Hjelp med å fullføre en trio

Medlem
21. mai 2017
Sted
Oslo
Hei alle sammen!

Ny mann her som har lurket rundt en stund:)

Har blitt medlem i håp om å kunne tilegne meg litt kunnskap og få litt gode råd.

Litt om det jeg har:

For tre år siden var jeg på utkikk etter en ny klokke som jeg kunne bruke som en hverdagsklokke som jeg kunne bruke uten å være redd for. Etter mange søk og masse lesing her på dette flotte forumet endte jeg opp med en seiko Skx007.

Ifjor meldte kløen seg igjen og da var det kloke valget å gå for en litt mer allsidig klokke som kunne brukes til litt finere anledninger. Jeg prøvde mange klokker og brukte vel 3-4måneder på å bestemme meg. Jeg endte opp med en Omega Aqua Terra med 8500-verket og blå skive.

Nå fyller jeg et rundt tall om noen måneder og har lyst til å fullføre trioen ved å ha en samling som dekker alt. Fruen støtter forslaget også :)

Har dere noen forslag på hva jeg bør fullføre trioen min med?

Zenith El Primero
Dette.
Du har allerede en Omega, og i mine øyne er Primero-verket mye mer spennende enn det Speedy har å bjuda på. Jada, det har vært i verdensrommet og på månen.
Men allikevel, jeg synes en Zenith tricolor er utrolig flott.
image.jpeg

Denne kan fort skli mer over i det dressy, så kanskje en Stratos Flyback er mer aktuell? Denne kommer også på lenke.
image.jpeg

Det ligger en på Finn i skrivende stund, og etter hva jeg hører, er vedkommende åpen for bud(gitt en nær forestående service).
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=95203020&fks=95203020
(Jeg vil understreke at jeg ikke på noen måte kjenner eller har forbindelse med vedkommende)

Tusen takk for svar begge to:)

Det var to fine alternativer. Jeg har satt opp begge to på lista over klokker jeg kan vurdere.

Har dere noen forslag til flere klokker med kronograf og hvit eller sølv skive. Helst med lenke :)

Da har jeg funnet Rolex Daytona 116500LN og Omega Speedmaster 329.30.44.51.04.001 som to mulige kandidater.

Finnes det noen flere alternativer?

Takk for svar @Ban. Det var en fin modell.
Jeg føler vel at budsjettet er sprengt allerede med en Rolex daytona så VC Overseas Chronograph er nok utenfor budsjett :)

Takk for svar @Ban. Det var en fin modell.
Jeg føler vel at budsjettet er sprengt allerede med en Rolex daytona så VC Overseas Chronograph er nok utenfor budsjett :)

Jeg ser den;) Men brukt mener jeg de tidligere har blitt solgt for "Daytona-priser" her inne. Ikke så veldig ofte de dukker opp da.

• Liker
Reaksjoner: Per Monsen og Pippen
Den var nydelig @thomask :D men jeg har to mørke klokker og vil ha en med lys skive for variasjon :)
Beklager, det var jeg som ikke leste tråden godt nok. Jeg vil nok da mene at en Daytona er et meget godt alternativ for lys skiv og kronograf :) Du kan jo også vurdere den gamle modellen, den lar seg jo oppdrive langt raskere enn en 116500LN ;)

Hvis du liker litt retro-preg; Glashütte Original Senator Sixties Chrono:

glashutte_image.603946.jpg

IWC er allerede nevnt med Yacht Club, men den "vanlige" Portuguese chrono er også verdt å vurdere:
iwc chrono.jpg

IWC har også en tøffere chrono i Ingenieur-familien (iw378510), hvis du absolutt må ha lenke :)
ingenieur.jpg