Hjelp, kona fyller 40!

Medlem
26. aug. 2010
Innlegg
15
Og en klokke må jo være en passende presang. Min kone er overhodet ikke opptatt av klokker, men jeg vet at hun godt kunne tenke seg et ordentlig ur, noe hun egentlig ikke har fra før. Jeg fant også den perfekte klokken for henne, nemlig denne: 16.2310.692/02.c706 Zenith Class Elite Lady Ultra Thin Moonphase Ladies Watch . Den er passe flashy for henne (litt "glitter" må til), samtidig som jeg liker den veldig godt. Problemet er imidlertid at den er discontinued og ikke å oppdrive fra noen "grey-market" forhandlere eller AD'er. Har heller ikke funnet den brukt.

Så derfor, jeg trenger innspill på alternativer.

Kriteriene er som følger: mekanisk urverk (automatik), større enn 30 mm, gjerne litt diamanter, åpen for mange produsenter (men ikke smykke-ur typ Chopard, Chanel osv).

Kjøper gjerne brukt.

Budsjett rundt 30 lapper.

Hun fyller ikke før i slutten av desember, men tiden går fort.

Alle innspill mottas med stor takk!
 
Og en klokke må jo være en passende presang. Min kone er overhodet ikke opptatt av klokker, men jeg vet at hun godt kunne tenke seg et ordentlig ur, noe hun egentlig ikke har fra før. Jeg fant også den perfekte klokken for henne, nemlig denne: 16.2310.692/02.c706 Zenith Class Elite Lady Ultra Thin Moonphase Ladies Watch . Den er passe flashy for henne (litt "glitter" må til), samtidig som jeg liker den veldig godt. Problemet er imidlertid at den er discontinued og ikke å oppdrive fra noen "grey-market" forhandlere eller AD'er. Har heller ikke funnet den brukt.

Så derfor, jeg trenger innspill på alternativer.

Kriteriene er som følger: mekanisk urverk (automatik), større enn 30 mm, gjerne litt diamanter, åpen for mange produsenter (men ikke smykke-ur typ Chopard, Chanel osv).

Kjøper gjerne brukt.

Budsjett rundt 30 lapper.

Hun fyller ikke før i slutten av desember, men tiden går fort.

Alle innspill mottas med stor takk!

Meget pen Zenith. Sjekk chrono24.com. Husk mva :)

Zenith class elite lady månefase ganske ultratynn ;)

Og Lykke til!!!!
 
Meget pen Zenith. Sjekk chrono24.com. Husk mva :)

Zenith class elite lady månefase ganske ultratynn ;)

Og Lykke til!!!!

Ja, det er mange på Chrono som annonserer denne klokken. Felles for alle (jeg har vært i kontakt med 7-8 stykker) er at ingen faktisk har denne klokken eller kan skaffe den. Det finnes en blå utgave av samme klokke som fremdeles kan skaffes, men jeg har klart å få ut av min frue at den ikke er aktuell.

Omega-forslaget skal sjekkes ut. Takk for tipset.
 
Ja, det er mange på Chrono som annonserer denne klokken. Felles for alle (jeg har vært i kontakt med 7-8 stykker) er at ingen faktisk har denne klokken eller kan skaffe den. Det finnes en blå utgave av samme klokke som fremdeles kan skaffes, men jeg har klart å få ut av min frue at den ikke er aktuell.

Omega-forslaget skal sjekkes ut. Takk for tipset.

Hm, veldig rar at de annonserer en klokke de ikke kan skaffe...ikkje bra!

Jeg kjøpte aqua terra til fruen og hun ble meget fornøyd :)
aqua2.jpg
 
Nå kjenner jeg ikke din kone, men er du sikker på at det er helt greit med brukt? Jeg vet ihvertfall at min kone ikke hadde syntes det var så greit. Hvis det f.eks. hadde vært en klokke fra fødselsåret hennes e.l. hadde det nok vært greit, men hadde jeg kjøpt brukt for å spare penger hadde det nok ikke vært så populært.

Uansett - hva med Rolex Perpetual? De ligger alle sammen rundt 30k. Rolex Perpetual Lady - Klokker - Urverket.no
 
Da er jeg ganske nær en beslutning. Tror jeg går for denne: Zenith Class Lady Automatique Women's Automatic Watch 16-1025-680-80-C664: Watches: Amazon.com .

Hva synes dere? For meg er den passe enkel, men likevel litt bling for å tilfredstille kona. Størrelsen på 37 mm er jo en del, men hun har sagt at hun godt kan like en litt stor klokke. Innenfor budsjett er den også:).

Når det gjelder import, det er ikke noe mer enn 25 % mva og frakt jeg trenger å ta med i regnestykket, eller hva?
 
Og en klokke må jo være en passende presang. Min kone er overhodet ikke opptatt av klokker, men jeg vet at hun godt kunne tenke seg et ordentlig ur, noe hun egentlig ikke har fra før. Jeg fant også den perfekte klokken for henne, nemlig denne: 16.2310.692/02.c706 Zenith Class Elite Lady Ultra Thin Moonphase Ladies Watch . Den er passe flashy for henne (litt "glitter" må til), samtidig som jeg liker den veldig godt. Problemet er imidlertid at den er discontinued og ikke å oppdrive fra noen "grey-market" forhandlere eller AD'er. Har heller ikke funnet den brukt.

Så derfor, jeg trenger innspill på alternativer.

Kriteriene er som følger: mekanisk urverk (automatik), større enn 30 mm, gjerne litt diamanter, åpen for mange produsenter (men ikke smykke-ur typ Chopard, Chanel osv).

Kjøper gjerne brukt.

Budsjett rundt 30 lapper.

Hun fyller ikke før i slutten av desember, men tiden går fort.

Alle innspill mottas med stor takk!

Nå er ikke min frue 40, men i slitten av 20-årene. Hun er sykt fornøyd med en Rolex Explorer I, til tross fra mangel på diamanter. Ikke bilder av min frue, men kanskje disse kan være med å overbevise?

Izabel_Goulart_rolex.jpg


izabel-goulart-and-rolex-explorer-1016-gallery.jpg


20133-izabel-goulart-1024x768.jpg
 
Overbeviste meg i hvertfall *kremt* Lykketil med valget "PAM287", jeg synes den Zenithen var veldig pen:D
 
Har prøvet litt forskjellige ur til min kone i forbindelse med merkedager - siste ble en Explorer 1 - 36mm, umiddelbar suksess som ikke har forlatt håndleddet siden. En nøytral klassiker som går til alt.
Tom
 
Dropp bling. Kjøp en Rolex Expolrer I 36mm. Da kan du låne den selv. ;)
 
Morsom topic, trodde du var på jakt etter ei yngre:)

Uansett, lykke til med jakten på klokke, jeg ville kjøpt Rolex Explorer om jeg hadde hatt 30-40.000kr til rådighet!
 
Dropp bling. Kjøp en Rolex Expolrer I 36mm. Da kan du låne den selv. ;)

36mm blir alt for lite for meg. Klokken min er 45mm, så da blir 36 mm litt lite. Når det gjelder bling, så kjenner jeg min kone godt nok til å vite at det vil være et kjempepluss.

Zenithen jeg nevnte tidligere bestilles på mandag:) Jeg er sikker på at hun vil bli fornøyd (og jeg er superhappy med prisen jeg får den for:))

Tusen takk for gode alternativer.
 
Hei igjen,

Valget ble som antydet tidligere, Zenith'en (se link tidligere i tråden). Jeg handlet hos Ashford.com, som har spesielt hyggelige priser på Zenith. Handelen gikk smertefritt, selv om jeg skal innrømme at det føltes litt nervøst å overføre et såpass stort beløp. Noe research hadde jeg gjort, og Ashford virket svært seriøst. I dag kom pakken, og klokken lever absolutt opp til forventningene. Så får vi se om min kone evner å sette pris på gaven, til tross for null klokkeinteresse.
 
Uansett hva hun måtte synes om selve klokken (selv om hun sikkert liker den), bør du få mye kred for initiativ og engasjement!