Hei,
Jeg er ny til tidssonen, men har endelig fått ut fingeren og skal i forbindelse med min 30-årsdag kjøpe meg en klokke. Har da fått høre at dette er stedet å gå for å få gode tips.
Jeg kjøpte min første klokke for cirka 10 år siden, en Raymond Weil Tango black, som jeg har vært veldig fornøyd med. For et par år siden startet jeg jakten på en ordentlig klokke, men endte da med å kjøpe en Corniche heritage 40, fordi jeg likte designet, og ikke hadde funnet en klokke jeg virkelig hadde falt for.
Denne gangen har jeg ingen unskyldninger eller utveier, men har laget en (kanskje noe spesiell) ønskeliste for klokka:
- automatisk mekanisk urverk
- enkelt og stilrent design
- lærreim
- glass på baklokk på urkassen så man kan se urverket
- hvit/sølv klokkeskive
- forholdsvis lett vekt
- evighetskalender
- moonphase
Ingen av disse er absolutter, da det er den totale følelsen som er avgjørende.
Jeg har sett på, og prøvd noen klokker, og kan si at følgende har foreløpig blitt godt mottatt:
Zenith Captain Moonphase
Jaeger LeCoultre Master Ultra Thin Moonphase
Omega Deville
Ønsker innspill til klokker jeg bør vurdere/prøve, så jeg kan ta en så veloverveid beslutning som mulig.
Har et budsjett, men dette kan strekkes om klokka virkelig er verdt det
Jeg er ny til tidssonen, men har endelig fått ut fingeren og skal i forbindelse med min 30-årsdag kjøpe meg en klokke. Har da fått høre at dette er stedet å gå for å få gode tips.
Jeg kjøpte min første klokke for cirka 10 år siden, en Raymond Weil Tango black, som jeg har vært veldig fornøyd med. For et par år siden startet jeg jakten på en ordentlig klokke, men endte da med å kjøpe en Corniche heritage 40, fordi jeg likte designet, og ikke hadde funnet en klokke jeg virkelig hadde falt for.
Denne gangen har jeg ingen unskyldninger eller utveier, men har laget en (kanskje noe spesiell) ønskeliste for klokka:
- automatisk mekanisk urverk
- enkelt og stilrent design
- lærreim
- glass på baklokk på urkassen så man kan se urverket
- hvit/sølv klokkeskive
- forholdsvis lett vekt
- evighetskalender
- moonphase
Ingen av disse er absolutter, da det er den totale følelsen som er avgjørende.
Jeg har sett på, og prøvd noen klokker, og kan si at følgende har foreløpig blitt godt mottatt:
Zenith Captain Moonphase
Jaeger LeCoultre Master Ultra Thin Moonphase
Omega Deville
Ønsker innspill til klokker jeg bør vurdere/prøve, så jeg kan ta en så veloverveid beslutning som mulig.
Har et budsjett, men dette kan strekkes om klokka virkelig er verdt det
Redigert: