Blir bare bedre og bedre dette
Hvitbalanse på klokke klippene, skulle vært varmere og nærmere matchet klippene der du snakker (Enten justert riktig i kamera når du filmer, eller korrigert etterpå). Ramm gjerne inn hele klokken når du filmer den også, siden videoene er store nok til at du ikke trenger klippe deler av klokken utenfor rammen, bare bruke klipp med deler av klokken på spesifikt med skiven veldig nært, ellers vil en hel klokke se bedre ut på videoen.
Ta gjerne å forsøk å gi forsiktig bevegelse på klippene av klokken om du klarer, blir mye mer dynamisk og levende da, slik at ikke videoene blir veldig statisk siden du sitter stilt når du snakker og klippene er statiske også. Enten det er å bevege hele kamera eller bare panorere med kamera på stativ, alt hjelper.
Klippinga kan du egentlig gjøre enda "tightere", klipp rett til i det du begynner å snakke på neste klipp, flyter ofte bedre hvis man tar bort de "behagelige" pausene vi er vant med når vi snakker med folk, men i video så blir de bare unødvendige pauser som stanser opp flyten hvis du forstår.
Er veldig spent på å se når du får en video med 2 vinkler, da klipper du mellom vinklene hver gang du typisk stopper litt opp på ord eller sånn tenkelyder. Da blir det bedre flyt i dialogen og man merker mindre til nølingen eller når du må tenke litt på det du skal til å si. Etterhvert som du gjør dette masse så blir det nok mer flyt og mindre av den overveide tenkingen i dialogen. Eventuelt ta noen av setningene eller dialogen i mindre stykker slik det blir jevn flyt og ingen nøling gjennom hele dialogen. Er det jeg har brukt mye som triks for å få en bedre flyt og mindre stopp og nøling, for da bare tar jeg det ene jeg skal si i en liten "go" på en vinkel, kanskje med flere forsøk så jeg har et par varianter av samme med litt forskjellig tempo, så ny vinkel og neste dialog. Da tvinger du frem flere vinkler men får også kortet litt ned på hver samtale som gir en veldig god flyt og mindre nøling.
Lite kreativt tips kan også være når du lager "talking head" videoer som er mye snakking på en plass, å lage videoene stående, da blir du ofte mer animert og det ser mer levende ut, man er naturlig mer påskrudd da. Jeg filmer aldri sittende etter jeg begynte å forsøke det, blir så mye bedre og mer engasjerende.
Gøy å se og følge med på videoene og se hvordan det bare blir bedre og bedre, du er god.
Hvis du ikke har helt forferdelig nett, kunne det vært morsomt å stjålet klippene dine på en av dine kommende videoer. Så kunne jeg redigert en versjon til deg, så kunne du sett hvordan min stil ville vært med videoene dine.