille typen inni hodet som sier: Det er kanskje ikke så farlig.... Skulle ønske han kunne holde kjeft!!:twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:

Ikke lett å være fersk i denne jungelen... Jo mer jeg googler og leser jo mer villfarende blir jeg... Decisions, decisions... Ja,ja, det er vel kanskje lurt å bruke litt tid på første klokkekjøp av denne dimensjonen... Det er jo som å reise på ferie; 90 % av moroa er jo planleggingen:D

Jeg ville heller ikke kjøpt en quartzklokke i den prisklassen. Som du sier er jakten halve morroa for mange. Bruk litt tid på å finne ut av priser på brukt så kan du selge klokken videre siden til selvkost dersom/når preferansene endrer seg. Har Inntrykk av at Quartzur er vanskeligere å få solgt. Mine tanker rundt temaet :)

Føyer meg behagelig inn i mengden og stemmer for at du heller finner deg noe med mekanisk urverk i den prisklassen. Ved mindre du har en veldig spesifikk grunn for å ville velge quartz. Snus rundt litt og bruk tid på det, så blir du nok utrolig fornøyd med kjøpet ditt til slutt. ;)

Spørsmålet er kanskje hvor grei prisen er. Finnes jo faktisk fordeler med quartz ur selvom om du har problemer med å finne for mange som er enige her på sonen. Rent fornuftig er jo quartz bedre på mange måter som nøyaktighet og at de kan tåle noe mer. Vet ikke hva brukt prisen er på de jeg, men hvis den er vesentlig lavere en en tilsvarende automat og det er en stor klokke med chronograf du er ute etter, så kanskje det er klokken for deg. Du har jo da også muligheten til å kjøpe deg en automat som dressklokke og bruke breitlingen som hverdagsklokka/beater.

Ikke lett å være fersk i denne jungelen... Jo mer jeg googler og leser jo mer villfarende blir jeg... Decisions, decisions... Ja,ja, det er vel kanskje lurt å bruke litt tid på første klokkekjøp av denne dimensjonen... Det er jo som å reise på ferie; 90 % av moroa er jo planleggingen:D

Lureste (billigste) er å kjøpe klokka og aldri oppsøke tidssonen igjen, jo mer reaserch jo flere valg og dyrere og dyrere blir det...

Lureste (billigste) er å kjøpe klokka og aldri oppsøke tidssonen igjen, jo mer reaserch jo flere valg og dyrere og dyrere blir det...

I hear ya, Man;)

Problemet her er at det ikke er så mange tilsvarende å sammenligne med... Ser noe på eBay og de ligger til rundt $2-2500. Det er mange flere Avenger Chrono som da er M1 (hvis jeg har klart å finne ut av jungelen) og som er eldre. Denne er fra 2009, ser ubrukt ut, det følger med Pro1 og Pro2 Titan lenker samt en Breitling gummirem, bokser og papirer. Har fått prutet den ned til 15k.. Skal bruke den som hverdagsbeater så automatisk ur til dress er et alternativ:D

Hva tror folket?

Tomkjoel

jeg falt på en omega seamaster quartz når jeg skulle ha min første skikkelige klokke. Har aldri angret så mye på noe siden...

kjøpte den ny i tillegg...:(

Jeg kan fortelle at jeg for et par år siden vurderte seriøst å kjøpe denne klokken. Etter mange samtaler med lokal urmaker som er godt bevandret i automat-urenes verden, så ble jeg faktisk litt fortapt i denne klokken. Han er jo en AD for merket, således kunne han penset diskusjonen lett inn på mitt spor, om at alt var så mye bedre med automat, men hans påstand var at denne her var det ultimate dykkeruret. Jeg er som nevnt ikke noen stor quarts tilhenger, men av og til så kan det virke som det rette, i hvert fall når det er et kvalitetsverk som det som sitter i breitling, samtidig ganske enestående at du kan bruke pusherne under vann, helt eget patent som det står respekt av. IMO.

Jeg kan fortelle at jeg for et par år siden vurderte seriøst å kjøpe denne klokken. Etter mange samtaler med lokal urmaker som er godt bevandret i automat-urenes verden, så ble jeg faktisk litt fortapt i denne klokken. Han er jo en AD for merket, således kunne han penset diskusjonen lett inn på mitt spor, om at alt var så mye bedre med automat, men hans påstand var at denne her var det ultimate dykkeruret. Jeg er som nevnt ikke noen stor quarts tilhenger, men av og til så kan det virke som det rette, i hvert fall når det er et kvalitetsverk som det som sitter i breitling, samtidig ganske enestående at du kan bruke pusherne under vann, helt eget patent som det står respekt av. IMO.

Har ikke flere denne muligheten? f.eks nye PO?

den er jo fin å se på, men burde punget ut for auto versjonen... kan liksom ikke selge den for 4k heller:mad:

Personlig kjøper jeg aldri et ur der jeg tenker på videresalg i fremtiden. kjøper det jeg liker, uansett. Salg taper man ofte mye på uansett. Det er en nydelig klokke du har :)

Dette er ikke stedet å få Quartzstøtte dessverre. Men nå er det du som skal ha uret. Betyr det noe for deg at det ikke er mekanisk? Quartz er jo som nevnt over gjerne litt kjedelig med tanke på videresalg, men skal du selge det en gang? Gjør som du vil, det gjør jeg. Så lenge du kjøper et ur i titan er jeg fornøyd:p Lykke til og legg ut bilder etterpå :p

Superquartz-verket til Breitling er utrolig robust og et skikkelig kvalitets(quartz)verk.

At du blir anbefalt automatklokker her inne bør ikke få deg på andre tanker, hvis du ønsker quartzur. Tviler også på at du kommer til å tape noe mer på denne kontra en automatklokke ved et evt. videresalg. Jeg liker klokken selv, men også jeg ville kjøpt en automatklokke selv, med mindre klokken skal brukes som prosjektil i krig...

Dette er en skikkelig tøff klokke. Den har nøyaktig samme finish og kvalitetsfølelse som tilsvarende med automatikk-verk.
Som de fleste andre her inne ville jeg valgt noe med mekanisk urverk, men hvis dette ikke betyr noe for deg er det bare å handle.

Jeg har hatt flere Breitling ur med med superquartzverket og det er fantastisk nøyaktige verk. Tror forresten uret du vurderer er en chrono avenger eller en M1, avenger seawolf chronograph som Breitling lanserte i 2008 er bare produsert i stål så vidt meg bekjent mens de hadde en periode 2 utgaver av seawolf non-chrono i både stål og titan. Det er mulig jeg tar feil - det kan sikkert andre Breitlingeksperter eventuelt bekrefte eller avkrefte.

Takk for mange bra tilbakemeldinger fra godt bevandrede folk;)

Jeg er jo som sagt langt fra noen ekspert men ganske god på å google og lete.. :D Så langt jeg kan finne ut av ting ser dette ut til å være en Seawolf Chrono... Hvorfor? Bildene viser dato kl halv 5, mot kl 3 på Avenger Chrono.. Så vidt jeg kan tyde (når jeg blåser det opp) er den vanntett till 3300FT men jeg tror M1'en bare var til 1000FT. Selger sier den er av Titan, jeg har ikke sett/kjent på den men jeg antar at det er vanskelig å ta feil av...

Kan noen bekrefte/avkrefte dette?