Hjelp, er Orienten min skeiv?

Om du får dreid skiven på "riktig plass", vil ihvertfall dato være skeiv. Må justeres det også da
Ja, for meg ser det nesten ut som om kronen med stem eller velle (eller hva det nå heter) har fått seg en smell så det holder. Verk og skive er ute av stilling, men i og med at datoen ser ok ut så vil jeg gå ut i fra at krone/stem er skjev.

@znerken - kjipt med skeivheten,
men her må nok ikke "Orient" skyldbelegges altfor mye.
Det noe slitte uttrykket å få det en betaler for må nok brukes her.
CW som butikk opererer jo med svært gunstige priser og slår ofte de fleste på pris.
Orient som urleverandør opererer jo med svært gunstig prisede ur og slår alltid sveitserne på pris.

Komboen her vil jeg tro gjør at du faller til korte, CW kan sikkert få reklamert uret mot Orient men hvis de må ut med det du skal betale for porto dit (200+) så går de i minus.
Hadde du kjøpt uret direkte hos Orient og ikke "gråmarked" så vil jeg også tro at de vært mer behjelpelige.
Igjen, hadde du også kjøpt uret i Norge så hadde du vært "tryggere" med.

Hei

Måten jeg løste dette på var å bestille en ny klokke, dog en litt annen modell:

Pic037-10.jpg

Når denne har ankommet benytter jeg esken til å sende den andre tilbake. Jeg ble faktisk ikke så glad i de firkantede viserne, så tror denne faller mer i min smak.

• Liker
Reaksjoner: Newbie og Minuteman
Godt det løser seg @znerken :)
Vet det er en smule umodent, men jeg fniser som en jentunge hver gang tittel til denne tråd kommer opp når jeg skal se etter nye innlegg. "Hjelp, Orienten min er skeiv" FNIS;)

• Liker
Reaksjoner: oets og MrRambutan