HJELP: Jeg trenger ny vintage kronograf

Den er jo pen. Men ikke "magisk"

Prismessig er vel hodinkee omtrent 2x markedspris på mange ur. Men stort sett veldig trygge kjøp som er verdt litt i seg selv.

Ja, smak og behag. :) Og du har rett ift Hodinkee og prisnivå. Men 2500 USD for denne mener jeg faktisk er en god pris, og typisk underpriset ift hva som vanligvis legges ut på Hodinkee, vi snakker tross alt valjoux 72 i en større 40 mm kasse. MT er et undervurdert og relativt sjelden merke i mine øyne.

Lykke til videre i jakten!

• Liker
Reaksjoner: ErikR og Preacher
Beklager litt rookie spørsmål, men hva er egentlig forskjellen på valjoux 72-72c-729-730? Er ikke alle tre-register chrono, men med forskjellige visere på subdials? 24 vs 12h osv

Ja, smak og behag. :) Og du har rett ift Hodinkee og prisnivå. Men 2500 USD for denne mener jeg faktisk er en god pris, og typisk underpriset ift hva som vanligvis legges ut på Hodinkee, vi snakker tross alt valjoux 72 i en større 40 mm kasse. MT er et undervurdert og relativt sjelden merke i mine øyne.

Lykke til videre i jakten!

Beklager litt rookie spørsmål, men hva er egentlig forskjellen på valjoux 72-72c-729-730? Er ikke alle tre-register chrono, men med forskjellige visere på subdials? 24 vs 12h osv

Det er i hovedsak to ting som skiller de forskjellige variantene: Komplikasjoner (måned, dato, dag, tidevann, GMT, månefase, flyback) og forbedringer i urverket (balanse og svingetall).

Her er en bra artikkel om emnet. Og en til. :)

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Hva med denne på bukta @ErikR ?
s-l1600.jpg

Først og fremst: tusen takk for tips, @MrFinale

Den var kul.
Umiddelbar tanke er TJA?! men så kommer bekymringene:
1. Kassen ser veldig polert ut? kantene er mye skarpere på undersiden kontra oversiden. Føles litt feil. Kjenner ikke uret så godt, men overpolerte kasser er turnoff -spesielt i den prisklassen.
2. Listepris 849£ som betyr ca 12.000kr levert på døra. Høres dyrt ut for et så standard verk i et så "ukjent" merke. Kan sikkert forhandles ned med "make offer"
3. 36mm er ok, men med slik design bør den kanskje vært 38-39mm? Usikker. 36mm er decent kanskje?
4. Bezelen ser MEGET "ny" ut

Skiva ser veldig pen ut, det er et pluss.

Hva med denne på bukta @ErikR ?
s-l1600.jpg