Hjelp en fersking - kjøpt meg klokke (Breitling).

Medlem
19. nov. 2014
Hei!

Første post og første tråd her - klokkegreia er noe nytt for meg, men kan skjønne hvorfor interessen er tilstede.

Jeg har lenge har lyst på en klokke av finere slag og er ekstremt flink til å spontanhandle. Jeg kom over en klokke - og slo til! Selv er jeg strålende fornøyd med klokken og syns den selv er meget flott

Breitling Montbrillant: http://m.finn.no/bap/forsale/gallery.html?finnkode=50807666

Dette er info jeg fikk om klokken:
"Original og meget pent brukt!
Breitling Montbrillant i stål med Crocorem selges!
Uret er kjøpt i Oktober 2009 og kommer med boks og sertifikat!
Utgått modell , men særdeles pen! Bronze skive og brun crocorem er en fin kombinasjon!
Kassemål er 38 mm og tykkelsen er 12,5 mm
Automatisk urverk og safirglass! Kronograf og dato!

Så her kommer spørsmålene:

1.) Hvordan behandle skinnverket? Leste div. info på forumet og på internett og lurer kanskje på om jeg har dummet meg ut. Jeg smørte olivenolje på den, dessverre ble reimen ganske mørk. Håper den lysner til litt. Til neste gang - hvordan behandler jeg læret?

2.) Det står at det er en "crocorem" - er dette standard av Breitling at det da er aligator/krokodille-rem? I så fall kommer kjæresten til ikke være superhappy!

3.) Hvor ofte bør en slik klokke på service? Internett gir meg mange forskjellige svar, klokken er fra 2009.

Har lest igjennom forumreglene, håper jeg ikke har gjort noe gærnt noe.

Takker på forhånd på svar. Jeg får titte litt gjennom forumet og lese meg litt opp :)

1) Jeg ville brukt produkter som er tilegnet skinn. Det fåes mange steder
2) Er ikke en Breitling-entusiast, men jeg tror det er snakk om orginal krokodilleskinnrem (evt. alligator hvis selger har oppgitt feil.)
3) Vanlige mekaniske ur bør få service cirka hvert 5. år

Torjus :)

1) Jeg ville brukt produkter som er tilegnet skinn. Det fåes mange steder
2) Er ikke en Breitling-entusiast, men jeg tror det er snakk om orginal krokodilleskinnrem (evt. alligator hvis selger har oppgitt feil.)
3) Vanlige mekaniske ur bør få service cirka hvert 5. år

Torjus :)

Takk for svar, Torjus! Jeg får handle inn litt produkter til skinn. Olivenoljen som jeg leste om mange steder, gjorde dessverre ikke godt for reimen. Ble altfor mørk, håper det forsvinner med tiden :)

Ok, var rett og slett ikke klar over at det var alligatorskinn - men da er i alle fall det oppklart. :)

Takk for svar, Torjus! Jeg får handle inn litt produkter til skinn. Olivenoljen som jeg leste om mange steder, gjorde dessverre ikke godt for reimen. Ble altfor mørk, håper det forsvinner med tiden :)

Ok, var rett og slett ikke klar over at det var alligatorskinn - men da er i alle fall det oppklart. :)

Det er ikke sikkert at det er alligator, men det er en mulighet for at selger har nevnt feil, og skrevet croco. (Croco og alligator remmer er velidg like i utseendet.) Og bare hyggelig :)

Gratulerer med flott Breitling, og velkommen til Tidssonen!

Todda

Alligator eller krokodille - hipp som happ for min del. Flott er den i mine øyne!

Takk for det Todda! Blar igjennom forumet her, må si folk har masse flotte klokker. Jeg merker det at dette kan fort bli et dyrt forum å være på.

Velkommen om bord og gratulerer med feit klokke. Tror ikke EVOO tabben på reimen gjorde noe skade, trenger nok bare litt tid på å tørke ut:)